Liberté, égalité, masculinité - Renault Megane RS Trophy

0
Publicat:
Ultima actualizare:
TD Megane RS AF

După aproape un an şi jumătate de la lansarea noului model Megane RS, timp în care s-a zis şi s-a scris aproape totul, cu ce noutăţi aş veni eu acum? Chiar dacă vorbim despre evoluţia modelului iniţial, un upgrade la varianta Trophy. Adică o maşină care se potriveşte mai degrabă pe circuit decât pe drumul public. Cumva, ori de câte ori te urci la volanul ei, parcă-ţi pare rău că ţi-ai lăsat acasă mănuşile...

Aşadar, în aceste condiţii grele în care mi-am dorit să scriu despre experienţa mea la volanul Megane RS Trophy-ului, am zis să mai ”sufere” şi alţii pe lângă mine. Aşa că-l invit în scenă pe Marius Ionescu, atlet profesionist. Merită reverenţe şi Ana Mareşescu, atât pentru pozele frumoase, cât şi pentru că n-au ieşit mişcate. Şi asta pentru că la fiecare două secunde trebuia să snopească în bătaie zecile de ţânţari obraznici şi însetaţi.

Am luat maşina şi am încercat o paralelă între forţa mecanică a super hot-hatch-ului şi cea a olimpicului nostru, participant, dar şi câştigător a multor competiţii naţionale şi internaţionale. Şi ca să ne facem o impresie rapidă, pentru că în sport cifrele vorbesc, omu’ ăsta cam atât de tare ştie să alerge – 5 km în 13:54 minute, 10 km în 28:54 minute, semimaraton în 1 h 03:20 şi maraton în 2 h 13:00.

Apoi, de partea cealaltă avem o putere de 300 CP dezvoltată de către motorul de 1.8 litri supra-alimentat şi un cuplu motor de 390 Nm. Toate astea cu o greutate totală de 1.450 kg. E adevărat că alergătorul nostru, aşa-zisul kenyan blond cântăreşte 55 kg...

Revenind la maşina, senzaţia de maşina de curse este la tot pasul. Pe lângă sunetul fermecător, până la ampatament, ”umflăţimea” pasajelor de care beneficiază roţile de 19” dar şi scaunele Recaro care te susţin suficient de bine atunci când duci la limită anvelopele Michelin Pilot Sport 4 pe care le mai ”abuzez” pe circuit din când în când.

Este adevărat că eu prefer varianta echipată cu cutie EDC, însă pentru o sesiune de distracţie pe circuit sau pe un drum virajat închis circulaţiei publice, parcă tot la cea manuală m-aş însenina. Cu atât mai mult cu cât varianta cu cutie manuală în 6 + 1 trepte vine cu frână de mână normală, cea cu manetă, nu cu buton şi acţionare electrică. În definitiv, vorbim despre o jucărie destinată adulţilor, nu neapărat despre o maşina ”normală” cu care să duci copiii la bunici în weekend.

Suspensia lucrează incredibil de eficient şi, combinată cu sistemul 4 control (roţile viratoare de pe puntea spate), iţi dă o eficienţă în plus pe viraje, mai ales pe cele strânse, acolo unde te aştepti la o subvirare specifică maşinilor cu tracţiune faţă şi atât de multă putere. Dar aici nu este cazul, maşina are un comportament neutru, poate chiar uşor supravirator, aşa, fix pe gustul meu. Şi dacă tot vorbim de suspensie, pe drumurile denivelate, pentru prezenţa feminină din dreapta ta, recomand bustiera de la sala de sport. Bine, recomandarea este valabilă şi dacă maşina este condusă de către un şofer de sex feminin.

Când te gândeşti că ajungi la 100km/h în 5.8 secunde, eşti tentat să spui că nu mai contează culoarea, însă chiar şi aşa, varianta galbenă şi portocalie iţi dau o senzaţie de vacanţă continuă. Sigur, este disponibilă şi în alte culori, dar parcă o jucărie trebuie să fie şi simpatică... Fără doar şi poate, eu mă opresc la varianta Orange J În acest moment, modelul Megane RS Trophy deţine recordul de timp pe pista Nurburgring, devansând astfel toţi concurenţii din categoria hot hatch 2WD.

Are o masculinitate iesita din comun si parca emana feromoni atunci cand este apasat butonul magic „RS” si, suplimentar, modul RACE.

Si, in loc de concluzie, daca iti place sunetul de la aparatul de popcorn de la Mall, cu masina asta vei avea parte de el la mai toate decelerarile, diferenta pozitiva este ca alaturi de RS Trophy ruleaza intotdeauna un film bun.

Text - Alex Filip

Foto - Ana Mareşescu

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite