Am condus Peugeot 508 facelift - Un caracter nou şi puternic!
0Trebuie să vă avertizez! Peugeot 508 facelift esteo berlină de clasă medie cu trăsături tehnice şi estetice premium. Sună bine, nu?
“Săptămâna Peugeot” continuă! După ce am condus versiunea pe benzină a lui 308 (link aici), cu motor 1.2 litri turbo, a venit rândul fratelui său mai mare, anume 508. Dar nu orice 508, ci noua versiune a acestuia sau mai bine zis, 508 facelift.
Personal, mi se pare o schimbare binevenită, iar la salon la Paris am considerat că facelift-ul aplicat lui 508 a fost extrem de reuşit – deoarece înainte avea un aspect frontal puţin ieşit din comun, asemănător crossoverului 3008. Acum, berlina din segmentul D a celor de la Peugeot arată mult mai bine şi pare gata s-o înfrunte pe Mazda6, alături de noul VW Passat şi noul Ford Mondeo într-o luptă pentru supremaţie şi pentru popularitate.
Poate că vi se pare ciudat faptul că tocmai am menţionat doar 3 modele, atâta timp cât clasa berlinelor de dimensiuni medii mai conţine modele precum Citroen C5, Hyundai i40, KIA Optima, Opel Insignia, Renault Laguna, Subaru Legacy şi Toyota Avensis. Doar că multe din ele deja îşi aşteaptă noile generaţii precum C5 sau Insignia (ambele în 2016), în timp ce Laguna…are nevoie de o injecţie de caracter (noul model apare anul viitor, cu un design inspirat cică de Audi A5 Sportback..conform lui Stephen Norman, fostul sef al departamentului de marketing de la Renault).
În rest, noua generaţie de Legacy trebuie să sosească şi ea iar Avensis în ciuda faptului că este în continuare o maşină absolut genială, va pierde teren în faţa duo-ului Passat-Mondeo întrucât acestea vin echipate cu tehnologii noi, materiale de o calitate mai bună şi propulsoare noi, mult mai economice.
KIA Optima este M.I.A pe piaţa noastră (din păcate) iar Hyundai i40 …este o maşină chiar interesantă (fapt pentru care pregătim un mic test comparativ pentru luna viitoare alături de el) însă în materie de motoare, nu are alternative mai puternice de 140 cai. Iar asta este o problemă atunci când te lupţi cu maşini ale căror propulsoare dezvoltă şi peste 200cp.
Acesta este cazul lui Peugeot 508 2.0 BlueHDi – maşină a cărui motor produce nu mai puţin de 180 cai putere şi care se descurcă foarte bine şi la restul capitolelor.
Faceliftul aplicat lui 508 face din acesta o maşină foarte fotogenică. Nu mă aşteptam să spun asta, însă este ceva ce am realizat din secunda în care m-am uitat şi eu la el prin obiectivul aparatului foto. Arată mult, dar mult mai agresiv decât înainte datorită farurilor noi şi nu în ultimul rând a grilei, care acum este mai elegantă. De fapt, noul look face întreaga maşină să pară mai elegantă, pe gustul celor care poate s-ar fi îndreptat către maşini nemţeşti. Acelaşi lucru este valabil şi pentru spatele lui 508, unde noile stopuri arată excelent şi amplifică senzaţia de eleganţă.
Vreau să fac o paranteză aici, pentru că 508 facelift, este acum al doilea cel mai reuşit model Peugeot al ultimilor 15 ani. Singurul model care îl depăşeşte este chiar 308-ul. În opinia mea, şi spun asta pentru că obişnuiam să fiu un fan Peugeot prin anii 90, atât cât şi un fan al primului 307 (cel fără facelift). În opinia mea, cei de la Peugeot s-au distanţat de imaginea sportivă pe care au aveau înaintea lui 407. Ironic, 407 a fost una din cele mai bine vândute maşini din Europa în segmentul său, iar succesul a fost atât de masiv încât grila aceea ca un rânjet, a fost transferată mai departe la restul gamei, alături de farurile lungi şi voluminoase. Era un aspect destul de inedit dar în acelaşi timp, destul de departe de eleganţă sau dinamism. Filozofia a fost abandonată odată cu lansarea lui 308, iar în prezent Peugeot este pe un drum bun, pavat cu respect maxim pentru modele precum 205, 306 şi 406. Până şi BMW a adoptat o filozofie similară pentru actuala generaţie de Seria 5, atunci când au abandonat designul avangardist al lui E60, mergând pe mâna unui look clasic pentru F10. Deci, totul bine.
Aşadar, 508 facelift face o impresie vizuală foarte bună. Liniile sale de design curg frumos către toate direcţiile, iar asta, alături de o culoare potrivită, nişte jante generoase şi nişte crom pe aici pe colo, fac din berlina aceasta o maşină pe care pur şi simplu nu poţi sa nu o iei în calcul atunci când ai banii în buzunar şi te uiţi la segmentul acesta. Iar asta, strict din punct de vedere estetic. Deocamdată.
Apropo de aspectul acela mai clasic despre care vorbeam mai sus. Poate că sunt singurul avocat al acestui gen de ” mişcare ” în materie de design. Dar sunt convins că nu sunt singurul care îşi aminteşte faptul că în anii 90, diferenţele între un Peugeot 406 sau un Renault Laguna sau Safrane şi un BMW Seria 3 de exemplu, erau neglijabile, din punct de vedere al materialelor din interior. Pe atunci se folosea mult mai mult plastic, iar diferenţele erau doar în culoare şi poate textură, însă la atingere toate se prezentau cu plastic dur.
În prezent, lucrurile stau altfel. Dar încet încet vedem gadget-uri premium utilizate şi pe modele care nu ies pe uşa dealerului cu etichete atât de impunătoare. Vedem materiale soft-touch chiar şi pe majoritatea compactelor în ziua de azi. În cazul lui Peugeot 508 facelift, lucrurile stau foarte bine. Are un interior spaţios, cu o planşă de bord ergonomică. Mi-a plăcut designul simplu al consolei centrale dar mai ales cel al tunelului median şi cel al comenzilor pentru luminile de pe plafon – încadrate într-un plastic lucios cu aspect de sticlă.
Mi-au plăcut şi cupholderele care se declanşau din jurul butoanelor pentru avarie şi închidere centralizată pe consolă. Erau şi înainte de facelift. În rest, mai ai un compartiment pe tunelul median, ai cotieră, ai torpedou, ai buzunare la uşi. Din punct de vedere ergonomic, 508 facelift este foarte bine gândit. Butonul de start pentru pornirea motorului este în stânga volanului, ca şi înainte, iar lângă el se află frâna de mână electronică, comenzi pentru deschidere portbagaj şi capac rezervor. Ţin să spun că am căutat de am înnebunit butonul pentru dezactivarea sistemului start-stop – care în cazul lui 508 se numeşte ECO Off şi l-am găsit întâmplător într-un compartiment mai mic, tot în stânga volanului, sub comenzile tocmai menţionate. Butonul este ascuns acolo, alături de cel pentru decuplarea controlului tracţiunii.
Modelul din imagini este un 508 2.0 BlueHDi Allure – nu este echiparea de top, însă nici mult nu îi mai lipseşte. GT este echiparea de top pe un Peugeot 508, iar maşina pe care am testat-o a avut câteva opţiuni la bord, găsite şi pe GT (marea majoritate chiar).
Allure are standard: ABS + EBD, airbag frontal pentru şofer + pasager, airbag-uri laterale faţă + airbag-uri cortină, ESP + Hill assist cu detector presiune pneuri, climă automată bi-zonă, scaune faţă încălzite, volan multifuncţional îmbrăcat în piele, computer bord, ecran multifuncţional, faruri cu geam clar, oglinzi electrice şi încălzite, plafonieră cu temporizare, lumină interioară cu LED, USB, asistenţă la parcare spate, Bluettoth, ecran tactil, faruri şi ştergătoare automate, frână de mână electrică, cruise control, proiectoare ceaţă cu LED, radiocd cu MP3 şi 6 boxe, navigaţie, sistem acces/pornire fără cheie, lumini de zi cu LED, ornamente cromate în jurul geamurilor laterale, jante din aliaj 17″ şi scaune îmbrăcate parţial în piele.
Opţional am avut şi farurile FULL LED cu comutare automată la faza de drum (Smartbeam), în valoare de 1222 euro – o tehnologie absolut fantastică, atât din punct de vedere practic cât şi estetic. Apoi am mai avut şi Asistenţă la parcare faţă cu detector unghi mort şi cameră pentru mers înapoi. Toate acestea mai costă 716 euro. Ultima opţiune a fost scaunele faţă electrice cu reglaj şezut şofer/pasager pentru 645 euro.
Acum, la capitolul performanţă aş putea spune direct că am avut de-a face cu reprize grozave, cuplu satisfăcător şi un demaraj bun. De vină este propulsorul 2.0 BlueHDi, ce dezvoltă 180cp şi 400Nm. La 1.615kg, Peugeot 508 2.0 BlueHDi atinge 100km/h în 8.5 secunde, cu o viteză maximă impresionantă undeva la 225km/h. Şi mai impresionantă este economia de carburant, la numai 5.2 litri/100km în oraş. Bine, nu şi la noi în oraş, însă dacă în condiţii ideale un 508 poate atinge aceste cote (minime), atunci din experienţă vă spun că este posibil să ajungi până la 1.5 litri sau chiar un litru de acel 5.2%. Greu, dar este posibil. Consumul extra-urban este de 4.0 litri/100km, iar cel mediu 4.4 litri/100km.
Ţinuta de drum impresionează şi ea într-un 508, dar mai ales în unul care îţi oferă reprize bune cu aşa o lipsă de efort. Cutia automată cu 6 trepte poate fi trecută pe modul sport printr-o simplă apăsare de buton, setare pe care o recomand menţinută permanent. Nu influenţează cu mult consumul şi nici nu te smuceşte din loc pe schimbări. Stabilitatea la viteze de autostradă este şi ea foarte bună, în timp ce confortul – cam tot ce poţi să-ţi doreşti de la acest segment.
Direcţia mi s-a părut puţin greoaie la viteze mici (surprinzător), însă foarte bună per total şi nicidecum prea moale unde să spui că nu primeşti suficient feedback. Nu este un M4, dar nu este nici un 407.
Recomand călduros noul 508, sau 508 facelift în funcţie de cum preferaţi să-l numiţi, celor care îşi doresc o berlină de familie spaţioasă cu 4 uşi, confortabilă şi performantă. Mai precizez şi faptul că am un raport destul de bun cu..platforma pe care este construit 508 (PSA PF3), întrucât acesta împarte multe piese şi caracteristici tehnice cu Citroen C5 – o maşină pe care am avut-o timp de un an de zile în garajul redacţiei acum câţiva ani şi pe care încă o respect enorm. Culmea, acel C5 era tot automat, avea echipare de top şi avea aceeaşi culoare ca şi 508-ul pe care l-am testat aici (Bourrasque Bleu). Ok poate nu chiar aceeaşi nuanţă, dar tot un albastru închis. Parcă puţin mai lucios. Dar încep să realizez că nu-i pasă nimănui ce culoarea avea cine ştie ce Citroen de acum cine ştie câţi ani. Revenind…
Preţul de bază pentru un Peugeot 508 2.0 BlueHDi automat cu 180cp şi nivelul de echipare Allure este de 31.812 euro cu tot cu TVA. Ţinând cont de faptul că am avut opţiuni în valoare de 2.583 euro dar şi un discount iniţial de 1.501 euro pentru acest model, preţul final al exemplarului din imagini este de 33.281 euro cu toate taxele incluse.
Dacă stăm să ne gândim că pentru cei 33.281 euro primeşti o limuzină de dimensiuni medii, capabilă să îţi ofere un nivel de confort excelent, un interior foarte bine finisat, dotări din belşug, un propulsor turbo-diesel de 180cp şi 400Nm, plus o cutie automată cu 6 trepte, ei bine preţul deja începe să nu mai pară atât de mare. Din contră. O alternativă premium precum un Audi A4, BMW Seria 3 sau Mercedes-Benz Clasa C, cu motor diesel echivalent ca putere şi transmisie automată costă în medie cu aproape 10.000 euro în plus. Iar preţul ăsta include doar un nivel de echipare standard. Dacă ne uităm la preţul unui A4 2.0 TDi 177cp multitronic, dotat cu opţiuni similare celor de pe acest 508 Allure, realizăm că ajungem foarte aproape de 45.000 euro.
Chiar dacă în curând vom începe să vorbim destul de mult despre noul Passat şi despre noul Mondeo, Peugeot 508 facelift este, în prezent, foarte bine pregătit pentru a le face faţă. Încercaţi-l.
Urmăriţi linkul pentru a accesa galeria foto!