STS: Apelurile la 112 din zona Bucureşti-Ilfov de pe telefoanele cu Android, localizate mai repede
0Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi operatorii mobili au finalizat activităţile de configurare şi testare a arhitecturii de sistem pentru preluarea şi furnizarea către SNUAU a informaţiei de localizare de tip Advanced Mobile Location (AML), care va permite localizarea telefoanelor cu sistem de operare Android de pe care se efectuează apel la 112.
"După verificarea soluţiei de localizare AML pe zona Bucureşti-Ilfov, vom extinde testările la nivel naţional, astfel încât la momentul operaţionalizării acestei tehnologii în România să putem beneficia de o acurateţe cât mai bună a localizării persoanelor aflate în pericol. Serviciului de urgenţă 112 i-au fost aduse numeroase îmbunătăţiri în ultimele luni. Am reuşit să implementăm modificări legislative, tehnice şi operaţionale şi, în acelaşi timp, am desfăşurat acţiuni pentru creşterea performanţei operatorilor STS care interacţionează cu cetăţenii şi preiau apelurile de urgenţă", a declarat prim-adjunctul directorului STS, Ionel-Sorin Bălan, potrivit unui comunicat al STS citat de Agerpres.
AML este o soluţie care permite transmiterea coordonatelor geografice disponibile la nivelul telefoanelor mobile pe care sunt instalate sistemele de operare Android sau iOS şi utilizează capacităţile de localizare încorporate în acestea. AML nu este o aplicaţie care trebuie descărcată şi instalată.
Tehnologia AML presupune că un smartphone compatibil recunoaşte când se efectuează un apel de urgenţă şi activează capabilităţile telefonului pentru a colecta informaţiile despre locaţia apelantului, coordonatele geografice ale locaţiei fiind trimise în mod automat către sistemele SNUAU.
"Complementar soluţiei de localizare AML, pot fi utilizate alte două metode alternative - Geolocation 112 şi aplicaţia mobilă APEL 112. Acestea permit transmiterea coordonatelor geografice ale poziţiei apelantului către Sistemul 112 şi afişarea în platformele informatice, la nivelul telefoanelor de tip smartphone", arată sursa citată.
De asemenea, la nivelul Serviciului 112 se foloseşte tehnica de tip Cell ID/Sector ID, care permite furnizarea de către operatorii de telefonie mobilă a unor date cu privire la caracteristicile celulei radio la care este afiliat telefonul mobil de pe care se apelează 112.
"În ceea ce priveşte pregătirea personalului, STS continuă demersurile pentru pregătirea profesională a operatoarelor SNUAU. Astfel, acestea sunt instruite permanent prin programe şi cursuri specializate pentru creşterea competenţelor de comunicare, scăderea vulnerabilităţii emoţionale şi conştientizarea importanţei nediscriminării apelantului. De asemenea, personalul STS care preia apeluri de urgenţă beneficiază periodic de consiliere psihologică, cu rol de creştere a rezilienţei în situaţii de suprastres", precizează comunicatul.
Pentru îmbunătăţirea activităţii tuturor operatorilor STS, a fost efectuat un nou set de testări psihologice şi s-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a apelurilor şi cazurilor preluate de către aceştia.