Ce este Clubhouse, noua reţea socială „la modă”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Clubhouse FOTO hypebeast.com

Dacă petreci câteva ore pe zi pe orice reţea socială sau eşti la curent cu ştirile din lumea tehnologiei, probabil că ai auzit deja de Clubhouse, aplicaţia cu conţinut exclusiv audio care a fost promovată chiar şi de Elon Musk.

Clubhouse este una dintre acele aplicaţii care probabil că nu ar fi devenit populare fără pandemia de COVID-19. Inaugurată în martie 2020, aplicaţia a intrat recent în atenţia publicului larg datorită celebrităţilor care o folosesc, nume importante din varii domenii, precum muzică (Drake), tehnologie (Elon Musk) sau film (Tiffany Haddish).

Ce oferă mai exact Clubhouse? Este un fel de înlocuitor al conferinţelor clasice, sau acelor panel-uri în care mai mulţi oameni se adună pe o scenă, tratând un subiect. Practic, aplicaţia îţi permite să participi (sau doar să asculţi) la conversaţii pe care oameni mai mult sau mai puţin faimoşi le poartă, având astfel posibilitatea de a învăţa diferite lucruri din poveştile lor sau de a împărtăşi propriile tale opinii.

Aplicaţia funcţionează exclusiv în format audio. Nu există fotografii sau videoclipuri, singurele imagini fiind fotografiile de profil ale utilizatorilor. Este disponibilă momentan exclusiv pe iOS, şi orice utilizator de iPhone poate descărca aplicaţia din AppStore, însă trebuie să fie invitat de cineva pentru a o putea utiliza. Fiecare nou utilizator primeşte două invitaţii şi poate primi mai multe pe măsură ce utilizează aplicaţia. Invitaţiile se pot face pe baza numărului de telefon al unei persoane.

Cei care primesc o invitaţie îşi pot ataşa contul de Twitter, pentru a nu mai fi nevoiţi să creeze un profil de la zero. Clubhouse îţi sugerează de asemenea să îţi sincronizezi contactele, pentru a putea găsi mai uşor oamenii pe care vrei să îi urmăreşti. Odată ce te înregistrezi, aplicaţia îţi va oferi posibilitatea să alegi subiecte care te interesează, de la sport la tehnologie sau wellness. Ulterior, vei primi sugestii de oameni care activează în domeniile respective şi pe care îi poţi urmări, crescându-ţi astfel şansele de a găsi o cameră de discuţii relevante pentru tine.

Interesant este faptul că discuţiile purtate pe Clubhouse nu sunt permanente. Aplicaţia nu înregistrează ceea ce se întâmplă în camerele sale, însă mulţi utilizatori au găsit diferite metode de a distribui o discuţie importantă, precum cea purtată recent de Elon Musk pe platformă - fie înregistrează cele vorbite în cameră, fie fac streaming pe YouTube, astfel că discuţiile ajung de multe ori în afara Clubhouse.

Camerele sunt limitate la 5000 de persoane, însă prin modalităţi precum cea menţionată mai sus (streaming pe YouTube), Musk a depăşit teoretic această limită. Rămâne de văzut dacă, în viitor, dezvoltatorii aplicaţiei vor mări limita de persoane. Cei care vor să intervină într-o discuţie pot „ridica mâna”, funcţie care se găseşte şi pe platformele de videoconferinţe, precum Zoom sau Teams, iar moderatorul camerei decide dacă îi va lăsa să vorbească sau nu.

Ca orice reţea socială, şi Clubhouse a întâmpinat probleme cu limbajul instigator la ură şi abuzuri verbale, fiind nevoită în octombrie să instaureze un set de reguli care să limiteze „ieşirile” unora dintre utilizatori.

Succesul actual al Clubhouse este cert, aplicaţia atingând recent o evaluare de 1 miliard de dolari. Va fi interesant însă de observat dacă aceasta va continua să rămână în atenţia publicului general în următoarele luni sau va dispărea treptat, odată ce elementul nou şi senzaţia de exclusivitate se va evapora. Aceasta din urmă se va întâmpla cu siguranţă la un moment dat, cel mai probabil atunci când aplicaţia va deveni disponibilă şi pe Android - un lucru la care dezvoltatorii Clubhouse deja lucrează.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite