Apple, trimestru cu lumini şi umbre: dependenţi de iPhone, dar cu iPad-ul în scădere şi iPod-urile aproape inexistente
0Apple a publicat rezultatele sale financiare pentru al doilea său trimestru fiscal, care s-a încheiat pe 29 martie 2014. Veniturile Apple au fost de 45,6 miliarde de dolari, iar profitul net a fost de 10,2 miliarde de dolari.
Apple a avut un trimestru mult mai de succes decât îşi puteau imagina foarte multe persoane. Vânzările puternice de iPhone au dus la venituri-record în trimestrul de martie şi o creştere cu 15% a veniturilor pe acţiune.
Venituri record, profit mare
Potrivit unui comunicat remis de Apple, acum un an veniturile au fost de 43,6 miliarde, faţă de 45,6 miliarde de dolari. De obicei, al doilea trimestru este mai slab faţă de Q1 pentru Apple, după ce iPhone-urile şi iPad-urile trec de boomul iniţial. De asemenea, profitul de anul trecut a fost de 9,5 miliarde de dolari, faţă de 10,2 miliarde de dolari acum.
Vânzările pe pieţele internaţionale au reprezentat 66% din veniturile Apple. Potrivit lui Peter Oppenheimer, manager financiar la Apple, “am generat 13,5 miliarde de dolari în operaţiuni de cash flow şi am reuşit să oferim 21 de miliarde de dolari acţionarilor prin dividente şi prin reachiziţionarea unor acţiuni”.
Potrivit companiei, veniturile în trimestru trei al trebui să fie între 36 şi 38 de miliarde de dolari. Pe bursa NASDAQ, preţul unei acţiuni Apple este de 524,75 dolari, o scădere cu 1,31%.
Sursele de venit?
Puteţi vedea în imaginea de mai jos de unde îşi atrage Apple veniturile. Cele mai mari sunt în Americi, urmate de Europa, China şi Japonia. Cea mai mare creştere e în Japonia şi China.
Care sunt produsele care generează veniturile?
Potrivit datelor publicate de Apple şi care se regăsesc mai jos, Apple a vândut aproape 44 de milioane de iPhone-uri, fără să spună dacă sunt iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 4S.
Compania a reuşit să vândă 16 milioane de iPad-uri şi 4 milioane de Mac-uri. 2,7 milioane de iPod-uri noi au fost vândute pe piaţă.
E un trimestru mai slab faţă de Q1, când Apple a vândut 51 de milioane de iPhone-uri şi 26 de milioane de iPad-uri.
De la an la an, s-au vândut cu 17% mai multe iPhone-uri, cu 16% mai puţine iPad-uri, cu 5% mai multe Mac-uri şi, dramatic, cu 51% mai puţine iPod-uri.
Ce concluzii putem trage de aici? iPhone-ul e o strategie încă de succes. Apple a lansat două noi telefoane, dintre care unul e practic un iPhone 5 în carcasă de plastic. A lăsat iPhone 4S în continuare la vânzare. Creşterea e constantă, dar modestă.
iPad-urile au ajuns la o anumită maturitate. După cinci ani pe piaţă, dorinţa oamenilor de a cumpăra noi iPad-uri, fie ele de 10 inci sau de 8 inci, e mai mică. Scăderea faţă de anul trecut e clară.
Mac-urile cresc discret, iar veniturile din această divizie au sărit cu doar 1%. În schimb, iPod-ul aproape că a dispărut. Da, 2,7 milioane au fost cumpărate, dar linia aceasta este în continuă scădere. Ne aşteptăm la dispariţia sa.
[<a href="//storify.com/vladandriescu3/apple" target="_blank">View the story "Apple" on Storify</a>]