George Maior, invitat de Fundaţia Heritage să prezinte datele primei cercetări sociologice simultane realizate în România şi SUA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ambasadorul României în Statele Unite ale Americii, George Cristian Maior, a fost invitat de Fundaţia Heritage la o dezbatere prilejuită de prezentarea primului sondaj de opinie simultan, realizat în România şi în Statele Unite ale Americii.

Imagine indisponibilă

Potrivit sondajului efectuat în Statele Unite ale Americii, majoritatea americanilor susţin ideea ca cetăţenii din statele aliate SUA să poată călători în SUA fără vize.

 Dezbaterea, înregistrată în studioul tv al Fundaţiei Heritage  a fost moderată de analistul american Daniel Kochis şi l-a mai avut invitat pe Brett Loyd, fost sociolog al campaniei electorale a preşedintelui SUA, Donald Trump şi fost director de cercetare al Comitetului Naţional Republican. Brett Loyd este în prezent CEO şi preşedinte al companiei The Polling Company, care a realizat secţiunea americană a studiului sociologic.

Cercetarea, intitulată „Valori, percepţii şi reprezentări ale populaţiei din România şi Statele Unite ale Americii”, a fost prezentată de Institutul de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale „Ion I. C. Brătianu” al  Academiei Române, la comanda Laboratorului de Analiză a Războiului Informaţional şi Comunicare Strategică (LARICS), sub patronajul Academiei Române. Studiul sociologic a fost realizat de companiile de cercetare sociologică The Polling Company din Statele Unite ale Americii şi Inscop Research în România şi reprezintă o contribuţie ştiinţifică pentru consolidarea Parteneriatul Strategic dintre România şi Statele Unite ale Americii, prin cunoaşterea mai aprofundată, într-o abordare comparativă, a celor două societăţi. O prezentare a sondajelor de opinie în limba română şi în limba engleză poate fi consultată mai jos:

Ambasadorul George Maior a remarcat importanţa cercetării pentru înţelegerea relaţiei pozitive dintre cele două ţări subliniind faptul că a avea la dispoziţie o analiză comparativă a reacţiilor şi percepţiilor fiecărei societăţi este o idee creativă şi inovativă utilă pentru înţelegerea şi consolidarea parteneriatului strategic româno-american. „Putem avea un dialog diplomatic foarte bun, relaţii strategice, comerciale consolidate, dar această relaţie are la bază valorile comune de la nivelul celor două societăţi; această fundaţie similară a valorilor face parteneriatul nostru atât de important. Am remarcat din aceste sondaje de opinie că împărtăşim valori comune precum cele legate de democraţie, libertatea presei, securitate, rolul armatei în asigurarea securităţii, interacţiunea dintre cele două ţări la nivel economic. Rezultatele sondajelor din România şi din SUA arată că avem o bază solidă pentru parteneriatul celor două  ţări aliate în NATO”, a afirmat ambasadorul român.

Daniel Kochis, analist pe politici în cadrul Fundaţiei Heritage a remarcat faptul că,potrivit sondajului efectuat în Statele Unite ale Americii, majoritatea americanilor susţin ideea ca cetăţenii din statele aliate SUA să poată călători în SUA fără vize. Mai  multe detalii, aici: https://www.inscop.ro/en/the-american-people-support-including-us-allies-in-the-visa-waiver-program/.  În acest sens, ambasadorul George Maior a observat că „accesul României în programul Visa Waiver ar fi ultimul pas al parteneriatului nostru strategic care este atât de bun în zona de securitate, în zona economică sau în cea culturală. Cred că merităm să fim incluşi în Programul Visa Waiver. Dincolo de faptul că populaţia SUA sprijină o asemenea decizie, acest lucru va ajuta la consolidarea parteneriatului nostru şi la dezvoltarea relaţiilor comerciale.”

La rândul său, sociologul american Brett Loyd a subliniat faptul că asemănările dintre cele două ţări sunt mai multe decât diferenţele. „Ne-am propus, împreună cu Inscop, partenerul nostru din România, să aducem în faţa opiniei publice date privind două grupuri de cetăţeni, prin adresarea unor întrebări similare respondenţilor din ambele ţări; am dorit să vedem care sunt diferenţele, dar surprinzător, asemănările dintre cele două societăţi sunt mai multe decât diferenţeleAm descoperit foarte multe răspunsuri similare din partea cetăţenilor români şi americani şi cum poate ajuta acest lucru la construirea unui brand de ţară bun pentru România.”, a declarat Brett Loyd.

Sondajul de opinie desfăşurat în Statele Unite ale Americii a fost realizat de The Polling Company (www.pollingcompany.com) în perioada 19-22 octombrie 2018 pe un eşantion de 1050 subiecţi, reprezentativ pentru populaţia Statelor Unite ale Americii în vârstă de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Datele au fost culese pe baza unui chestionar aplicat telefonic, 70% dintre respondenţi fiind contactaţi pe telefoane fixe, iar 30% pe telefoane mobile.

Sondajul de opinie desfăşurat în România a fost realizat de Inscop Research (www.inscop.roîn perioada 12 – 23 octombrie 2018 pe un eşantion de 1050 subiecţi reprezentativ pentru populaţia României, neinstituţionalizată, cu vârsta de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95% pe un tipul de eşantion multi-stratificat, probabilistic. Metoda de culegere a datelor a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Eşantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Institutului Naţional de Statistică.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite