Lecţia primită de un tânăr cu BMW care a provocat un accident cu doi morţi, după ce a condus beat şi fără permis

Lecţia primită de un tânăr cu BMW care a provocat un accident cu doi morţi, după ce a condus beat şi fără permis

Maşina condusă de tânărul care avea puţin peste 18 ani s-a răsturnat FOTO Arhivă

Curtea de Apel Bacău a pronunţat sentinţa finală într-un dosar de ucidere din culpă în care a fost judecat un tânăr de 21 de ani care a provocat un accident cu doi morţi după ce a condus băut şi fără permis un BMW.

Ştiri pe aceeaşi temă

Condamnat de Judecătoria Moineşti la închisoare cu suspendare, un tânăr de 21 de ani care a provocat un accident cu doi morţi după ce s-a urcat băut şi fără permis la volanul unui BMW, a primit în final trei ani şi patru luni de închisoare cu executare. Sentinţa a fost pronunţată de Curtea de Apel Bacău şi este definitivă.

Cum a avut loc tragedia provocată de şoferul inconştient

Tragicul accident rutier a avut loc în noiembrie 2019, în apropierea localităţii Moineşti, judeţul Bacău. Inculpatul a condus autoturismul marca BMW pe DN 2G în afara localităţii Moineşti din judeţul Bacău, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice, fără a deţine permis de conducere şi deplasându-se cu o viteza superioară celei prevăzute ca fiind maxim admisă pe acea porţiune de drum. În această împrejurare a pierdut controlul asupra direcţiei de deplasare şi a părăsit carosabilul spre stânga, răsturnându-se”, se arată în rechizitoriu. În urma accidentului, un tânăr aflat pe scaunul din dreapta şi unul aflat pe bancheta din spate au murit.

Viteza cu care conducea şoferul fără permis

Şoferul, în vârstă de 18 ani la data producerii accidentului, a fost testat cu aparatul etilotest rezultatul fiind de 0,24 mg/l în aerul expirat. „După recoltarea şi analizarea probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în condiţii de laborator, rezultatul a fost de 0,55 g%0 alcool pur în sânge la prima probă şi 0, 40 g%0 alcool pur în sânge la a doua probă”, au mai arătat procurorii în rechizitoriu.

Cu ocazia anchetei a fost realizată şi o expertiză din care a reieşit că şoferul circula cu 128 de km/h, pe o porţiune de drum în care viteza maximă admisă de lege era 90 km/h. „În aceste condiţii conducătorul auto incomodat de lumina autoturismului ce venea din contrasens, pe fondul conducerii cu viteza excesivă, pierde controlul asupra direcţiei, se deplasează spre stânga şi iese în decor în stânga sensului de mers spre Moineşti”, au reţinut experţii, potrivit cărora „accidentul rutier putea fi evitat dacă se respecta viteza legală de 90 km/h (80km/h pentru începători), iar la întâlnirea cu autovehiculul ce venea din sens invers, trecea pe faza de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei la limita circulaţiei în siguranţă”.

De ce nu a fost suficientă închisoarea cu suspendare

Judecătoria Moineşti a considerat că o pedeapsă cu suspendare este suficientă. Curtea de Apel Bacău a majorat, însă, pedeapsa, dispunând o condamnare la trei ani şi patru luni, în detenţie.

„Instanţa de apel constată că inculpatul a încălcat flagrant normele de siguranţă rutieră şi nu doar una dintre ele. Astfel, conducătorul auto s-a urcat la volanul autoturismului fără a poseda permis de conducere şi fiind sub influenţa băuturilor alcoolice, două circumstanţe importante, care ar fi trebuit să fie mai mult decât suficient pentru a-l determina să nu pună în mişcare vehiculul. Conduita profund ilicită adoptată de inculpat a continuat prin aceea că nu a respectat nici regimul legal de viteză pe acea porţiune de drum (90km/h), fiind stabilită o viteză de deplasare de 128 km/h prin expertiza tehnică efectuată în cauză”, se arată în sentinţa Curţii de Apel Bacău, care este definitivă.

„Starea de pericol pentru toţi participanţii la trafic care se puteau găsi pe porţiunea de drum parcursă de inculpaţi a fost una majoră şi nu poate fi ignorată nici după 2 ani de la data faptelor.

Inculpatul încearcă să-şi atenueze din vinovăţie prin invocarea unei circumstanţe obiective, anume că a fost incomodat de luminile de la un autoturism care circula din sens opus. Pe lângă împrejurarea că nu există altă dovadă care să o confirme, instanţa de apel reţine că situaţiile de acest gen sunt frecvente în traficul nocturn şi că ea nu face decât să pună în evidenţă lipsa deprinderilor de ordin practic în conducerea autoturismului pe drumurile publice în condiţii de vizibilitate scăzută. În consecinţă şi această circumstanţă este, în cele din urmă, imputabilă tot inculpatului, fiind rezonabil a considera în acest mod, în condiţiile în care marea majoritate a situaţiilor similare sunt gestionate corespunzător de conducătorii auto care deţin un statut rutier licit, prin evitarea stărilor de pericol întâlnite în trafic”, se mai arată în sentinţa Curţii de Apel Bacău. 

Vă recomandăm să citiţi şi: 

„Tiparniţa“ de permise de la Est de România. Mărturia unui bărbat care şi-a cumpărat identitatea: „Am dat 500 de euro, mi-a făcut poză în benzinărie“ 

IGPF: 35 documente false de călătorie, descoperite la graniţe în luna ianuarie 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările