FOTO Exemplu de răbdare şi pricepere: iaht construit timp de 30 de ani într-o magazie de lângă Bucureşti

FOTO Exemplu de răbdare şi pricepere: iaht construit timp de 30 de ani într-o magazie de lângă Bucureşti

O bijuterie de iaht, lungă de 14 metri şi cântărind 19 tone a fost construită cu mâinile unui singur om FOTO Marian Iliescu

Alfred Neagu are 74 de ani, dar are un sentiment de nerăbdare comparabil cu al unui copil. A muncit 30 de ani într-o magazie din Voluntari, iar zilele astea a terminat de construit un iaht. Totul din salariu şi, mai apoi, din pensie. Astăzi, o platformă specială a preluat ambarcaţiunea ce cântăreşte aproape 20 de tone şi a plecat spre Mangalia. Abia aşteaptă să-şi vadă visul plutind în Marea Neagră.

Ştiri pe aceeaşi temă

O magazie care mai degrabă ar putea adăposti cel mult nişte fiare vechi, a ascuns timp de 30 de ani munca unui om. O bijuterie de iaht, lungă de 14 metri şi cântărind 19 tone a fost construită cu mâinile unui singur om. „Corpul ăsta pe care îl vedeţi, dar nu aşa cum arată acum l-am făcut eu singur de la un cap la altul. Eu am făcut coastele, au am făcut traversele, eu am pus puntea şi eu l-am îmbrăcat în fibră de sticlă. Am pus 2.500 de metri pătraţi de fibră de sticlă pe barca asta“, ne descrie bucureşteanul.

„Am învăţat singur să fac lucruri pe care nu le ştiam. De exemplu, îmbrăcatul în fibră de sticlă l-am făcut singur. Nu ştiam cum se face, aşa că m-am dus la nişte meseriaşi şi m-am uitat cum fac ei. M-au învăţat. Apoi am pus singur“, detaliază constructorul.

S-a apucat când avea 44 de ani şi era visul său la care nu a renunţat nicio clipă. Radu Tudorn, autorul romanelor de mare success „Un port la răsărit“ (1941) şi „Toate pînzele sus“! (1954), i-a fost un prieten apropiat şi, înainte să moară, în 1992, i-a scris o scrisoare prin care îl îndemna să îşi ducă visul mai departe şi să îşi vadă la apă iahtul.
 
„Jeguarul“ cu care a cărat toate materialele

„N-am crezut că o să dureze atât de mult. Am crezut că vor fi 5-6-7 ani“, ne dezvăluie Alfred Neagu (foto dreapta). „Alaltăieri am împlinit frumoasa vârstă de 74 de ani. Am vrut să fiu, am vrut să fie de ziua mea barca să fie pe apă. N-a fost să fie, nu-i nimic, eu sunt pe barcă şi ziua mea a fost pe barcă aici. Ne-am înţeles foarte bine, eu vorbesc cu ea şi ea vorbeşte cu mine.... De obicei când e mai puţină lume.

Proprietarul spune că a construit iahtul cu banii din salariu şi din pensie. „Nu am ţinut un calcul al cheltuielilor. Cam 200.000 de euro m-a costat. Totul din salariu şi din pensie. E drept, am mai vândut şi o casă, dar numai 20% din bani mi-au revenit“.

Materialele le-a cărat cu maşina pe care parcă o are de o viaţă. Când îl întreabă cineva de maşină, spune că are un „Jeguar“. De fapt, este o Dacie breack veche, dar care încă îşi mai face treaba. „Face cât două jeep-uri“, şi laudă bucureşteanul bătrâna Dacie.

Iahtul, în schimb, este dotat cu un motor Volvo Penta nou-nouţ, care a costat vreo 20.000 de euro.

Vrea să plimbe lumea cu iahtul, gratis

Alfred Neagu ştie că acum timpul nu îi mai este cel mai bun prieten. Când era tânăr visa să facă înconjurul Pământului cu acest iaht. Acum i-a mai dispărut acest gând, dar nu total, fiind însă conştient că are o vârstă înaintată şi nici puterile nu-l mai ţin. Nu se gândeşte decât să ofere şi altora posibilitatea unei plimbări cu iahtul. „Vreau să iau tineri şi copii, inclusiv din casele de copii. Să-i scot măcar câteva ore în larg să vadă ce înseamnă marea. Pe lumea asta nu vă puteţi bucura de nimic de unul singur. Nici măcar de-o privelişte, nici măcar de o bere.

Ca un lucru să te împlinească într-adevăr e să te bucuri împreună cu alţii. Restul să ai, io ştiu, să muţi banii cu lopata, cu valiza, cu ce vreţi mie mi se par. A, să ai bani e bine, dar să faci ceva cu ei pentru alţii“, crede proprietarul iahtului.

Cum explică însă răbdarea pe care a avut-o timp de zeci de ani? „Barca m-a ţinut în picioare. Având obligaţia că dacă tot am început... o nebunie nu are niciun sens dacă nu o duci până la capăt. Dacă o opreşti la mijloc e doar o prostie. Dacă o duci până la capăt s-ar putea să aibă vreun sens“.

Astăzi a plecat spre Mangalia, după ce a obţinut autorizaţii speciale din cauza dimensiunilor mari. Speră ca în maxim două săptămâni să lanseze la apă iahtul „Doamna Ana“, aşa cum l-a botezat, după numele mamei sale.

A fost jurnalistul de agenţie, traducător al romanelor „Shogun”, „Thai-Pan”, „Nobila Casa”

Alfred Neagu a lucrat 20 de ani ca jurnalist la Agerpres, agenţia de ştiri naţională de stat. „Am fost unul dintre cei cinci jurnalişti care îl însoţeau pe Ceauşescu în vizite. Din acea agenţie nu ieşea nimeni la pensie. Am reuşit să mă retrag cu greu, aducând un dosar medical imens. Numai aşa am putut ieşi la pensie, altfel nu“, rememorează perioada sa de jurnalist.

Alfred Neagu a tradus în română scrieri celebre despre mare: "Insulele lui Thomas Hudson" de Ernest Hemingway, „Căpitanii curajoşi" şi toate nuvelele de călătorii ale lui Jack London. Tot el a tradus şi celebrele romane „Shogun", „Thai-Pan", „Nobila Casa" si „Gai Gin" de James Clawell. Este co-autor al lucrarii „Dialogul omului cu marea" si autor a numeroase articole de specialitate.

Date tehnice

Lungimea totală a iahtului este de 14 metri, iar lăţimea de patru metri. Greutatea vasului, fără kilă (5 tone) şi fără catarg, este  12 tone. Moorul Volvo Penta consumă 7 litri de motorină pe oră. Transmisie Z drive, elice 3 pale. Catargul este Selden , adus de la Salonic, iar  cârma este cu transmisie hidraulică. Aparatura de navigaţie este RayMarine. Are radar, plotter, radiotelefon, pilot automat şi GPS, dar şi senzori de adâncime, viteză şi direcţia vântului.

Coastele, puntea şi alte elemente sunt din lemn tek (lemn special, rezistent la apă) şi tei.

Interiorul vasului poate adăposti 10-12 persoane pentru călătorii de maxim două săptămâni, dar în călătorii lungi nu pot merge mai mult de şase persoane din cauza proviziilor.

Alfred Neagu (74 de ani) a muncit 30 de ani într-o magazie din Voluntari, iar zilele astea a terminat de construit un iaht FOTO Marian Iliescu

Imagini din aceeasi galerie
  • Alfred Neagu (74 de ani) a muncit 30 de ani într-o magazie din Voluntari, iar zilele astea a terminat de construit un iaht FOTO Marian Iliescu
  • O platformă specială a preluat ambarcaţiunea ce cântăreşte aproape 20 de tone şi a plecat spre Mangalia FOTO Marian Iliescu
  • O magazie care mai degrabă ar putea adăposti cel mult nişte fiare vechi, a ascuns timp de 30 de ani munca unui om. O bijuterie de iaht, lungă de 14 metri şi cântărind 19 tone a fost construită cu mâinile unui singur om FOTO Marian Iliescu
  • Alfred Neagu s-a apucat când avea 44 de ani şi era visul său la care nu a renunţat nicio clipă FOTO Marian Iliescu
  • Alfred Neagu spune că a construit iahtul cu banii din salariu şi din pensie. „Nu am ţinut un calcul al cheltuielilor. Cam 200.000 de euro m-a costat. Totul din salariu şi din pensie. E drept, am mai vândut şi o casă, dar numai 20% din bani mi-au revenit” FOTO Marian Iliescu
  • Lungimea totală a iahtului este de 14 metri, iar lăţimea de patru metri FOTO Marian Iliescu
  • Greutatea vasului, fără kilă (5 tone) şi fără catarg, este  12 tone. Moorul Volvo Penta consumă 7 litri de motorină pe oră FOTO Marian Iliescu
  • Coastele, puntea şi alte elemente sunt din lemn tek (lemn special, rezistent la apă) şi tei FOTO Marian Iliescu
  • Interiorul vasului poate adăposti 10-12 persoane pentru călătorii de maxim două săptămâni, dar în călătorii lungi nu pot merge mai mult de şase persoane din cauza proviziilor FOTO Marian Iliescu
  • Aflred Neagu a plecat, miercuri (21 mai), spre Mangalia, după ce a obţinut autorizaţii speciale din cauza dimensiunilor mari. Speră ca în maxim două săptămâni să lanseze la apă iahtul „Doamna Ana“, aşa cum l-a botezat, după numele mamei sale FOT Marian Iliescu
  • Interiorul iahtului construit de Alfred Neagu FOTO Marian Iliescu
  • Iahtul construit de Aflred Neagu FOTO Marian Iliescu
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările