Podul hobanat din Galaţi, cel mai complex proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani, prinde contur
0Lucrări avansate la podul hobanat al drumului de centură din Galaţi, cel mai complex proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. În pofida temperaturilor scăzute, constructorii au finalizat lucrările la mai multe segmente care fac parte din structura de rezistenţă, urmând să fie ridicat pilonul central al podului.
Podul hobanat, o construcţie unică în sud-estul României, va fi înalt cât un bloc de 24 de etaje. Construcţia va avea înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Până acum, s-au realizat sute de foraje, s-au folosit sute de tone de fier şi s-au turnat mii de metri cubi de beton.
„Podul hobanat al drumului de centură începe să prindă formă. Au fost finalizate cele două structuri din beton unde se va realiza racordul cu terasamentul. Pentru realizarea fundaţiei celor două structuri de sprijin ale podului s-au forat aproape 40 de piloţi la o adâncime de 26 de metri. Constructorul a finalizat şi pila intermediară a podului. Vorbim despre elemente care fac parte din structura de rezistenţă a podului. De asemenea, fundaţia pilonului central este şi ea finalizată. Următoarea etapă înseamnă ridicarea pilonului central la o înălţime de 62 de metri de la nivelul solului. Până acum s-au realizat sute de foraje, s-au folosit sute de tone de fier şi s-au turnat mii de metri cubi de beton”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.
Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie.
„Va avea patru benzi şi va fluidiza foarte mult traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forţaţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe Centura Galaţiului”, a subliniat Costel Fotea.
Podul hobanat face parte din Drumul de Centură, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. Investiţia de aproximativ 40 de milioane de euro prevede modernizarea a 10,45 km de drum, care pe unele porţiuni va avea patru benzi de circulaţie, piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.