Scad sancţiunile pentru biciclişti. Amenzile minime se diminuează de la 870 de lei la 290 de lei, după ce Iohannis a promulgat legea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care prevede scăderea sancţiunilor pentru nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor pe drumurile publice.

Potrivit G4media, legea, iniţiată de parlamentari ai USR, prevede ca nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor să fie sancţionată cu amendă prevăzută în clasa a II-a, însemnând 4-5 puncte amendă, faţă de clasa a III-a, cu 6 – 8 puncte amendă, cum este în prezent.

Astfel, după noua lege, bicicliştii vor fi sancţionaţi cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni din Codul rutier, adică 2 sau 3 puncte de amendă (290 sau 435 lei). Până acum erau sancţionaţi cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni, adică de la 6 la 8 puncte de amendă (între 870 şi 1.160 lei).

https://www.economica.net/proiectul-usr-prin-care-se-micsoreaza-amenzile-pentru-biciclisti-a-fost-adoptat-de-senat_145771.html

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Camera Deputaţilor a decis ca nerespectarea normelor privind dotarea bicicletelor să rămână în clasa III-a de sancţiuni, modificând propunerea iniţială care prevedea ca această contravenţie să fie încadrată în clasa I de sancţiuni.

Parlamentarii USR care au iniţiat proiectul în urmă cu doi ani şi-au motivat demersul prin faptul că bicicletele ar trebui incluse în aceeaşi clasă de sancţiuni precum mopedele, vehiculele cu tracţiune animală sau conducătorii de coloane militare, cortegii, grupuri organizate şi animale.

”Pericolul social al nerespectării prevederilor legale este rezonabil apropiat pentru toate grupele mai sus menţionate. În pofida abordării unitare a acestor categorii, tratamentul lor din punct de vedere al sancţiunilor aplicate este diferenţiat (…) nivelul amenzilor (pentru biciclişti – n.red.) fiind de trei ori mai mare”, au arătat ei în expunerea de motive a propunerii legislative.

”O asemenea reglementare face de multe ori ca încălcări ale legii de către biciclişti să nu fie sancţionate, poliţiştii fiind descurajaţi de nivelul exagerat al sancţiunilor să amendeze bicicliştii aşa cum ar face, de exemplu, cu pietonii (…) Prin urmare, un nivel mai mic al amenzilor ar face ca şi bicicliştii care încalcă regulile de circulaţie să fie sancţionaţi, ducând astfel pe termen lung la însuşirea şi respectarea prevederilor din Codul rutier”, au mai scris parlamentarii USR în expunerea de motive.

Un alt argument al iniţiatorilor a fost că ”actualul nivel al sancţiunilor mai are ca efect descurajarea utilizării bicicletei de către cei pentru care aceasta reprezintă un mijloc de transport alternativ, cu efecte benefice asupra sănătăţii, a poluării şi a traficului, pentru care bicicleta nu este o alegere, ci o necesitate”.

Propunerea legislativă a fost semnată de către deputaţii USR Sergiu Cosmin Vlad, Cosette Chichirău, Vlad Duruş şi Iulian Bulai şi de către colegul lor senator Adrian Wiener.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite