NASA: Ne naştem genii, dar sistemul de educaţie ne blochează creativitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
NASA: Ne naştem genii, dar sistemul de educaţie ne
blochează creativitatea
NASA: Ne naştem genii, dar sistemul de educaţie ne blochează creativitatea

Oamenii de ştiinţă au testat peste 1600 de copii cu vârste cuprinse între 4 şi 5 ani, descoperireile acestora fiind de-a dreptul şocante: ne naştem genii, dar sistemul de educaţie ne blochează creativitatea.

Cercetătorul George Land a dezvăluit, la o conferinţă TEDxTucson, că a fost contactat de NASA, care i-a cerut să conceapă un test specializat, care să le permită să măsoare în mod eficient potenţialul de creativitate al angajaţilor NASA. Oamenii de ştiinţă au testat peste 1600 de copii cu vârste cuprinse între 4 şi 5 ani, descoperirile acestora fiind de-a dreptul şocante, scrie ideapod.com.

98% dintre copii se nasc genii

După ce le-au analizat abilităţile de a aduce idei noi, diferite şi inovatoare atunci când întâlnesc o problemă, cercetătorii au descoperit cu un procent de peste 98% dintre copii s-au dovedit a fi genii. Oamenii de ştiinţă nu s-au oprit aici. După 5 ani, copiii au fost testaţi din nou. Surprinzător, doar 30% dintre aceştia îşi păstraseră abilităţile, înregistrând rezultate la fel de bune. La 15 ani procentul a scăzut la 12%, în viaţa de adult doar 2% dintre copiii analizaţi înregistrând rezultate excelente ca nivel de creativitate.

Sistemul de educaţie ne blochează creativitatea

Testele au fost replicate de peste un milion de ori, aşa că nu se poate pune la îndoială veridicitatea rezultatelor, afirmă Gavin Nascimento, care a scris despre acest studiu. „Şcoala este o instituţie care a apărut pentru a servi clasa aflată la putere, nu oamenii de rând. Pentru ca elitele să îşi menţină stilul luxos de viaţă, au contribuit la acest sistem, în care imaginaţia şi creativitatea copiilor sunt reprimate încă din primii ani de viaţă“, scria Nascimento.

Ne putem recăpăta capacitatea creativă

Cercetătorul George Land spune că oamenii au capacitatea de a-şi utiliza din nou creativitatea într-un procent de 98%. Conform acestuia, există două tipuri de gândire, ambele utilizând părţi diferite ale creierului. Gândirea divergentă funcţionează ca un accelerator, iar cea convergentă frânează creativitatea.

„Am descoperit că educaţia le arată copiilor cum să îşi folosească ambele tipuri de gândire. Aşa, când cineva vine şi îţi cere să îi dai o idee nouă, pe măsură ce aceste idei îţi vin în cap, le reprimi: aia e o idee proasta, pe asta am mai încercat-o şi nu a mers, asta nu va funcţiona şi tot aşa“, spune Land.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite