Salonul Auto de la Detroit 2016: şapte premiere care stimulează plăcerea de a conduce VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În fiecare an, “Revelionul” automobilelor are loc la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS), unul dintre cele mai importante cinci evenimente de profil din lume, alături de cele din Frankfurt, Paris, Geneva şi Tokyo. Nu se bea şampanie şi se cântă la “La mulţi ani” la miezul nopţii, dar focurile de artificii sunt asigurate de greii industriei auto, care se înghesuie să dea tonul noului an cu ultimele modele şi concepte.

Adevărul a făcut o selecţie a celor mai importante premiere de la NAIAS 2016 (11 – 24 ianuarie), care stimulează plăcerea de a conduce şi vor marca piaţa în următoarea perioadă, atât în SUA, cât şi pe "bătrânul continent".

Lexus LC 500 – Concept de stradă, cu 10 viteze

Vedeta incontestabilă a NAIAS 2016 este Lexus LC 500. O încarnare aproape fidelă a conceptului LF-LC, care a făcut multă vâlvă la Salonul Auto de la Geneva 2012, coupe-ul sportiv readuce brandul de lux al Toyota în lumina reflectoarelor şi în inimile pasionaţilor. Nu are “coroana” câştigată la liniuţe şi drifturi de legendara Toyota Supra, dar dispune de ingredientele necesare pentru a o obţine.

În spatele agresivităţii calandrului lui LC 500, se ascunde acelaşi motor V8 de 5.0 litri ce echipează Lexus RC F şi GS F (467 CP şi un cuplu de 527 Nm). Însă, în premieră, puterea este transmisă către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu-ambreiaj şi, atenţie, zece trepte. Constructorul anunţă un sprint 0-100 km/h în 4,5 secunde.

Mercedes E-Klasse – Matrioşka de lux

Noul Mercedes E-Klasse este elegant, rafinat, impunător, puţin agresiv, se integrează perfect liniei de design a mărcii şi poartă cu mândrie steaua în trei colţuri pe capotă. Dar, naşte şi controverse. Asemenea păpuşilor ruseşti Matrioşka, noul E-Klasse seamănă izbitor cu fraţii săi, C-Klasse şi S-Klasse. Rezultatul acestei strategii rămâne de văzut…

Interiorul noului model şi tehnologia îmbarcată nu lasă însă loc de comentarii. Mercedes dă replica lui BMW, care pe  Seria 7 a integrat controlul prin gesturi al sistemului multimedia, şi înlocuieşte clasicele butoane de pe volan cu unele sensibile la atingere, similare cu cele de pe unele smartphone-uri. Locul planşei tradiţionale de bord este luat de un panou interactiv, format din două display-uri de 12,3 inch, cu rezoluţie HD de 1920x720 pixeli. Gurile de ventilaţie rotunde revin pe acest model, aducând aminte de "tinereţea" Cobrei (Mercedes W123, 1976 – 1985). 

Pentru un efect de sală de concerte, noul E-Klasse poate fi dotat cu un sistem audio Burmester, cu 23 de boxe. Iar noul sistem de siguranţă activă, Active Lane Change Assist (sistem de asistenţă la schimbarea benzii), îţi poate da peste mână, nelăsându-te să schimbi banda la viteze între 80-180 km/h, dacă senzorii detectează că din spate se apropie altă maşină sau că un vehicul se află în unghiul mort.

BMW M2 – Prâzlea cel voinic

Şase cilindri în linie (L6), 370 CP, 465 Nm, cutie manuală, diferenţial activ, 0-100 km/h în 4,5 secunde. BMW M2 întăreşte puterea literei “M” şi devine cea mai accesibilă jucărie a bavarezilor. Chiar dacă au avut un “3” în faţă, predecesorii săi (M3 E36 - L6, 321 CP şi M3 E46 – L6, 343 CP) ar fi mândri de cifrele lui “prâzlea”, care împrumută punţile faţă şi spate de la duetul M3/M4.

Volvo S90 – Suedo-chinezii joacă tare

După preluarea Volvo Car Corporation de către Geely (2010), mulţi s-au temut pentru viitorul mărcii suedeze. Chinezii joacă tare, însă. După ce anul trecut, Volvo a lovit piaţa SUV-urilor premium cu a doua generaţie XC90, la NAIAS 2016 obiectivele se îndreaptă către noua limuzină de clasă medie S90. 

Dacă cele două generaţii S80 (1998-2006, 2006-2015) nu au dat prea multe bătăi de cap concurenţei, noul model pare să reinvie atitudinea Seriei 900 din anii 1990 şi are tot ce-i trebuie pentru a se bate cu BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes E-Klasse.

Buick Avista Concept – Calibra, Manta sau Monza?

În 2013, la Salonul de la Frankfurt, Opel a dat speranţe pasionaţilor şi celor care s-au bucurat de sportivitatea modelelor sale din anii ’70-’80 cu prototipul Monza, un coupe fastback, de 2+2 locuri, cu tehnologie plug-in hybrid. Iar acum, la NAIAS 2016, Buick, o altă marcă de sub aripa GM, duce ideea mai departe. 

Conceptul Avista preia şi reinterpretează interesant o serie de linii de la Opel Insignia. Şi, cum a doua generaţie Insignia bate la uşa Europei, iar lui Opel ii lipseşte un astfel de model din gamă de la disapriţia Calibrei, ideea unui Insignia în două uşi nu e chiar SF.

Acura Precision Concept – Coupe în 4 uşi

Coupe-urile în patru uşi, modelele care combină personalitatea şi dinamica coupe-urilor  cu funcţionalitatea unei maşini cu patru portiere şi, eventual, cu hayon, conturează o nişă din ce în ce mai solidă pe piaţă. Iar Acura, brand-ul de lux al Honda, nu a vrut să lipsească de la masă, prezentând la Detroit Precision. 

Prototipul futurist s-ar putea să nu vadă niciodată linia de asamblare, dar conturează bine ideea lărgirii gamei şi anticipează şi o schimbare de imagine pentru întreaga gamă a constructorului nipon.

Chevrolet Bolt – Peste 300 km autonomie electrică

Chevrolet s-a retras de vreo doi ani de pe piaţa europeană, dar în Statele Unite o duce bine-mersi şi încearcă să aplice şi ce a învăţat în Europa. General Motors prezintă, la Detroit 2016, Chevrolet Bolt, un fel de crossover compact, de segment B, care este 100% Eco. 

Maşina are o lungime de 4,16 metri şi o greutate de 1,6 tone, doar bateriile cântărind 440 kg. Iar inima sa bate electric, fiind animată de un motor electric care dezvoltă 200 CP şi un cuplu  de 360 Nm. În acest context, Bolt ajunge la 100 km/h în mai puţin de 7 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 146 km/h.

Când va ajunge în showroom-urile din Statele Unite, Chevrolet Bolt va deveni cea mai accesibilă maşină electrică cu o autonomie decentă (+300 km, circa 30.000$ după aplicarea incentivelor pentru maşini electrice din SUA).

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite