De ce scârţâie frânele de la maşină. Motive care anunţă că sistemul de oprire al autoturismului începe să cedeze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Componentele sistemului de frânare al unei maşini, precum rotoarele, etrierii, plăcuţele sau chiar şi roţile vibrează, iar aceste vibraţii produc zgomot.

Plăcuţele de frână sunt construite pentru a se dezintegra treptat în urma presiunii aplicate. Dacă zgomotul devine mai degrabă un scârţâit prelung decât unul scurt, ar putea fi un semnal de alarmă tras de plăcuţe că se apropie de sfârşitul "vieţii" şi trebuie schimbate. Mci proemineţe de oţel de pe plăcuţe sunt incluse tocmai pentru a produce acest zgomot. 

Alte situaţii care arată că frânele încep să cedeze:

Maşina trage stânga sau dreapta: Dacă maşina trage stânga sau dreapta la mers sau la frânare înseamnă că unul dintre etriere este blocat. Este semn că trebuie să mergi cu maşina în service.

Volanul vibrează la frânare: Dacă volanul vibrează la frânare înseamnă că discurile de pe faţă sunt ovalizate şi trebuie schimbate în service.

Janta este fierbinte: În momentul în care vrei să frânezi, maşina scoate un sunet asemănător unui scârţâit şi constaţi că janta este încinsă.

Martor ABS aprins: Dacă s-a aprins ABS-ul, înseamnă că un senzor s-a desprins de una dintre roţi şi că acesta trebuie înlocuit.

Martorul de la plăcuţe este aprins: Dacă s-a aprins în bord martorul de plăcuţe, înseamnă că există o problemă clară. Plăcuţele au ajuns la gradul maxim de folosire, deci trebuiesc schimbate.

Discurile de pe spate au ruginit: Dacă discurile din partea din spate sunt ruginite, înseamnă că există o problemă cu repartitorul de frâne. În cazul acesta, frâna de pe spate nu se va mai acţiona şi trebuie reparată în service.

Discurile au striaţii: Dacă discurile de frână prezintă striaţii sau şanţuri, înseamnă că nu au avut o calitate foarte bună din faza de montare, iar plăcuţele de frână s-au imprimat pe discuri. În momentul în care vei merge se vor schimba plăcuţele vor trebui schimbate şi discurile.

Frâna este moale: Dacă pedala de frână este moale, înseamnă că există o scurgere de lichid de frâne. În cazul acesta, trebuie realizată o revizie într-un service.

Existenţa petelor pe asfalt: Dacă există pete pe asfalt în spatele roţilor, acestea sunt cauzate de lichidul sistemului de frânare sau amortizoare. Diagnosticul clar este pus doar de un mecanic.

Citiţi şi:

 

FOTO VIDEO Klaus Iohannis la Alba Iulia: a decorat Drapelul de luptă al Colegiului Militar Naţional şi a făcut o baie de mulţime

 

Când sunt obligatorii anvelopele de iarnă. Şoferii prinşi „în ofsaid“ riscă o amendă de aproape 3.000 de lei

 

Cum acţionau patru hoţi în supermarket-uri din Alba Iulia. Metodele ingenioase prin care furau bunuri şi alimente fără să fie depistaţi

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite