O scurtă prezentare a reglementărilor privind jocurile de noroc în România

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
s

România se numără printre ţările europene care acordă o atenţie deosebită afacerilor cu jocuri de noroc şi o consideră o sursă de venit stabil, însă, potrivit oamenilor familiarizaţi cu această problemă, legile privind jocurile de noroc din România trebuiau revizuite pentru a fi compatibile cu cerinţele Comisiei Europene.

La sfârşitul anului 2014, autorităţile române care se ocupă de jocuri de noroc au acordat o atenţie mai mare legilor existente şi au luat măsuri pentru a asigura că atât cazinourile fizice, cât şi activităţile de jocuri de noroc online se dezvoltă în mod corespunzător.

Scurtă istorie a reglementărilor jocurilor de noroc în România

Spre deosebire de alte ţări europene, industria cazinourilor din România are o istorie îndelungată. Prima formă de activitate a jocurilor de noroc datează de la începutul secolului al XX-lea, când a fost înfiinţată Loteria Română.

Pe perioada regimului comunist, jocurile de noroc au fost interzise pe teritoriul ţării, dar interdicţia a fost ridicată în anii 1990, când cetăţenilor României li s-a permis să se implice în diferite forme de jocuri de noroc.

În anul 1991 a avut loc deschiderea primului loc de cazino postcomunist pe teritoriul României.

În prezent, rezidenţii şi turiştii au dreptul de a participa legal la o gamă largă de opţiuni de jocuri de noroc în România şi li se pun la dispoziţie o mulţime de cazinouri în care pot intra pentru a se distra şi câştiga bani.

Deşi cele mai multe cazinouri sunt situate în regiunea Bucureştiului, există câteva şi în restul ţării. Fanii de jocului de poker pot juca acest joc de noroc în locaţiile special amenajate din imediata apropiere a Bucureştiului. Pariurile sportive au devenit, de asemenea, o formă larg răspândită de jocuri de noroc în ţară.

Oficiul Naţional pentru Jocuri de noroc se ocupă de problemele legate de jocurile de noroc din România. Membrii săi lucrează în colaborare cu un Comitet de Supraveghere, iar acesta din urmă este responsabil pentru autorizarea operatorilor care doresc să fie disponibili pe piaţa românească de jocuri de noroc şi pentru implementarea regulilor şi regulamentelor care trebuie respectate de operatori.

Ce legislaţie se aplică jocurilor de noroc?

Cadrul legislativ care reglementează activităţile de jocuri de noroc din cazinourile fizice şi de jocuri de noroc online constă în principal din următoarele:

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi funcţionarea jocurilor de noroc (Legea jocurilor de noroc).

Legea nr. 246/2010 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc.

Hotărârea Guvernului 111/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi funcţionarea jocurilor de noroc.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de noroc.

Hotărîrea Guvernului nr. 298/2013 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc.

Exemple de sancţiuni privind încălcarea reglementărilor privind jocurile de noroc din România

În articolul 22 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, art.22 se stipulează că nerespectarea obligaţiilor stipulate în art. 5 alin. (5), art. 12 alin. (2) şi la art. 21 alin. (2), (3) şi (4) reprezintă contravenţie care este sancţionată cu amendă de la 20.0000 la 40.000 lei.

De asemenea, în acest articol, alin. (2) se specifică că nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 20 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, iar mijloacele de joc respective şi/sau sumele provenite din operaţiunile economice aferente, după caz, se confiscă.

Totodată, potrivit Legii 246.2010 privind aprobarea acestei OUG la art. 22 se adaugă două noi aliniate. În acestea se stipulează faptul că se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei şi posibilitatea aplicării sancţiunii complementare potrivit alin. (4) următoarele aspecte:

-alterarea mijloacelor de joc sau modificarea de orice natură adusă acestora, a echipamentelor tehnice, a evidenţelor de gestiune a participanţilor, a câştigurilor acordate şi a sumelor aferente operaţiunilor desfăşurate, precum şi asupra elementelor de şansă, hazard, a sistemelor de identificare a clienţilor ori de gestionare a operaţiunilor financiare efectuate de aceştia sau a oricăror cerinţe stabilite şi impuse prin reglementările specifice acestui domeniu;

- permiterea, în cadrul desfăşurării activităţilor de jocuri de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. g)-i), a oricărui tip de operaţiuni de creditare a participanţilor la jocul de noroc, printre altele.

Conform art. 23 alin. (1) dacă administratorul, directorul sau alt reprezentant legal al unei persoane juridice ori de o persoană fizică, după caz, desfăşoară activităţi din domeniul jocurilor de noroc fără licenţă sau autorizaţie, comit o infracţiune care se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendă etc.

Legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte jocurile de noroc din România impune mult mai multe sancţiuni în cazul încălcării sale, acestea sunt doar câteva dintre ele. Sperăm că cele prezentate mai sus vă vor ajuta să înţelegeţi importanţa respectării reglementărilor în vigoare şi desfăşurării activităţii în mod legal. Mult succes!

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite