Obsesia tinerilor pentru matcha provoacă o criză globală a ceaiului verde
0Japonia, principalul producător de Matcha, se confruntă cu probleme de aprovizionare globală cu această pudră de ceai verde, datorită creșterii uriașe a trendurilor de pe rețelele de sociale.

Matcha a cucerit instant publicul tânăr din toată lumea, prin rețelele de socializare, deoarece îmbină ideea de stil de viață sănătos și extravaganța. Pudra de matcha este servită în general cu lapte, înghețată sau produse de patiserie.
Cu toate acestea, creșterea popularității acestui tip de băutură a dus și la creșterea cererii, ceea ce stârnește îngrijorări cu privire la o potențială penurie globală, scrie Le Monde.
Tot trendul a luat amploare la finalul lui 2024, promițând o alternativă mult mai sănătoasă a cafelei. Pe Instagram, tagul #matcha are 8.7 milioane de postări, iar #matchalatte are 1.9 milioane de postări.
Pe TikTok, există 1.8 milioane de videoclipuri cu tagul #matcha.
În decembrie 2024, Ippodo, un producător de Matcha din Kyoto, Japonia, a anunțat pe site-ul său o limită de un produs pe comandă din cauza unei cereri „explozive” care a depășit toate așteptările. Pe site-ul unui alt producător popular, Marukyu Koyamaen, situația era aceeași: majoritatea produselor erau epuizate.
La Shodai Matcha din Franța, condusă de Zhang: Șapte din 10 clienți comandă matcha, forțând-o să comande un stoc de 10 ori mai mare decât în vara anului 2024. Ea a confirmat că există termene de livrare mai lungi pentru comenzile sale.
Matcha & Co, care a sesizat o creștere cu 50% a vânzărilor de matcha comparate cu cele de anul trecut, declară că producătorii au mărit capacitatea de măcinare a tencha - ceaiul brut utilizat pentru fabricarea matcha - „pentru a face față creșterii continue a cererii”.
Este din ce în ce mai dificil să se țină pasul cu cererea globală, având în vedere că producția de tencha s-a triplat deja între 2012 și 2023, crescând de la 1.430 de tone la 4.176, conform cifrelor Ministerului Agriculturii din Japonia.
În plus, procesul lung și meticulos de producție a matcha necesită o forță de muncă care devine din ce în ce mai redusă. Între 2020 și 2023, țara pierduse aproximativ 200.000 de fermieri, tot potrivit ministerului. Acest declin este atribuit vârstei fermierilor - majoritatea peste 65 de ani - care se străduiesc să lase fermele moștenire generațiilor mai tinere.