Cristian Buşoi: „Primăria avea la dispoziţie patru soluţii pentru evitarea problemelor de la RADET“. Care sunt acestea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele PNL, Cristian Buşoi, a explicat, joi, la Adevărul Live, că Primăria Capitalei putea evita intrarea în insolvenţă a RADET în condiţiile în care avea la dispoziţie mai multe soluţii.

În condiţiile în care consilierii generali ai Capitalei au decis, miercuri, începerea procedurilor de intrare în insolvenţă a RADET, Cristian Buşoi  a explicat, la Adevrul LIve, că această opţiune era cea mai proastă dintre soluţii. „Opinia mea este că (n.r.-intrarea în insolvenţă) nu deblochează situaţia, ci o complică. E o soluţie de mare risc. Primăria Capitalei avea patru soluţii la dispoziţie (...) Prima şi cea mai bună: de a găsi resurse, poate chiar un mic împrumut de a plăti acea sumă care e deja recunoscută de Justiţie. Suma de 250 de milioane de lei care da o gură de oxigen ELCEN-ului şi Ministerului Energiei să poată să achiziţioneze gaz. Restul fatoriei să fie eşalonată. Eventual, să se renunţe la penalităţi şi să se ţină Primăria de acea eşalonare, pe zece ani, să zicem. N-ar fi fost un mare efort. A doua soluţii era să se reia procesul de fuziune între ELCEN şi RADET“, a declarat Buşoi.

Preşedintele PNL Bucureşti a vorbit şi de alte două variante. „A treia situaţie putea fi aceea de a desfiinţa cu totul RADET-ul şi a face o nouă societate: RADET 2 sau a se da unei direcţii de specialitate din Primărie delegarea pentru a se ocupa de serviciul de furnizare a apei şi a căldurii. Şi să se înceapă de la zero cu termene asumate şi cu plata tuturor facturilor, în raport cu ELCEN-ul.  Iar cea de-a patra soluţie, cea mai proastă în opinia mea, cea mai riscantă, cea de a trece societatea în insolvenţă. Insolvenţa nu e o soluţie pentru RADET. Insolvenţa poate dura maxim 24 de luni, trebuie făcut un plan de reorganizare. N-are cine să facă un plan de reorganizare care să scape fundamental situaţia. Ei o să facă un plan pe hrtie, o să mai concedieze câţiva angajaţi care o să ajungă pe drumuri şi nu se va întâmpla nimic. Problema nu e de organizare“, a mai spus Buşoi.  

„Problema e că Primăria trebuie să-şi plătească datoriile. Doi: nu are nicio şansă să-şi ia licenţa de funcţionare şi nu are nicio şansă să îi fie delegat în mod oficial serviciul de furnziare. pentru că acum funcţionează după o decizie din anii 90. cel mai grav, cel mai criminal în opinia mea, e că nu mai poate accesa fonduri europene. Ca să accesezi fonduri europene trebuie să îndeplineşti două condiţii: să obţii licenţa şi să ai serviciu de delegare. Ori, ei nu pot îndeplini aceste condiţii. În următorii ani, bucureştenii vor plăti în continuare facturi umflate cu 30%, 40%, care sunt acum pierderile suferite de acele conducte găurite (...) Bugetul va plăti tot subvenţii umflate, cu toate că aveam la dispoziţie 180 de milioane  de euro, bani nerambursabili, din fonduri europene pentru a îmbunătăţi această infrastructură“, a conchis Buşoi, la Adevărul Live. 

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite