Unde vor fi emise buletinele electronice, după Cluj, şi cine va avea prioritate. La ce va putea fi folosit noul card de identitate

Unde vor fi emise buletinele electronice, după Cluj, şi cine va avea prioritate. La ce va putea fi folosit noul card de identitate

Noul card electronic de identitate, care va înlocui treptat actuala carte de identitate. Cardul va putea fi folosit, de exemplu, pentru accesarea digitală a diplomelor, a carnetului de conducere şi pentru emiterea actelor digitale de stare civilă, a declarat, la Digi24, Cătălin Giulescu, chestor al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cardul trebuie să reprezinte cheia de acces la sistemele informatice în care sunt conţinute diverse informaţii, astfel încât fiecare cetăţean să aibă posibilitatea să se autentifice în aceste sisteme informatice ale administraţiei publice şi nu numai, să poată solicita prestarea unor servicii, să-şi poată asuma şi să poată semna anumite cereri, declaraţii pe care le formulează”, a spus pentru Digi24, Cătălin Giulescu, chestor, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor.

Întrebat când va fi posibil ca noul card să ajungă în Bucureşti, acesta a răspuns: „În opinia mea, probabil peste 12 luni, datorită faptului că trebuie să testăm toate scenariile de utilizare ale cardului, modalitatea în care răspundem solicitărilor cetăţenilor, urmând ca după 6 luni de testare tehnică să stabilim modalitatea în care vom generaliza la nivelul întregii   ţări.

Dar ne dorim ca până în decembrie 2022 să generalizăm emiterea la nivelul întregii ţări”.

Conform documentului, cartea electronică de identitate, care va avea şi un cip va conţine informaţii pe ambele feţe după cum urmează:
 
A. Faţă
a) denumirea statului emitent;
b) tipul documentului;
c) numele de familie;
d) prenumele;
e) genul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
f) cetăţenia;
g) data naşterii;
h) codul numeric personal (C.N.P.);
i) numărul documentului;
j) data expirării valabilităţii;
k) semnătura olografă a titularului;
l) imaginea facială a titularului.
 
B. Verso
a) domiciliul;
b) data emiterii şi autoritatea emitentă;
c) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
d) Zonă Cip.
 

Elemente de securitate la standard UE

 
Cartea electronică de identitate românească conţine toate elementele de securitate obligatorii prevăzute de Regulamentul (UE) 2019/1157 al Parlamentului European şi al Consiliului privind consolidarea securităţii cărţilor de identitate ale cetăţenilor Uniunii şi a documentelor de şedere eliberate cetăţenilor Uniunii şi membrilor de familie ai acestora care îşi exercită dreptul la liberă circulaţie.
 
Noul proiect de HG şi Anexele publicate miercuri de Guvern nu oferă detalii despre datele care vor fi stocate pe cip, însă într-un proiect lansat în consultare publică anul trecut de MAI se menţiona că cipul va conţine datele din formatul tipărit, care se stabilesc prin norme metodologice şi un certificat digital pentru autentificare emis şi înscris de Ministerul Afacerilor Interne.  
 
Opţional, numai la solicitarea părinţilor sau reprezentanţilor legali, se va putea elibera o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului. De precizat că persoanele care nu doresc o carte electronică de identitate şi aleg o carte de identitate simplă, fără cip, nu vor mai putea călători în străinătate în baza ei ca până acum.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările