Cumpără banii fericirea? Cum trebuie să-i cheltuim ca să fim cu adevărat fericiţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO epictimes.com
FOTO epictimes.com

Cu toţii am auzit de terapia prin shopping, dar ce se întâmplă atunci când nu avem nevoie de aceasta pentru a ieşi dintr-o depresie, ci pentru a fi fericiţi? Secretul se pare că stă în modul în care cheltuim banii şi de tipul nostru de personalitate, după cum indică o cercetare derulată în acest sens.

Un studiu realizat de cercetătorii britanicide la Cambridge Judge Business School şi de la Departamentul de Psihologie al Universităţii Cambridge relevă faptul că fericirea datorată banilor depinde de fapt de produsele pe care alegem să ne cheltuim finanţele şi de cât de mult se pliază acestea pe personalităţile noastre.

Cercetătorii evidenţiază faptul că nu totul se rezumă la a avea sau nu bani de cheltuit. Cu toate acestea, mulţi dintre noi nu am avea nimic de obiectat dacă ni s-ar adăuga câteva zerouri în cont. Dar acest lucru nu ne-ar garanta automat fericirea.

Studiul arată de fapt că dacă alegem modalităţi de cheltuire a banilor care nu ni se potrivesc, nu vom fi fericiţi chiar şi cu acele zerouri în plus. Un exemplu ar fi acela al servirii mesei în oraş, care a fost catalogat drept o activitate care le aduce un sentiment de mulţumire persoanelor extrovertite, în timp ce achiziţionarea de bunuri pentru îngrijirea animalelor de companie fac obiectul unei categorii de persoane definite ca fiind agreabile.  

catelusa

 FOTO telegraph.co.uk

Rezultatele studiului vin după ce cercetătorii de la Cambridge Judge Business School şi de la Departamentul de Psihologie al Universităţii Cambridge a analizat 77.000 de tranzacţii realizate în băncile din Marea Britanie.

Clienţii băncilor au fost rugaţi să completeze chestionare de personalitate şi de fericire şi să consimtă ca răspunsurile lor să fie analizate în scopuri destinate cercetării şi comparate cu datele financiare existente ale acestora. Studiul s-a bazat pe analiza a 76.863 de tranzacţii efectuate de 625 de participanţi, reieşind la final 112 de categorii de cheltuire a banilor care au fost grupate în mod automat, în 59 de categorii care au avut cel puţin 500 de tranzacţii pe durata unei perioade de şase luni.

Categoriile de cheltuire au fost comparate cu cele cinci trăsături de personalitate vehiculate şi recunoscute - deschidere faţă de de nou, abilitatea de a conştientiza, extrovertire, capacitatea de a fi agreabil şi anxietate.

De exemplu, servirea mesei în oraş  a fost plasată în categoria cheltuielior făcute cu plăcere de extrovertiţi şi cu un nivel scăzut de conştientizare, în timp ce operele de caritate şi cheltuielile pe animalele de companie au fost clasificate drept categorii de cheltuire specifice persoanlităţilor agreabile.

Per ansamblu, analiza a relevat faptul că oamenii care au cheltuit mai mulţi bani pe achiziţii potrivite cu personalitatea lor au fost mai fericiţi. Mai mult, plierea cheltuielilor pe personalitate a reprezentat un factor mai important pentru fericirea oamenilor decât efectul pe care l-a avut venitul total al acestora.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite