Explicaţia Poliţiei despre apelul la 112 neonorat în Vrancea: Nu exista o stare de pericol iminent

Explicaţia Poliţiei despre apelul la 112 neonorat în Vrancea: Nu exista o stare de pericol iminent

Imagine de arhivă

Echipajul de Poliţie arondat zonei din care o tânără a sunat la 112 şi a cerut ajutor după o şicanare în trafic era într-o altă misiune, spun reprezentanţii IPJ Vrancea. „Dispecerul care era de serviciu a apreciat că nu există o stare de pericol iminent”, se arată într-un comunicat al IPJ Vrancea.

Ştiri pe aceeaşi temă

„În referire la aspectele apărute în spaţiul public cu privire la discuţiile purtate cu un operator 112 din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vrancea facem precizarea că, încă de ieri (joi, 15 august n.r.), conducerea Inspectoratului a dispus verificări prin structura de control intern. Practic, ofiţerii de control intern verifică activităţile desfăşurate de fiecare poliţist implicat în acest caz, plecând de la modul de abordare, până la respectarea tuturor atribuţiilor cuprinse în fişa postului. În paralel, se desfăşoară şi verificări privind aspectele sesizate de către apelantă, respectiv şicanarea în trafic.

Din cele constatate până în prezent a rezultat faptul că dispecerul care era de serviciu la acel moment a apreciat că nu există o stare de pericol iminent în condiţiile în care apelanta se afla la domiciliu, iar echipajul de Poliţie arondat zonei se afla la o intervenţie privind sesizarea unei posibile fapte de violenţă domestică asupra unui minor de 6 ani.

De asemenea, apelantei i s-a comunicat faptul că de îndată ce echipajul va finaliza intervenţia la care se află, se va deplasa la domiciliul acesteia, însă tatăl a precizat că nu mai este nevoie. I s-a recomandat totodată apelantei să depună o plângere la Postul de Poliţie Vânători. Modul în care s-a purtat convorbirea între dispecerul 112 şi apelant, precum şi deciziile din zona de management operaţional ale echipajelor existente sau în rezervă va fi analizat cu stricteţe de ofiţerii Biroului de Control Intern împreună cu alţi ofiţeri din cadrul inspectoratului, iar la finalizarea tuturor verificărilor urmează să fie dispuse măsurile legale în cauză”, a declarat, vineri, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, Cătălina Murariu.

Întrebată câte echipaje erau în zonă, în seara respectivă, Cătălina Murariu a răspuns că exista un singur echipaj plus echipaje de rezervă. Întrebată, de asemenea, ce făceau echipajele de rezervă, Cătălina Murariu a răspuns că acest lucru se va lămuri după verificări.

STS: A vorbit cu dispecerul poliţiei

​STS precizează că tânăra din Vrancea care a sunat la 112 a discutat cu dispecerul poliţiei şi nu cu operatorul serviciului de urgenţă, mai ales pentru că acesta nu deţine informaţii privind echipajele disponibile pentru intervenţie, ci redirecţionează datele către dispeceratele specializate.

„La Centrul Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea s-au înregistrat două apeluri în data de 13.08.2019, la ora 01:00:33, respectiv 01:25:35. Conform Metodologiei privind cooperarea agenţiilor specializate de intervenţie în cazul urgenţelor primite prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, operatorul 112 al STS a transferat apelul către dispecerul agenţiei specializate, în acest caz, dispecerul IPJ Vrancea, la ora 01:01:27, respectiv 01:25:45”, precizează reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, printr-un comunicat de presă.

Dialogul dintre operatoarea de la 112 şi o tânără care a sunat pentru ajutor

Poliţiştii din Vrancea au început o anchetă, după ce o fată a sunat la 112 şi ar fi cerut ajutor, iar un dispecer i-ar fi răspuns că nu are echipaje disponibile pentru a-i oferi asistenţă.,

Tânăra, care era acasă, fusese urmărită de mai mulţi bărbaţi, şi a cerut la 112 să vină un echipaj de poliţie, întrucât trebuie să plece din nou cu maşina şi îi este frică. Ea a sunat de trei ori, iar ultimul dialog a fost şi cel mai consistent, în care operatoarea i-a spus că poliţiştii sunt implicaţi în misiuni şi nu există oameni disponibili la acel moment.

Operator 112: Repet acelaşi lucru pe care vi l-am spus şi mai devreme, colegii mei vor interveni atunci când vor termina activităţile pe care le desfăşoară acum. Eu vă cred, dar mai mult nu vă putem ajuta.
Tânăra: Eu vă cred, dar nu pot să aştept două ore după un echipaj!
Operator 112: Nu avem încotro, domnişoară! Există varianta să dureze o jumătate de oră, să dureze 2, 3 sau 4 ore, nu ştiu când vor termina.
Tânăra: Eu vă înţeleg! Şi dacă eu vreau să plec cu maşina şi domnul mă va şicana şi mă va accidenta în trafic…
Operator 112: Eu vă recomand să staţi în condiţii de siguranţă până vor sosi colegii mei. Nu avem cum! Vă înţeleg supărarea, dar nu avem cum…
Tânăra: Şi cât timp ar trebui să aştept ca să pot pleca?
Operator 112: Habar nu am! Poate dura jumătate de oră, poate dura o oră, poate dura 20 de minute sau poate dura 3 ore. Habar nu am!  Doamnă, domnişoară, să nu credeţi că ei au altă treabă decât munca de poliţie! Sunt la un caz unde cineva era ameninţat cu un cuţit că va fi omorât. Adică trebuiau să fie acolo…
Tânăra: Toate echipajele?
Operator 112: Nu toate, doamnă. V-am dat exemplu doar de unul. Asta este legislaţia. La revedere!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: