Calea Lactee ar fi fuzionat cu o galaxie mai mică în urmă cu 10 miliarde de ani

Cercetătorii de la Institutul de Astrofizică din Canare (IAC) cred că au cartografiat o succesiune importantă de evenimente, care au modelat galaxia noastră în urmă cu 10 miliarde de ani.

Într-o lucrare publicată în Nature Astronomy, luni, 22 iulie 2019, astronomii spanioli împărtăşesc cercetările conform cărora o galaxie pitică, Gaia-Enceladus, s-a ciocnit şi s-a îmbinat cu calea Lactee timpurie.

Uniunea Căii Lactee cu aşa numita galaxie pitică, Gaia-Enceladus, a mărit masa galaxiei noastre cu aproximativ un sfert şi a declanşat o perioadă de formare accelerată a stelelor, cu o durată de aproximativ 2 până la 4 miliarde de ani, au spus oamenii de ştiinţă.

Imagine indisponibilă

FOTO Institutul de Astrofizică din Canare

"Da, într-adevăr a fost un moment crucial", a declarat astronomul Carme Gallart de la Institutul de Astrofizică din Canare, autor principal al cercetării publicate în revista Nature Astronomy.

Galaxiile de toate tipurile, inclusiv Calea Lactee, au început să se formeze relativ curând după Big Bang, care a marcat începutul universului, cu 13,8 miliarde de ani în urmă.

Măsurători de înaltă precizie asupra poziţiei, strălucirii şi distanţei a aproximativ un milion de stele aflate la circa 6.500 de ani lumină de soarele nostru, obţinute de telescopul spaţial Gaia, operat de Agenţia Spaţială Europeană, au ajutat la identificarea stelelor prezente înainte de fuziune şi a celor care s-au format ulterior.

Vezi aici documentul complet.