S-a semnat contractul pentru documentaţia liniei de tren-tramvai dintre Timişoara şi Reşiţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Au semnat contractul pentru documentaţia trenului-tramvai între Reşiţa şi Timişoara FOTO Facebook/Dominic Fritz
Au semnat contractul pentru documentaţia trenului-tramvai între Reşiţa şi Timişoara FOTO Facebook/Dominic Fritz

Perioada de elaborare a documentaţiei tehnice şi pentru accesarea de fonduri pentru execuţia lucrărilor se estimează că va fi de un an, iar apoi încă patru ani pentru realizarea lucrărilor de modernizare.

Dominic Fritz, primarul Timişoarei, Ioan Popa, primarul Reşiţei, împreună cu preşedintele CJ Caraş-Severin, Romeo Dunca, preşedintele CJ Timiş Alin Nica au semnat contractul cu conducerea SC Metroul SA, pentru întocmirea documentaţiei tehnice necesare liniei trenului-tramvai dintre Timişoara şi Reşiţa.

Fiecare din cele patru instituţii contribuie cu circa jumătate de milion de euro la finanţarea documentaţiei, bani care vor fi recuperaţi prin PNRR. 

Perioada de elaborare a documentaţiei tehnice şi pentru accesarea de fonduri pentru execuţia lucrărilor pe ruta

Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – frontieră se estimează că va fi de un an, iar apoi încă patru ani pentru realizarea lucrărilor de modernizare.

“Gândiţi-vă că urcaţi în tren cu bicicleta personală, aveţi timp să răsfoiţi presa online, ajungeţi la Timişoara sau la Reşiţa, coborâţi în gară, vă urcaţi pe bicicletă şi ajungeţi în timp util, la şcoală sau la locul de muncă sau în drumeţie. Pare un vis îndepărtat? Cu cooperare, îndrăzneală şi finanţarea potrivită, visurile chiar pot deveni realitate. Le mulţumesc primarului Ioan Popa pentru că ne-a făcut părtaşi la această călătorie, într-un tip de parteneriat inovator la nivel regional şi miniştrilor Cătălin Drulă şi Cristian Ghinea pentru că au făcut posibilă această călătorie, incluzând proiectul înnoirii tronsonului Reşita – Voiteni în PNRR şi asigurându-i, astfel, finanţarea”, a spus primarul Dominic Fritz.

Au semnat contractul pentru documentaţia trenului-tramvai între Reşiţa şi Timişoara


"Ne dorim ca pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziţionăm trenuri cu hidrogen, de timp train - tram, deoarece legătură dintre Timiş şi Caraş trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul şi potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiţie de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred că această soluţie de mobilitate curată va dovedi că tranziţia energetică către zero emisii directe este posibilă şi foarte aproape", a transmis şi Alin Nica, preşedintele CJ Timiş.
 

Modernizarea căii ferate Timişoara - Reşiţa şi trenul-tramvai nu înseamnă doar conectarea celor două reşedinţe de judeţ, în scop turistic sau de business.

"Înseamnă şi o oportunitate uriaşă de a le oferi o alternativă viabilă de transport - prin rapiditate şi frecvenţă – celor care trăiesc în zona periurbană, urbanul mic şi ruralul celor două oraşe şi, implicit, o mai mare şansă de dezvoltare a oraşelor noastre", a adăugat Dominic Fritz.

De asemenea, înseamnă pentru companiile din Timişoara, accesul la o forţă de muncă rămasă captivă în zona rurală, din cauza lipsei mijloacelor de transport fiabile.  

“Şi nu în ultimul rând, înseamnă mai puţine maşini care fac naveta la Timişoara datorită introducerii sistemului de transport multimodal tren-bicicletă sau tren-transport public local, care oferă libertate de mişcare fiecăruia, indiferent dacă are sau nu maşină şi permis de conducere”, a încheiat Dominic Fritz. 


VĂ MAI RECOMANDĂM SĂ CITIŢI:

Primăria Timişoara cere Transporturilor şantierul Centurii de Vest: „Suntem cei mai interesaţi“

Prima Unitate Centrală de Achiziţii din ţară se înfiinţează la Timişoara. „Dăm tonul schimbării mentalităţii birocratice”

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite