Care este cea mai bună perioadă a zilei pentru a face sport

Care este cea mai bună perioadă a zilei pentru a face sport

Sportul înainte de micul dejun aduce cele mai multe beneficii. FOTO: Pexels.com

Efectuarea exerciţiilor fizice înainte de micul dejun duce la arderea unei cantităţi mai mari de grăsime, îmbunătăţeşte modul în care organismul răspunde la insulină şi scade riscul de diabet tip 2 şi boli cardiovasculare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform unui nou studiu, publicat în „Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism”, oamenii de ştiinţă de la Universităţile din Bath şi Birmingham au descoperit că, schimbând momentul în care mănâncă şi fac exerciţii fizice, oamenii îşi pot controla mai bine nivelul de zahăr din sânge, relatează Science Daily.

Studiul, care a durat şase săptămâni şi a implicat treizeci de bărbaţi clasificaţi ca obezi sau supraponderali, a comparat rezultatele a două grupuri de intervenţie (care au mâncat micul dejun înainte / după exerciţiu) şi un grup de control (care nu a făcut modificări în stilul de viaţă). Persoanele care au efectuat exerciţii fizice înainte micul dejun au ars dublul cantităţii de grăsime decât grupul care a făcut mişcare după micul dejun.
 
Arderile crescute de grăsime se datorează în principal nivelului mai mic de insulină pe care voluntarii l-au avut în timpul exerciţiilor fizice, având în vedere că aceştia nu au mâncat noaptea. Asta înseamnă că pot folosi mai multă grăsime din ţesutul gras şi grăsimea din muşchii lor ca combustibil. Studiul iniţial a implicat doar bărbaţi, dar studiile viitoare vor căuta să traducă aceste rezultate pentru diferite grupuri, inclusiv pentru femei.
 

Reduce riscul de diabet şi boli de inimă

 
În timp ce acest lucru nu a dus la diferenţe de pierdere în greutate pe parcursul a şase săptămâni, a avut efecte „profunde şi pozitive” asupra sănătăţii lor, deoarece organismele lor au fost mai capabile să răspundă la insulină, menţinând nivelul de zahăr din sânge sub control şi ar putea reduce riscul de diabet şi boli de inimă.

Bazându-se pe studii anterioare conform cărora momentul în care este luată masa raportat la momentul când facem sport poate schimba cât de eficient este exerciţiul, cercetătorii au dorit să se concentreze asupra impactului asupra depozitelor de grăsime din muşchi al persoanelor care au făcut exerciţii înainte sau după mâncare şi asupra modului în care insulina influenţează acest proces. 
 
Dr. Javier Gonzalez, de la Departamentul pentru Sănătate, de la Universitatea din Bath, a explicat: „Rezultatele noastre sugerează că schimbarea calendarului când mâncaţi în raport cu exerciţiul fizic poate aduce schimbări profunde şi pozitive asupra stării dvs. generale de sănătate. Am descoperit că bărbaţii din studiu care au făcut mişcare înainte de micul dejun au ars dublul cantităţii de grăsime comporativ cu grupul care a făcut exercitat după aceea. Important este că, deşi acest lucru nu a avut niciun efect asupra pierderii în greutate, a îmbunătăţit dramatic sănătatea lor generală”.
 

Ambele grupuri de exerciţii fizice au slăbit identic

 
Grupul care s-a antrenat înainte de micul dejun şi-a sporit capacitatea de a răspunde la insulină, ceea ce este cu atât mai remarcabil, având în vedere că ambele grupuri de exerciţii fizice au pierdut o cantitate similară de greutate..
 
De-a lungul studiului de şase săptămâni, oamenii de ştiinţă au descoperit că muşchii celor din grupul care s-a antrenat înainte de micul dejun au fost mai sensibili la insulină în comparaţie cu grupul care s-a antrenat după micul dejun, în ciuda sesiunilor de antrenament identice şi a aportului alimentar similar. Muşchii de la cei care s-au antrenat înainte de micul dejun au arătat, de asemenea, creşteri mai mari ale proteinelor cheie, în special ale celor implicate în transportul glucozei din fluxul sanguin către muşchi.
 
Pentru răspunsul la insulină după hrănire, după studiul de 6 săptămâni, în mod remarcabil, grupul care au făcut sport după micul dejun nu a fost, de fapt, mai bun decât grupul martor.
 
Co-autor, Dr. Gareth Wallis, de la Universitatea din Birmingham, a adăugat: „Această lucrare sugerează că efectuarea exerciţiilor fizice în starea de post peste noapte poate creşte beneficiile pentru sănătate ale exerciţiului fizic, fără a modifica intensitatea, durata sau percepţia efortului lor. Trebuie să fie explorate efectele pe termen lung ale acestui tip de exerciţii şi dacă femeile beneficiază în acelaşi mod ca şi bărbaţii."

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările