Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat cel mai digital Caddy al tuturor timpurilor

Volkswagen
Autovehicule Comerciale a prezentat cel mai digital Caddy al
tuturor timpurilor

Furgon, monovolum de familie, shuttle şi camper, cu o polivalenţă fără limite: noul Caddy de la Volkswagen Autovehicule Comerciale. Până în prezent au fost produse peste trei milioane de exemplare.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cu Noul Caddy, având un plus evident la capitolul spaţiu, perfecţiune absolută a detaliilor, noile sale tehnologii şi noua dinamică a designului său, facem acum un imens pas înainte“, spune dr. Thomas Sedran, preşedintele consiliului de administraţie de la Volkswagen Autovehicule Comerciale.

Vizual, trecerea la MQB este evidentă deja datorită ampatamentului mărit şi astfel datorită proporţiilor noului Caddy. În ceea ce priveşte tehnica şi echiparea, exteriorul modelului Caddy cu şapte locuri se distinge prin numeroase caracteristici noi. Printre acestea se numără asistentul electric pentru închiderea uşilor glisante şi hayon, precum şi un plafon panoramic din sticlă deosebit de mare, cu o suprafaţă de 1,4 m² , care este montat deasupra primelor două rânduri de scaune.

De asemenea noi, roţile din aliaj uşor de 18 inch, precum şi noile faruri cu leduri şi stopuri cu leduri (echipare standard la versiunile de top). Pentru prima oară la bord: sistemul de acces şi pornire fără cheie Keyless Access (pe scurt, Kessy) şi aşa numitul „Cockpit digital”. În plus, a fost reconfigurată şi denumirea echipărilor: „Trendline“ se va numi în viitor „Caddy”, „Comfortline” se va numi „Life”, iar „Highline” va primi denumirea „Style”.

Interior

La interior, cea de-a cincea generaţie a acestui autovehicul polivalent convinge cu soluţii hightech şi semnificativ mai mult spaţiu. Versiunea lungă – Caddy Maxi – oferă acum de exemplu spaţiu pentru până la doi europaleţi, care pot fi încărcaţi la alegere central transversal / în spate transversal sau central transversal/longitudinal în spate. Arhitectura elementelor de afişare şi operare este complet nou dezvoltată: interfeţele interactive pentru şofer şi pasagerul din faţă, formează acum noul „Cockpit digital” (opţional instrumente complet digitale), precum şi sistemele de radio şi Infotainment cu dimensiuni cuprinse între 6,5 şi 10,0 inch. Prin fuziunea între „Cockpit-ul digital” şi sistemul de navigaţie de top de 10 inch se creează astfel o experienţă digitală inedită, „Cockpit-ul Innovision”. Prin intermediul unei unităţi Online-Connectivity-Unit (OCU - unitate pentru conectivitate online) cu cartelă eSIM integrată, sistemele Infotainment pot accesa serviciile mobile online şi funcţiile „Volkswagen We”.

De asemenea o noutate pentru Caddy: suprafeţe digitale tactile pentru funcţiile dedicate luminilor, vizibilităţii, sistemului audio şi meniurilor. Comutatorul rotativ pentru lumini a fost inlocuit cu panoul cu butoane pentru lumini & vizibilitate, poziţionat în stânga faţă, lângă volan, îi preia rolul. Şi astfel, punctele de meniu din unitatea centrală sunt accesibile deosebit de confortabil şi rapid pentru şofer şi pasagerul din faţă, prin intermediul butoanelor de acces direct. În plus, lumini interioare cu leduri deosebit de performante, cu operare tactilă, scaunele ergonomice şi o alimentare cu curent pentru aparate externe de 230V, perfecţionează viaţa la bord. Nou este şi un ventilator de plafon, pentru o mai bună climatizare şi ventilare staţionară mai rapidă în partea din spate.

Sisteme de asistenţă

Şase dintre cele 19 sisteme de asistenţă sunt noi la bordul modelului Caddy. Printre acestea se numără Travel Assist: acesta permite pentru prima dată unui autovehicul comercial Volkswagen rularea asistată pe întreaga plajă de viteze. În combinaţie cu sistemul Travel Assist, volanul multifuncţional nou conceput al modelului Caddy este echipat şi cu un sistem de senzori capacitivi. Motivul: din motive legale şi relevante pentru siguranţă, şoferul trebuie să monitorizeze permanent sistemul. Datorită senzorilor capacitivi este asigurată o detectare precisă şi fără forţă a atingerii, astfel încât avertizările eronate sunt evitate. De asemenea sunt prezente acum în noul Caddy: sistemul de asistenţă la parcare pentru remorcă Trailer Assist, cunoscut de la modelul Crafter, pentru manevrarea semnificativ mai simplă în marşarier, sau asistentul pentru schimbarea benzii – sisteme inovatoare care fac condusul mai puţin complicat şi mai sigur.

Motoare TDI cu sistem Twindosing

La fel de inovatoare precum sistemele de asistenţă sunt şi noile motoare în patru cilindri ale modelului Caddy. Este vorba de propulsoare de cea mai nouă generaţie, ce îndeplinesc bineînţeles deja standardele de emisii Euro 6 valabile pentru anul 2021 şi sunt echipate fără excepţie cu filtre de particule. Pentru prima oară, la motoarele TDI de 55 kW / 75 CP şi 90 kW / 122 CP se utilizează noul Twindosing; prin intermediul a două catalizatoare SCR şi al unei injectări duble de AdBlue obţinute astfel, emisiile de oxid de azot (NOx) sunt reduse semnificativ comparativ cu predecesorul. Motoarele TDI ale modelului Caddy de la Volkswagen Autovehicule Comerciale se numără astfel printre cele mai puţin poluante motoare diesel din lume. Noile tehnologii de propulsie au un efect pozitiv simţitor, din punct de vedere ecologic şi economic. Şi noul design exterior contribuie la eficienţa îmbunătăţită continuu: valoarea cw (predecesor: 0,33) a putut fi redusă la noul Caddy la 0,30 – un nou standard în segmentul acestui tip de autovehicule.

Volkswagen Autovehicule Comerciale va lansa noul Caddy pe piaţă cu trei motoare turbo-diesel de 2,0 litri ultramoderne (TDI de 55 kW / 75 CP până la 90 kW / 122 CP), un motor turbo de 1,5 litri pe benzină (TSI de 84 kW / 116 CP) şi un propulsor turbo de 1,5 litri pe gaz natural (TGI de 96 kW / 130 CP). Acestea sunt motoare de cea mai nouă generaţie, ce vor îndeplini deja din 2020 standardele de emisii Euro 6 valabile pentru anul 2021 şi sunt echipate fără excepţie cu filtre de particule. În funcţie de versiunea propulsorului, consumul noului Caddy a putut fi redus comparativ cu modelul anterior cu până la douăsprezece procente.

Volkswagen Autovehicule Comerciale va oferi motorul TDI de 75 kW în general cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte şi cu tracţiune faţă; versiunea de 90 kW va debuta în schimb opţional cu cutia de viteze cu 7 trepte cu ambreiaj dublu şi cu tracţiune faţă, precum şi în versiunea 4MOTION cu tracţiune integrală şi cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările