Achiziţionarea de automobile electrice ar putea fi permisă prin programul Prima Maşină pentru cei care deţin deja autovehicule

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cutie de viteze masina

Românii vor putea achiziţiona autovehicule hibrid, autovehicule electric hibrid sau autovehicule pur electrice, chiar dacă deţin un automobil, potrivit unui proiect de act normativ care modifică programul „Prima Maşină”. Autorităţile susţin că doresc înnoirea parcului auto şi creşterea vânzărilor.

Persoanele fizice vor putea achiziţiona un autovehicul nou hibrid, cu cel puţin două convertoare de energie diferite şi două sisteme de stocare de energie montate pe vehicul pentru a-i asigura propulsia, prin „Prima Maşină”, conform unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului (OUG), care prevede modificarea programului „Prima Maşină”, arată Mediafax.

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP), spre consultare publică, joi, 1 noiembrie. Adoptat prin OUG nr. 66/2014, programul „Prima Maşină” vizează stimularea cumpărării de autoturisme noi, având ca obiectiv facilitarea accesului persoanelor fizice la achiziţia unui autoturism nou prin contractarea de credite garantate de stat.

Un alt tip de autovehicul permis la achiziţie, odată cu modificările din legislaţie, este cel electric hibrid, respectiv autovehiculul hibrid, care poate avea o cantitate de emisii generată de maximum 70g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt.

De asemenea, modificările prevăd că pot fi achizionate autovehicule pur electrice de orice tip - autoturism, autoutilitară uşoară, autospecială sau autospecializată uşoară sau cvadriciclu, care este clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero.

Pentru automobilele hibrid, preţul de achiziţie maxim este de 100.000 de lei + TVA, pentru care beneficiarul programului trebuie să asigure un avans de minimum 25% din preţul de achiziţie al autoturismului. Pentru automobilele care au componentă electrică, preţul de achiziţie de maxim poate fi de 150.000 de lei, la care se adaugă TVA, pentru care beneficiarul programului trebuie să asigure un avans de minim 30% din preţul de achiziţie al autoturismului.

De asemenea, autoturismele clasice cu sistem de propulsie termic (cu motor de ardere internă) care îndeplinesc normele Euro 6 pot fi achiziţionate în limita unui preţ de 50.000 de lei + TVA, pentru care trebuie să achite un avans de 5%.

Reprezentanţii MFP au menţionat că preţurile au fost calculate în funcţie de preţurile dealerilor auto şi de prevederile din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, că autorităţile şi instituţiile publice pot achiziţiona autoturisme al căror preţ nu poate depăşi contravaloarea în lei a sumei de 35.000 euro inclusiv TVA, dacă sunt nepoluante.

Proiectul de act normativ mai prevede acceptarea ecobonusurilor şi ecotichetelor acordate în cadrul programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru achitarea avansului minim obligatoriu.

Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată.

Programul este deschis persoanelor de peste 18 ani, care nu înregistrează obligaţii de plată restante la bugetul general consolidate şi restanţe la plata altor credite bancare, conform proeictului de act normativ. Astfel, propunerile de modificare vizează posibilitatea achiziţionării de către persoanele fizice a unui autovehicul nou de la companiile din domeniu, chiar dacă deţin unul deja.

„Măsurile propuse sunt de natură să stimuleze achiziţia de autoturisme noi în cadrul programului, cu efecte benefice asupra înnoirii parcului auto, cu efecte antrenante în economie. În prezent, prin Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, se încurajează achiziţia de autovehicule situate în palierele joase de preţ sau maşinile puţin poluante cu litraj mic şi consum redus de combustibil. Având în vedere aşteptarea dată de lansarea celor două programe Rabla Clasic şi Rabla Plus prin care populaţia poate accesa unul dintre cele două programe sau, concomitent, pe ambele, coroborat cu faptul că acestea vin cu bonusuri, (ecotichete care pot ajunge până la valoarea de 45.000 de lei pentru maşini electrice), putem vorbi despre un nivel ridicat al achiziţiei de astfel de autoturisme care se va reflecta în creşterea volumului vânzărilor de autoturisme noi, cumulând efectele lanţului de producţie, import şi distribuţie, inclusiv serviciile conexe în sectorul auto”, se subliniază în Nota de fundamentare a noii OUG.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite