Tinerețe veșnică. A fost descoperită proteina care poate stopa îmbătrânirea musculară

Senescența celulară cauzată de îmbătrânire sau de bolile cronice împiedică funcția și regenerarea celulelor stem. Mușchiul scheletic este un organ cu un grad ridicat de regenerare, care cuprinde 45% din masa corporală.

Corpul uman este plin de secrete

O echipă de cercetare de la Universitatea din Buffalo a demonstrat că o proteină numită după tărâmul mitic al tinereții din folclorul irlandez este eficientă în stoparea îmbătrânirii în celulele musculare scheletice.

Studiul se concentrează asupra proteinei NANOG, care provine din Tír na nÓg, un loc din folclorul irlandez renumit pentru tinerețea veșnică, frumusețea și sănătatea veșnică, potrivit thebrighterside.news.

În cadrul unei serii de experimente, cercetătorii au supraexprimat NANOG în mioblaste, care sunt precursorii embrionari ai țesutului muscular. Mioblastele erau senescente, ceea ce înseamnă că nu mai erau capabile să se dividă și să crească.

În special, NANOG a crescut numărul de celule stem musculare în mușchiul șoarecilor cu îmbătrânire prematură. Acest lucru a demonstrat fezabilitatea inversării îmbătrânirii celulare în organism fără a fi nevoie de reprogramarea celulelor la o stare pluripotentă embrionară, un proces care este adesea utilizat în terapia cu celule stem, dar care prezintă riscul de tumorigeneză.

"Munca noastră se concentrează pe înțelegerea mecanismelor de acțiune ale NANOG în speranța de a descoperi ținte medicamentoase în rețelele de semnalizare sau metabolice care să imite efectele anti-îmbătrânire ale NANOG".

Cum afectează senescența celulară organismul

Numărul de celule senescente din corpul unei persoane crește odată cu vârsta. Pe măsură ce sistemul imunitar îmbătrânit devine mai puțin eficient, celulele senescente se acumulează și pătează celulele sănătoase. Acest lucru poate afecta capacitatea unei persoane de a rezista la stres sau la boli; de a se recupera în urma rănilor; și de a învăța lucruri noi, deoarece celulele senescente din creier pot degrada funcțiile cognitive.

Ca urmare, senescența celulară a fost legată de o multitudine de afecțiuni legate de vârstă, inclusiv cancer, diabet, osteoporoză, boli cardiovasculare, accident vascular cerebral, boala Alzheimer și demențele conexe și osteoartrita. De asemenea, a fost legată de declinul vederii, al mobilității și al capacității de gândire.