Prietenul de la catedră, al elevilor de la „Unirea“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nicolae Savin s-a clasat pe locul al patrulea în campania „Profesori cu care Braşovul de mândreşte“. El le ascultă doleanţele elevilor şi împreună caută soluţii pentru rezolvarea problemelor.

I-a plăcut foarte mult literatura şi, cu toate că a absolvit o specializare tehnică în liceu, a ales să îşi continue drumul în domeniul Filologiei. „M-am născut într-o familie simplă, cu o educaţie tradiţională, însă, întotodeauna, părinţii m-au lăsat să fac ceea ce vroiam eu. Mi-a plăcut literatura şi mi s-a părut firesc să aleg această latură“, ne-a mărturisit Nicolae Savin.

„Meseria m-a ales“

Fiind originar dintr-o localitate de lângă Târgu-Neamţ, în 1992, a decis să vină, în Braşov, unde s-a înscris la cursurile Facultăţii de Ştiinţe, cum era numită pe atunci, la specializarea Filologie. „Cred că meseria m-a ales pe mine şi nu invers. În perioada facultăţii am acumulat cele mai multe cunoştinţe, am citit foarte mult. Cred că meseria m-a ales pe mine şi nu invers, dar nu regret nicio clipă că am ales această branşă. Este frumos să activezi în învăţământ, mai ales dacă eşti şi la o şcoală foarte bună. Am terminat ultima serie, cu cinci ani de facultate. Acum, se fac doar trei, iar aceşti «absolvenţi» de Litere au probleme cu ortografia“, ne-a explicat profesorul.

A fost adoptat de colegii din Braşov, care chiar i-au dat o „diplomă de ardelean“, iar oraşul de la poalele Tâmpei a devenit casa sa, chiar dacă masteratul şi doctoratul le-a absolvit la Sibiu.

Din anul 2000, este profesor de limba română la Colegiul Naţional Unirea, după ce, timp de trei ani, şi-a făcut stagiul la un liceu din Codlea. „La început, a fost mai greu ca profesor, mai ales în primul an, până ce am început să capăt experienţă şi să ştiu cum să-i abordez pe copii, pentru a-i ţine în mână cât mai bine“, a spus Nicolae Savin, care deţine şi funcţia de coordonator al Consiliului Elevilor.

Le ascultă doleanţele elevilor

Practic, tânărul profesor este cel care face legătura între Consiliul de Administraţie al şcolii şi elevi, care îi spun acestuia toate problemele cu care se confruntă, direct, ca unui prieten. „Sunt foarte deschis la discuţii şi le ascult toate doleanţele, iar împreună căutăm şi o rezolvare, astfel încât cei patru ani de liceu să fie o plăcere pentru ei. Cel mai mult, elevii se plâng de programa şcolară, care este prea aglomerată sau de nivelul prea ridicat la ştiinţele exacte. De exemplu, la clasa a X-a suntem obligaţi să avem 34 de ore pe săptămână, ceea ce nici mie nu mi se pare normal, dar, din păcate, acest impediment nu poate fi rezolvat de noi. Transmitem mai departe toate aceste nemulţumiri ale copiilor, dar nu se iau în considerare. Pe noi nu ne mai întreabă nimeni nimic, când se ia o decizie importantă“, a precizat dascălul.

Alături de colegii şi elevii de la „Unirea“ se implică în mai multe proiecte, de la Ziua Liceului, până la tradiţionala sărbătoare caritabilă de Crăciun.

Îmbină modernul cu tradiţionalul

La clasă, dascălul a ales să îmbine tehnicile tradiţionale de predare, cu cele moderne, astfel ca elevii să fie atraşi de literatură şi cititul să nu fie o sperietoare. „Dacă le sugerezi o carte bună, chiar citesc. În general, lucrez cu ei pe grupe şi facem dezbateri pe diferite cărţi din programă, astfel încât să le pun în mişcare gândirea. Ridicăm o problemă, ei găsesc soluţia, iar ceea ce învaţă este pentru viaţă, nu o învăţare robotică. Din păcate însă, mai trebuie şi tradiţionalele comentarii, care încă se cer la examenul de Bacalaureat“, a punctat Savin.

Dascălul este nemulţumit de faptul că, de la un an la altul, nivelul de pregătire al elevilor care vin la liseu este în continuă scădere şi crede că acest lucru se datorează, în primul rând, faptului că sunt foarte mult promovate non-valorile, dar şi pentru că a dispărut motivaţia învăţării. „Avem elevi foarte buni care refuză să mai vină la olimpiade, fiindcă nu sunt în niciun fel recompensaţi. Valorile nu mai sunt recunoscute, trăim într-o competiţie a non-valorilor. De cealaltă parte, ajung la liceu copii foarte slabi, fiindcă nu mai există examen de admitere. Vin din şcoli generale unde s-au dat note pe alese, iar apoi, când ajung la liceu, se observă că toate acele note sunt irelevante“, a spus nemulţumit profesorul.

Nu rataţi următoarea poveste

Luni în ziarul „Adevărul“, ediţia de Braşov, dar şi pe brasov.adevarul.ro, puteţi citi povestea dascălului care s-a clasat pe locul al treilea în campania „Profesori cu care Braşovul se mândreşte“. Cititorii au răspuns în număr mare solicitării de a nominaliza profesorii care fac cinste oraşului, iar acum pot citi poveştile dascălilor care au adunat cele mai multe voturi din partea lor, a redacţiei şi a juriului.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite