Facebook Paper e aplicaţia care schimbă modul în care navighezi pe Facebook: Paper e mai mult decât o interfaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook Paper, o aplicaţie nouă pentru un altfel de Facebook. FOTO Adevărul
Facebook Paper, o aplicaţie nouă pentru un altfel de Facebook. FOTO Adevărul

Facebook Paper este cea mai nouă aplicaţie de la cea mai mare reţea socială a lumii. Este lansată la 10 ani de când Facebook a ieşit pe piaţă şi aduce o schimbare semnificativă în modul în care te desfăşori în această reţea socială, de la cum citeşti diversele informaţii la cum publici mesaje.

Facebook Paper este acea schimbare de care Facebook avea nevoie pentru a se menţine o reţea relevantă şi una care să arate că e capabilă să livreze noutăţi atunci când vremurile o cer. Sunt aproape 950 de milioane de oameni care lunar folosesc Facebook printr-un dispozitiv mobil, iar Paper este dedicată lor, o aplicaţie gândită special pentru mobil şi nu mai este doar un site redus într-o aplicaţie.

Deocamdată, Facebook Paper (prezentarea aplicaţiei) este disponibilă doar în Statele Unite ale Americii şi doar pentru iPhone, dar din fericire se poate instala şi din alte părţi ale lumii. Înainte de asta, însă, trebuie menţionate câteva dintre primele impresii ale celor care au testat-o deja. TechCrunch a discutat cu oamenii care au creat Paper în Creative Labs, divizia Facebook care ar trebui să se ocupe de viitoarele produse inovatoare.

Facebook Paper are o interfaţă diferită de cea a aplicaţiei obişnuite de Facebook, îţi dispune altfel informaţiile şi pare că navighezi printr-o carte cu ilustraţii, nu printr-un produs software care aduce conţinut atât din fluxul prietenilor, cât şi din mass-media. Mike Matas, designer Facebook, a fost întrebat de Josh Constine, redactor TechCrunch, dacă mai foloseşte vechea aplicaţie. „Din când în când. [...] Cel mai des apelez la Paper. Sunt câteva funcţii încă neimplementate, cum ar fi Evenimentele. [....] Dar pentru ce am nevoie, da, e suficientă“, a spus acesta.

facebook paperpx

Facebook Paper este cireaşa de pe tortul pregătit de companie în ultimul an. Vrea tot felul de aplicaţii care nu fac totul, ci fac bine câteva lucruri. În 2013 a fost vorba de Messenger, acum e vorba de cum parcurgi conţinutul care îţi vine în flux pe Facebook. Iar noua strategie mobilă a companiei este să petreci mai mult timp în produsele sale decât într-o singură aplicaţie. Doug Purdy, şef peste infrastructura de aplicaţii la Facebook, le-a spus celor de la FastCompany că esenţial este să ajungă la utilizatori, la miliarde dintre aceştia, fie că sunt pe iOS, Android şi BlackBerry (ori alte platforme), fie că sunt pe web.

Facebook Paper, aplicaţia care întoarce foaia

Ellis Hamburger publică primul review despre Facebook Paper, după o vizită la sediul companiei şi o discuţie cu Mike Matas şi Michael Reckhow, manager de produs. Paper s-a născut după ce Facebook a cumpărat Push Pop Press şi odată cu aceasta şi ideile lui Matas. Asta s-a întâmplat în urmă cu trei ani. Compania a vrut să aibă o aplicaţie unde conţinutul să arate mai bine, să fie interactiv şi să fie acel ziar personal de care vorbea Mark Zuckerberg în urmă cu un an când anunţa noul News Feed.

Facebook Paper review

Aplicaţia Paper e diferită de Facebook, de ceea ce a creat compania până acum şi poate se aseamănă parţial cu Facebook Home. În loc de o singură coloană cu conţinut, are mai multe, aşezate orizontal, iar la bază sunt alte articole relevante în raport cu cel deschis în partea de sus. Deschizi o „poveste“ cu un swype în sus. Articolele sunt aduse din din diverse categorii, cum ar fi Tech, Pop Life sau Cute, iar Facebook are deja parteneriate cu 40 de site-uri care furnizează conţinut, printre acestea regăsindu-se „Time“, „The New York Times“ sau CNN. Există şi o echipă de curatori care sortează conţinutul relevant, dar ai acces şi la clasic.

Fiecare card pe care ai informaţii este creat individual de Facebook, cum a făcut şi Flipboard, dar se păstrează tiparul general: poza sus, text prin care derulezi pe verticală, iar la bază sunt alte articole relevante. Când ai terminat cu un articol, un swype în jos îl închide. Desigur, au rămas funcţiile de like, adăugare de comentariu sau distribuire. De asemenea, le poţi salva pe cele favorite în aplicaţii ca Pocket, Instapaper sau Reading List din Safari. Nu există un mod offline în Paper.

facebook paperpx

„Cu cât mă gândesc mai mult la asta, cu atât îmi vine să cred că nu «un Facebook mai bun» doresc utilizatorii. Ei vor distracţie, moduri interesante de a interacţiona cu alţii, cum sunt Snapchat sau Secret. [...] Din fericire, Paper este mai mult decât o nouă interfaţă, este un răspuns foarte bun la marea de aplicaţii care a ajuns în App Store“, scrie Hamburger în review-ul său. Designul e nou, navigarea e altfel, iar Facebook Paper a fost mai bine primită decât Home. Mai rămâne de văzut doar cum prinde la utilizatori.

Reckhow a comparat Paper cu Instagram, în momentul în care Facebook şi-a anunţat noua aplicaţie la final de ianuarie. „Gândeşte-te când Instagram a fost lansată şi a însemnat un nou mod de a împărtăşi lucrurile“, a spus acesta.

Cum să ai Facebook Paper

Facebook Paper fără să fii în SUA (este necesar un iPhone însă). Trebuie să-ţi reconfigurezi contul, astfel încât „să fii“ în SUA. Asta se schimbă din telefon, la rubrica ţară şi regiune, unde alegi SUA. Eşti de acord cu termenii şi condiţiile de folosire, vei ajunge la rubrica selectării unei modalităţi de plată, dar alegi None, şi eşti gata să foloseşti Paper.

Pe scurt: din App Store pe iPhone te duci în Featured, derulezi până la bază deasupra Terms and Conditions şi alegi View Apple ID. Introduci parola, te duci la rubrica ţără şi regiune şi faci schimbarea.

Află mai multe despre Facebook: 

Facebook la 10 ani: Un milion de dolari nu e fascinant, un miliard de dolari este. Lupta pentru cea mai mare reţea socială

Facebook la 10 ani: cum a apărut cea mai mare reţea socială şi cum a devenit Mark Zuckerberg un miliardar al planetei

Facebook tocmai a schimbat felul în care ne informăm prin reţeaua socială: Paper este „foaia volantă“ pentru secolul XXI

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite