Dezastru pe şoselele „turistice” din judeţ. Cum arată lista drumurilor judeţene pe care autorităţile vor să le modernizeze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe drumuri judeţene au fost incluse pe o listă a şoselelor turistice pe care autorităţile vor să le modernizeze.

Zece drumuri judeţene din Hunedoara au fost incluse pe o listă a şoselelor turistice, pe care autorităţile vor să le modernizeze. Deocamdată, doar proiectarea a fost scoasă la licitaţie, pentru o parte dintre ele.

Contractele care vizează realizarea documentaţiilor tehnice au o valoare totală de 2,7 milioane de lei şi au fost împărţite în trei loturi.

Lotul I cuprinde DJ 687 D Teliuc – Topliţa (15,1 kilometri) şi DJ 687 E Hunedoara -Teliucu Inferior – Ghelari - Poeniţa Voinii - Vadu Dobrii (30 de kilometri), din Ţinutul Pădurenilor. Costurile estimate pentru reabilitarea celor două drumuri se ridică la 51,6 milioane de lei.

Lotul II cuprinde DJ 687 A Hăşdat – Haţeg (16 kilometri), DJ 687 C Haţeg - Răchitova (17 kilometri) şi DJ 687 L – DJ 687 C – DJ 687 G (doi kilometri), din Ţara Haţegului. Costurile modernizării şoselelor sunt estimate la 38,5 milioane de lei.

Al treilea lot propus reabilitării cuprinde DJ 686D Brazi (DJ 685) – Râu de Mori (2,3 kilometri), DJ 668 – Subcetate – Cabana Râuşor (27,6 kilometri) şi DJ 668 Sântamaria Orlea (DN66) – Bucium – Orlea – Bercu – Covragiu – Gânţaga – Bretea Română – Băţălar –Streisângeorgiu – Valea Sângiorgiului – Dâncu Mare –  Turmaş – DN 7 (9 kilometri) de pe Valea Streiului. Investiţia în modernizarea şoselelor este estimată la 44,3 milioane de lei.

Consiliul Judeţean Hunedoara va asigura costurile proiectării, însă încearcă să atragă fonduri de la Minsterul Dezvoltării pentru execuţia lucrărilor.

Un alt lot propus reabilitării, pentru care nu a fost scoasă la licitaţie realizarea documentaţiei tehnice, cuprinde DJ 687G Toteşti – Densuş –Ştei (15 kilometri) şi DJ 685 Cârneşti (DN68) – Ostrov – Clopotiva - Gura Zlata - Baraj Retezat - Cabana Rotunda (32,8 kilometri), din Retezat. Investiţia în reabilitarea celor două tronsoane este estimată la 60.9 milioane de lei.

„Pe drumurile investigate starea de degradare a îmbrăcăminţii rutiere este avansată pe tot sectorul asfaltat, iar degradările apărute sunt specifice structurilor rutiere nerigide. Drumurile analizate au fost modernizate de o bună perioadă de timp, durata de exploatare fiind depăşită. Starea de degradare se explică plin lipsa parţială a lucrărilor de întreţinere la timpul potrivit, prin capacitatea portantă deficitară a structurii rutiere existente şi prin neasigurarea colectării şi evacuării apelor de suprafaţă din zona drumului. De asmenea, pe tot traseul podeţele existente sunt într-o stare tehnică necorespunzătoare, colmatate şi cu coronamente degradate sau inexistente”, arată expertiza tehnică din 2018, realizată pentru mai multe tronsoane.

Lucrările necesare pentru reabilitarea celor zece şosele includ: reparaţii la îmbrăcămintea rutieră, desfundări şi decolmatări ale şanţurilor, rigolelor şi podeţelor existente, redimensionarea sistemului de colectare şi de scurgere a apelor pluviale, curăţirea vegetaţiei din zonza drumurilor, refacerea acostamentelor, refacerea semnalizării rutiere, acoperirea cu mixtură asfalică şi reabilitarea podurilor.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Povestea „tunelurilor pentru urşi” de pe cel mai scump sector al Autostrăzii Lugoj - Deva, lotul de 300 de milioane de euro

VIDEO Drumul spre Poiana Pelegii a fost deschis. Turiştii pot ajunge în locul de vis din Parcul Naţional Retezat

VIDEO Ce se întâmplă pe Autostrada Lugoj - Deva după scandalul uriaş dintre constructorii Lotului 3 şi CNAIR. Acuzaţii grave între cele două părţi

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite