De ce e cel mai bun moment din istoria Universului pentru a porni o afacere. Secretele lui Phil Libin de la Evernote

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conferinţa How to Web 2012 a început astăzi, 7 noiembrie 2012, la Crystal Palace Ballrooms din Bucureşti şi adună unele dintre numele cele mai interesante din peisajul internetului mondial. În deschiderea evenimentului a vorbit Phil Libin, şeful de la Evernote, o companie care produce un software de notiţe care poate fi folosit pe mai multe dispozitive. El a vorbit despre puterea inovaţiei.

Libin a pornit două afaceri pe internet şi le-a transformat în succes. Înainte de a ajunge la Evernote, Phil Libin a condus CoreStreet, una dintre companiile de top din domeniul tehnologiilor identităţilor şi securităţii datelor la nivel mondial.  

Şeful Evernote a susţinut în timpul prezentării sale faptul că nu trebuie să ai o idee neapărat bună pentru a reuşi în afaceri şi mai ales în domeniul tehnologiei, ci trebuie pur şi simplu să aduci un produs foarte bun şi care să funcţioneze.

De asemenea, ideea lui de bază este că nu poţi inova foarte mult, ci trebuie pur şi simplu să creezi ceva bun pentru o activitate proastă din timpul zilei. Libin a vorbit despre Evernote ca despre o idee nu foarte inovatoare, dar care ne uşurează pur şi simplu viaţa.

„Lumea e diferită pentru antrperenori faţă de momentul când am început. A devenit mai greu să reuşeşti fiind mediocru. Dacă planul tău era să treci prin viaţă făcând o muncă ok, află că viaţa e mult mai grea, e mai dificil să fii fericit şi să ai succes. Dar e mai uşor să fii excepţional. Lumea a devenit mult mai mult o meritocraţie a „tocilarilor”, a spus Libin.

Istoria succesului prin eşec

Libin şi-a povestit istoria sa din domeniul afacerilor şi tehnologiei. „Dacă m-aş putea întoarce în timp şi să-mi dau un sfat acum 15 ani, aş spune „nu te îngrijora, pentru că în 20 de ani vei avea o maşină a timpului”. Cel mai important lucru e să faci ceva ceea ce iubeşti.

  • - În prima mea companie am dezvoltat software pentru comerţ online şi trebuia să întrebăm ce vrea clientul, nu noi. În final, am vândut compania.
  • - La a doua companie, am construit o companie de securitate, în domeniul criptării. Dar nu construiam nimic pentru noi, ci pentru alţii. Trebuia să ne întrebăm ce vor guvernele. Aşa că am vândut-o.
  • - La a treia companie am încercat să facem lucrurile diferit, să nu ne gândim ceea ce vor clienţii, ci ceea ce vrem noi. Hai să construim ceva pentru noi, ne-am spus. Ne-am gândit că lumea s-a schimbat. Pariul a fost că dacă vom construi ceva pentru noi, restul lumii va iubi ceea ce facem. Pentru că lumea s-a schimbat, pentru că existau gadgeturi noi, un miliard de oameni vor iubi acel produs.

De ce prezentul în tehnologie e mai uşor

„În trecut trebuia să ne interesăm mult de distribuţie şi de marketing, în timp ce acum pur şi simplu o pui în magazinul de aplicaţii şi dacă eşti deştept şi produsul e bun, toată lumea va şti despre produsul tău. Acum timpul petrecut pentru a gândi alte lucruri decât a face un produs bun este mult mai mic. Nu am trăit niciodată într-o meritocraţie atât de extremă. Ceilalţi factori au fost reduşi. E doar o meritocraţie“, a povestit şeful de la Evernote.

El susţine că mulţi se gândesc să facă bani şi nu este un motiv bun, pentru că 90% din companii eşuează. „Dacă eşti destul de deştept şi ai vrea să câştigi bani...angajează-te! Nu porni o companie“

Pentru cei care se gândesc doar să fie şefi, Libin are o veste proastă. „Nu porni o companie pentru putere sau autoritate. Mulţi se gândesc că dacă sunt CEO au putere, se gândesc la piramidele puterii. Dacă eşti CEO-ul de startup, toată lumea este şeful tău. Toţi utilizatorii sunt şefii noştri. Toată presa, toţi partenerii. Eşti responsabil de orice. Deci nu e vorba de putere. Du-te în politică sau în armată“, a spus Phil Libin.

Nu ideea este importantă, ci execuţia

„Cea mai mare greşeală e să te gândeşti că ideea e cea mai importantă. Ideea nu e atât de importantă. Idei bune sunt peste tot. Ceea ce contează este execuţia, calitatea. Evernote nu e o idee extraordinară. Când am pornit am avut cea mai proastă prezentare pentru Evernote. Până nu am avut o execuţie bună, nu am reuşit să strângem bani”, susţine americanul.

Surpriză! Nu trebuie să fii neapărat inovator. „Ai nevoie de o idee, dar nu trebuie să fie supercreativă. Mai exact, ar trebui să nu fie foarte creativă. E foarte greu să te uiţi la lume şi să vezi ce lipseşte. Foarte rar există companii care gândesc aşa. Mai uşor e să te uiţi în lume şi să vezi ceea ce faci în fiecare zi, dar nu e o experienţă foarte bună. Nu mai ai nevoie de 20 de milioane pentru o aplicaţie bună. Poţi să faci ceva pentru milioane de oameni cu bani foarte puţini. Dacă faci asta, poţi să strângi foarte mulţi bani“, a povestit Libin.

La final, şeful Evernote a dat un ultim sfat: „Porneşte ceva mic, cu câţiva prieteni. Nu lua o idee foarte inovatoare, ci transformă o experienţă proastă într-una bună. Nu te gândi la taxe, la fonduri. Lucrurile acestea sunt marginale. Tot ce trebuie să faci este să îmbunătăţeşti puţin lumea. Ai o şansă de succes aşa. Una mică, dar o şansă“.   

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite