Au fost alese echipele României în cea mai importantă competiţie Microsoft

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Imagine Cup 2014 şi-a desemnat echipele câştigătoare ale etapei naţionale. Nouă echipe din patru oraşe din ţară au concurat într-una dintre cele trei secţiuni de concurs: Innovation, Games, World Citizenship. Anul acesta, accentul a fost pus pe dezvoltarea unei idei spre profit.

În acest an, competiţia are la bază dezvoltarea spiritului antreprenorial, cu numeroase oportunităţi de învăţare şi dezvoltare pentru studenţii ce urmăresc să-şi construiască o afacere proprie. Competiţia din acest an urmăreşte întregul ciclu de dezvoltare al unui produs software, studenţii fac cunoştinţă cu provocările dezvoltării unui produs de la zero, de la idee până la lansarea acestuia pe piaţă, potrivit comunicatului remis „Adevărul“.

Imagine Cup a devenit o tradiţie în România, cu peste 8.000 de studenţi participanţi în cele 12 ediţii, construind numeroase proiecte inovatoare. Dintre aceştia, cei mai buni ne-au reprezentat cu succes la finale globale, România ocupând locuri pe podium în multe ediţii din trecut“, a declarat Cătălin Diţ, Director de Platforme pentru Dezvoltatori, Microsoft România.

Câştigătorii etapei naţionale a Imagine Cup

Secţiunea Innovation: inovaţii incredibile, capabile să schimbe lumea vin de multe ori de la studenţi – de la reţele sociale la servicii de muzică, aplicaţii de fotografie digitală şi multe altele. Provocarea acestei secţiuni este de a crea cel mai bun şi inovator software.

Echipa SMT, reprezentând Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca, formată din Bogdan Andrei Pop, Bogdan Mursa şi Rareş Urdea, mentor Dan Suciu, este câştigătoarea secţiunii Innovation. Scopul principal al aplicaţiei lor este de a oferi o modalitate flexibilă, profesionistă şi distractivă de a menţine programul de exerciţii de recuperare a pacienţilor, fără efectele psihologice negative întâlnite în sălile de recuperare fizică.

„Pentru noi, Imagine Cup a fost un drum plin de peripeţii, o oportunitate de a ne exersa abilităţile şi de a ne testa limitele. Suntem încrezători în soluţia oferită de noi, iar câştigarea competiţiei este o realizare foarte importantă pentru noi“, au spus cei din echipa SMT.

Secţiunea Games: în ziua de astăzi, jocurile sunt printre cele mai folosite aplicaţii, fie că vorbim de telefoane, PC-uri, tablete sau browsere. Microsoft pune studentilor la dispoziţie cele mai puternice instrumente de dezvoltare de jocuri atât pentru PC, cât şi pentru tabletă sau smartphone.

Câştigătoarea etapei naţionale la această categorie este echipa Scripters din partea Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca, formată din Alexandru Marinescu, Cristina Dochiţoiu şi Horia Ardelean, mentor Simona Motogna. Aplicaţia propusă de ei este o platformă online de storytelling interactiv, în care utilizatorii pot crea şi parcurge poveşti ce lasă cititorul să decidă acţiunea şi parcursul poveştii. Jocul avansează prin decizii şi prin completarea puzzle-urilor specifice fiecărei întrebări, oferind astfel o experienţă de utilizator aparte.

„Jocul propus este un instrument de învăţare alternativă şi de divertisment pentru copii pe care l-am testat şi chiar e foarte util. Câştigarea acestei competiţii ne dă încredere şi ne motiveză să lucrăm şi mai mult pentru acest proiect şi chiar să dezvoltăm altele noi“, a afirmat echipa Scripters.

Secţiunea World Citizenship: provocarea studenţilor participanţi în această secţiune este identificarea unei probleme din cadrul comunităţii lor şi de a veni cu o soluţie în acest sens. Scopul este de a crea cel mai bun software ce adresează probleme sociale stringente.

Câştigătoarea etapei naţionale la această categorie este echipa Lumen din Deva, formată din Cornel Amariei şi Cristian Dragomir. Soluţia propusă, Lumen S, este o platformă adresată oamenilor cu dificultăţi de vedere, ce permite navigarea, comunicarea, citirea şi obţinerea de informaţii referitoare la mediul înconjurător, toate într-o modalitate mult mai facilă.

„Este prima noastră participare într-un concurs Microsoft şi am mers direct la cel mai mare. Probabil lucrul care ne atrage cel mai mult către acest concurs este premiul. Nu ne referim la cei 50,000 dolari, ci la lucrurile adiacente, oportunitatea de a cunoaşte tineri inovatori din generaţia noastră, trainingul şi experienţa în sine“, a comentat echipa Lumen.

image

Echipele SMT, Scripters şi Lumen ne reprezintă ţara în cadrul finalei regionale care se va desfăşura în luna mai. Mai departe, cele mai bune echipe din regiune vor concura cu cele mai bune echipe din lume în cadrul  finalei globale ce are loc în perioada 29 iulie - 3 august în Seattle, Statele Unite ale Americii.

Imagine Cup, platformă pentru inovaţie şi antreprenoriat

Imagine Cup cultivă spiritul antreprenorial şi oferă studenţilor ocazia de a învăţa cum să construiască un produs şi o afacere. Mai mult, competiţia serveşte ca platformă de prezentare a celor mai inovative idei în faţa profesioniştilor din domeniu, de a obţine premii şi finanţare pentru proiectele lor.

Competiţia ajută studenţii să dobândească cunoştinţe aprofundate în ceea ce priveşte instrumentele aflate la dispoziţia lor pentru dezvoltarea şi implementarea de proiecte. Unele dintre tehnologiile de impact de astăzi au fost dezvoltate de studenţi, iar prin intermediul Imagine Cup, Microsoft continuă să susţină această tradiţie.

Mai mult, prin intermediul Imagine Cup, Microsoft susţine următoarea generaţie de dezvoltatori de aplicaţii, oferind instrumente, resurse şi experienţe practice ce permit studenţilor să  dobândească competenţele şi cunoştinţele necesare pentru îndeplinirea obiectivelor profesionale dincolo de competiţia în sine.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite