Obiceiuri zilnice care susţin creşterea hormonului fericirii secretat de organism

Obiceiuri zilnice care susţin creşterea hormonului fericirii secretat de
organism

Obiceiuri care susţin creşterea hormonului fericirii secretat de organism

Nivelul serotoninei, substanţa responsabilă de starea de fericire, poate fi crescut prin adoptarea câtorva obiceiuri simple. Vestea bună este că unul dintrea acestea este consumul moderat de ciocolată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Serotonina este neurotransmiţătorul, mesagerul creierului, pe care majoritatea oamenilor de ştiinţă îl atribuie sentimentelor de fericire. Creşterea nivelului de fercire este extrem de simplă, constând în adoptarea câtorva obiceiuri simple, printre care şi consumul de ciocolată, scrie wellandgood.com.

Alimentaţia

Nutriţioniştii susţin că dieta mediteraneană este benefică stimulării hormonului fericirii datorită conţinutului de omega-3, vitamina B12, zinc, magneziu şi fier. Acestea stimulează sănătatea creierului, reducând inflamaţia. Studiile au arătat că un consum ridicat de alimente bogate în triptofan - cum ar fi somonul, ouăle, spanacul, seminţele, soia şi nucile - poate creşte nivelul de serotonină din creier.

Răsfăţaţi-vă cu un cub​ de ciocolată

Când sunteţi într-una din acele zile mai puţin bune, nu este deloc rău să vă îndulciţi cu puţină ciocolată. Aceasta chiar poate să îmbunătăţească starea de spirit prin creşterea nivelului de serotonină. 

Asiguraţi-vă un somn de calitate

Oamenii care sunt deprimaţi sau au alte probleme de sănătate mintală adesea nu dorm suficient. Acest lucru ar putea afecta capacitatea organismului de a secreta o cantitate suficientă de serotonină.

Suplimente cu vitamina D

Numeroase studii au asociat deficienţele de vitamină D cu problemele de sănătate mintală. Specialiştii susţin că vitamina D ajută la facilitarea producţiei de serotonină, însă recomandă consulatarea medicului înainte de administrarea suplimentelor. O modalitate bună de a obţine suficientă vitamină D este de a petrece timp în natură, expunându-vă la soare.

Luaţi măsuri pentru reducerea nivelului de stres

Stresul nu face casă bună cu serotonina şi poate produce inflamaţie atât în creier, cât şi în restul corpulului. Neurologii susţin că stresul poate duce indirect la deteriorarea neuronilor şi la scăderea nivelului de serotonină secretat.

Meditaţie

Meditaţia prin recunoaşterea gândurilor şi acceptarea acestora fără judecată poate îmbunătăţi sănătatea fizică şi emoţională prin reducerea anxietăţii, a durerii cronice şi a hipertensiunii arteriale. De asemenea, poate creşte concentraţia de materie cenuşie în creier, responsabilă de reglarea emoţiilor.

Faceţi mişcare

Indiferent care este activitatea preferată, mişcarea amplifică nivelul serotoninei prin creşterea ritmului cardiac. Exerciţiile fizice stimuleaza o serie de substanţe importante, inclusiv serotonina, spune dr. Joseph Mercola, autor al cărţii „Vindecare fără efort“. Specialistul recomandă exerciţii de intensitate ridicată.

Îmbrăţişaţi-i pe cei dragi

„Dragostea creşte serotonina“, spune psihoterapeutul Jenn Mann. „De asemenea, declanşează eliberarea de oxitocină, aceste minunate substanţe chimice din creier care ne cresc buna dispoziţie“. Puteţi experimenta această euforie printr-o simplă îmbrăţişare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările