Ce se poate întâmpla dacă o femeie rămâne însărcinată la bordul unei nave spațiale

Pe măsură ce turismul spațial se dezvoltă, cercetărorii avertizează că nicio femeie nu ar trebui să rămână însărcinată, în timpul unei astfel de expediții. Companiile spațiale s-ar putea trezi în mijlocul unor procese dacă nu vorbesc cu turiștii despre acest subiect.

Sunt șanse mari și ca turiștii spațiali să facă „dragoste” la înălțime FOTO Insider/ NASA

Numeni nu a vorbit până acum despre sexul în cosmos și ce urmari nefaste ar putea avea. Mai exact, dacă ar apărea o sarcină, în timpul unei astfel de vizite în spațiu.

De când miliardarii Jeff Bezos și Richard Branson au făcut o călătorie în spațiu, în urmă cu doi ani, turismul orbital a luat amploare, notează publicația Business Insider.

Turismul spațial ia amploare

Tot mai mulți miliardari își rezervă o croazieră pe orbita Pământului. Așadar, sunt șanse mari și ca turiștii să facă „dragoste” la peste 400 de kilometri înălțime.

Compania lui Richard Branson, Virgin Galactic, urmează să trimită primii turiști în spațiu, joi. Dacă totul decurge bine, planul este ca astfel de zboruri să aibă loc în fiecare lună.

Racheta suborbitală „New Shepard”, de la Blue Origin FOTO Blue Origin

Înn același timp, SpaceX a lansat al treilea lot de oameni (care nu sunt astronauți profesioniști) în spațiu, în luna mai.

Miliardarul Yusaku Maezawa a rezervat o călătorie în jurul Lunii cu mega-racheta Starship a companiei, care a făcut prima încercare de lansare pe orbită, în luna aprilie. Antreprenorul Dennis Tito a rezervat două locuri pentru un zbor lunar similar cu Starship - unul pentru el și unul pentru soția sa.

Dacă au posibilitatea de a scoate suficienți bani din buzunar, oamenii bogați din întreaga lume își pot rezerva o astfel de vacanță, a cărei durată poate fi de până la câteva săptămâni. Unele companii își propun chiar să construiască hoteluri pe orbita Pământului.

Este nerealist să presupunem că toți participanții la turismul spațial se vor abține de la activități sexuale”, au scris cercetătorii, într-o carte ce are în vedere acest subiect, la început de an.

De aceea, susțin ei, companiile de zboruri spațiale ar trebui să fie proactive și să discute cu clienții lor despre posibilele consecințe ale sexului în spațiul cosmic.

Sharon și Marc Hagle se sărută în fața capsulei spațiale, după un zbor spațial FOTO Blue Origin

Riscurile unei sarcini

Dacă o femeie rămâne însărcinată în spațiu, radiațiile i-ar putea face rău ei sau embrionului, spun oamenii de știință. Există șansa ca radiația de fundal a spațiului să dăuneze unui ovul proaspăt fertilizat, chiar dacă se află în spațiu doar o zi sau două după act, au declarat doi cercetători spațiali, pentru Insider. Momentan, nu se știe cum ar afecta acest lucru restul sarcinii.

„Unele dintre aceste particule de radiație din spațiu, de înaltă energie, trec direct prin vehicul și chiar prin oameni. Și, teoretic, dacă una dintre ele trece și se întâmplă să lovească un embrion în curs de dezvoltare, ce efect ar avea asta?”, se întreabă dr. Kris Lehnhardt, care conduce cercetările NASA privind sistemele medicale.

Aceasta este o întrebare deschisă, a spus Lehnhardt, dar „consecința ca o persoană să rămână însărcinată în spațiu ar putea fi foarte mare”. S-ar putea chiar să nu fie posibil ca o femeie să rămână însărcinată în spațiu, dar nu merită încercarea.

Au fost foarte puține cercetări asupra efectelor pe care mediul spațial le-ar putea avea asupra sistemelor de reproducere. Acest lucru se datorează, în parte, faptului că cercetarea spațială a fost mult timp dominată de agențiile guvernamentale.

În general, NASA stă departe de întrebările legate de sex și reproducere. Nu sunt adevărat relevante pentru munca pe care o desfășurăm la NASA în acest moment, de zi cu zi”, a mai spus Lehnhardt.

Cele mai multe dintre studiile legate de reproducere în spațiul cosmic sunt concentrate pe rozătoare. Descoperirile s-ar putea să nu fie deloc aplicabile oamenilor, dar oferă indicii că funcțiile de reproducere ar putea fi afectate de radiația spațială și de microgravitație.

Într-un astfel de studiu, cercetătorii au pus embrioni de șoarece într-un incubator la bordul unui satelit. Embrionii s-au dezvoltat în spațiu, dar au suferit leziuni „grave” ale ADN-ului și au avut defecte de dezvoltare.

În alte cercetări, expunerea la microgravitație a scăzut nivelul de testosteron și producția de spermă la șobolanii masculi. Unele femele de șobolan s-au împerecheat în timpul zborului spațial, dar apoi au prezentat semne de pierdere timpurie a sarcinii.

Se știe că unele forme de radiații de pe Pământ au efecte negative asupra sarcinii umane. Dar „radiația cosmică galactică pe care o experimentăm în spațiu nu se compară cu cea de la sol”, a adăugat Lehnhardt.

Ar putea fi riscantă o sarcină chiar și după câteva luni de la întoarcerea din zborul spațial, însă este nevoie de mai multe studii, în acest sens.