NASA deschide o mostră luată de pe Lună în urmă cu 50 de ani

FOTO Shutterstock

NASA a început să deschidă şi ultimele mostre care au fost aduse de pe Lună acum 50 de ani. Prin misiunile Apollo, NASA a adus pe Pământ peste 2.190 de mostre de rocă pentru a fi analizate detaliat.

Chiar dacă au trecut 50 de ani de la misiunile Apollo pe Lună, unele mostre au fost ţinute sigilate până în prezent, pentru a beneficia de analize mult mai complexe datorită evoluţiei tehnologiei.

Directorul diviziei NASA Planetary Science, Lori Glaze, a declarat că NASA „ştia că ştiinţa şi tehnologia vor evolua, ceea ce va permite oamenilor de ştiinţă să studieze materialele în moduri noi, să răspundă la întrebările viitorului”, relatează Hotnews.

Mostra deschisă în prezent, numită 73001, a fost colectată de astronauţii Eugene Cernan şi Harrison Schmitt, în 1972, în timpul misiunii Apollo 17. Aceasta e prima mostră din cele păstrate în vid pe Lună, care urmează să fie analizată. Mostra ar putea conţine gaze sau substanţe volatile.

Oamenii de ştiinţă vor să extragă gazele din monstră pentru a fi analizate detaliat folosind tehnicile de spectrometrie.

Procesul de extracţie a gazului din mostra colectată pe Lună nu este unul foarte simplu. Mai întâi, la începutul lunii februarie tubul de protecţie exterior a fost îndepărtat. Spre finalul lunii a început un proces care durează câteva săptămâni, în care se străpunge tubul principal pentru recoltarea gazului aflat în mostră. Abia apoi urmează ca roca să fie extrasă şi spartă pentru a fi studiată de oamenii de ştiinţă din diverse domenii.

În afară de această mostră, mai rămân doar trei mostre lunare sigilate colectate de pe Lună.