Nava de 200 de milioane de euro comandată la şantierul Damen Galaţi. Vasul va fi construit integral în România

Nava de 200 de milioane de euro comandată la şantierul Damen Galaţi. Vasul va fi construit integral în România

Aşa va arăta nava construită în România pentru Hanson UK FOTO proiectul navei

Vasul de dragaj marin este de tip MAD3500, exact acelaşi model cu cel care este aproape de livrare, tot la Galaţi, pentru concernul Cemex UK (principalul concurent al Hanson UK pe piaţa materialelor de construcţie). Nava va avea o lungime de peste 103,5 de metri şi va fi gata în martie 2021.

Orgoliile principalilor „jucători” din piaţa europeană a materialelor de construcţie dau de lucru şantierului naval Damen din Galaţi. 

După ce Cemex UK a comandat anul trecut o navă de dragare de mare capacitate (care este în curs de construire şi va fi folosită pentru extragerea de nisip şi de pietriş din Marea Nordului), concurentul principal al grupului britanic, Hanson Aggregates Marine UK, a solicitat un vas similar.

Contractul dintre Hanson şi Damen a fost semnat în urmă cu câteva zile, urmând ca nava complexă de dragaj marin, model MAD3500, să fi livrată în martie 2021. Potrivit parametrilor tehnici, vasul va fi folosit pentru extragerea de nisip şi de pietriş de la adâncimi de până la 55 de metri.

Nava va fi construită aproape integral la Galaţi, excepţie făcând doar complicata staţie de sortare (screening) specifică acestui tip de vase, ce va fi furnizată, ca şi în cazul comenzii pentru Cemex UK, de Damen Dredging Equipment (DDE) din Nijkerk, Olanda. Investiţia totală este estimată la 200 de milioane de euro.

Potrivit Damen, „Proiectul MAD 3500 realizează un echilibru optim între sarcina utilă şi eficienţa în spaţii limitate şi este ideal pentru apele de pe coasta de sud a Angliei”.

Imagine de la semnarea contractului dintre Hanson si Damen FOTO Damen

Lungimea totală a navei este de 103,5 metri, ea având o capacitate de încărcare de 6.800 tone şi o viteză de deplasare (la încărcare maximă) de aproximativ 12,5 noduri. Dragorul are inclusiv un motor electric cu magnet permanent de 1.400 kW, care alimentează pompa de dragare pentru colectarea agregatelor şi înglobează un sistem de descărcare uscată construit de partenerul Damen PLM Cranes BV.

Modelul MAD3500 este cel mai nou intrat în portofoliul de producţie al grupului Damen. Înglobează tehnologie de vârf la nivel mondial şi este realizat pentru a funcţiona în cele mai greme condiţii meteo posibile, asigurând în acelaşi timp confortul echipajului. Majoritatea componentelor sunt de tip modular, astfel încât reparaţiile să foarte puţin (se schimbă tot modulul în câteva ore, apoi cel defect este reparat în linişte).

„În dezvoltarea seriei MAD intră cele mai noi tehnologii în domeniu. Aceste nave sunt echipate ideal pentru a aduce flota de dragare marină la nivelul secolului 21. Este un privilegiu să oferim companiei Hanson UK un produs în care avem încredere că va îmbunătăţi operaţiunile viitoare şi aşteptăm cu nerăbdare o colaborare fructuoasă în viitor”, a declarat Joppe Neijens, managerul de vânzări Damen.

Hanson UK este unul dintre furnizori foarte importanţi de materiale de construcţie grele pentru industria construcţiilor. Produce agregate (piatră zdrobită, nisip şi pietriş), beton turnat, asfalt, ciment şi materiale legate de ciment. Hanson este cel mai mare producător european de nisip şi pietriş extras din mare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: