Comentariul săptămânii: Răzbunarea lui Mini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A început ca o încercare de a readuce la viaţă o maşinuţă britanică extrem de populară la jumătatea secolului trecut. Era o perioadă retro a industriei auto.

Fiindcă a fost un succes nebănuit, nemţii de la BMW - deveniţi proprietarii mărcii britanice - au decis să meargă şi în America. Acolo a fost un succes chiar mai mare. De unde se plănuiau vânzări de 100.000 de unităţi pe an, s-a depăşit repede cifra de 150.000! Apoi, aceiaşi nemţi au mers mai departe cu ideea de a propune o gamă.

Cabrio a fost prima evoluţie după care a apărut Clubman, Countryman şi chiar o versiune cabrio inspirată de soarele Californiei. Astăzi, la aproape 250.000 de unităţi vândute anual, MINI nu mai este deloc mini. Sigur că nu mai are nicio legătură cu maşinuţa originală, un automobil pe care să şi-l poată permite oricine şi de care să se (ne) amuze Mr Bean.

MINI este azi o fiţă - vă mai amintiţi că primul MINI One din România i-a aparţinut Andreei Marin? -, o maşină de status mai degrabă decât una de necesitate. Nu mai are nici dimensiunile de altădată şi chiar a inaugurat un nou segment numit „urban premium". Părea că s-a spus tot ce era de spus. Total greşit, căci abia acum MINI dă lovitura de graţie: intră în Campionatul Mondial de Raliuri!

Ei bine, Prodrive, una dintre cele mai competente firme de inginerie motorsport din lume, a selectat MINI Countryman să concureze în raliuri. David Richards, patronul lui Prodrive, explica într-un interviu în exclusivitate mondială acordat revistei CAR România: „Am văzut noile reglementări din WRC şi am căutat ce se potriveşte. Au rezultat vreo 12 maşini, din care 3-4 erau cele mai bune.

Dar MINI nu era printre ele!" Ei bine, chiar şi Richards a realizat mai târziu că noul Countryman este bolidul de care are nevoie. După ce a fost preparat de competiţie, noul Countryman WRC „va conta chiar din primul an". Cu două săptămâni înainte de premiera mondială, Richards a acceptat să ne şi arate bolidul şi trebuie să spunem că am rămas uluiţi.

Mai mult, Richards afirmă că, în maximum doi ani, Mini se va bate pentru titlul mondial! Ei bine, bossul Prodrive este prea experimentat să se joace cu declaraţiile şi - mai ales - cu banii săi (dezvolatarea lui Countryman WRC a fost plătită de Prodrive). Cine ar fi crezut că micuţul Mini va ajunge vreodată să se măsoare cu giganţii raliurilor? Nimeni, nici măcar Mr Bean! 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite