Cum explică Jack Ma retragerea de la conducerea Alibaba şi cine este succesorul său

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă
FOTO Arhivă

Fondatorul gigantului de vânzări online Alibaba, Jack Ma, şi-a anunţat retragerea treptată de la conducerea companiei sale. Succesorul său este o persoană inventivă.

Luni, la împlinirea a 54 de ani de la naştere, Jack Ma şi-a anunţat retragerea de la conducerea Alibaba. Retragerea sa va avea loc treptat. Peste exact un an va preda ştafeta la preşedinţia grupului, iar în 2020, cu prilejul adunării generale a acţionarilor, va renunţa şi la postul de director al Consiliului de Administraţie al grupului pe care l-a fondat în 1999.

„Nicio întreprindere nu poate depinde în totalitate de fondatorii săi. Nimeni nu poate fi pentru totdeauna preşedinte şi director general“, explică omul de afaceri chinez într-o scrisoare adresată clienţilor, salariaţilor şi acţionarilor Alibaba.

Fost profesor de engleză, Jack Ma a adunat o avere estimată la 31,6 miliarde de euro şi a devenit astfel al treilea cel mai bogat om din China. El intenţionează de-acum să-şi dedice timpul proiectelor filantropice, în special în educaţie, şi să rămână un sfătuitor al viitoarei conduceri.

Jack Ma (stanga) si succesorul sau Daniel Zhang FOTO EPA-EFE

Jack Ma (stânga), alături de succesorul său Daniel Zhang FOTO EPA-EFE

Succesorul său a intrat în grup acum 11 ani şi i-a călcat treptat pe urme. Este vorba de Daniel Zhang, actualul director executiv, un post părăsit de Jack Ma în 2013.

„Profesorii întotdeauna vor ca elevii lor să îi depăşească, astfel că un gest responsabil care poate fi făcut pentru mine şi pentru companie este să fie lăsaţi oameni mai tineri şi mai talentaţi să preia poziţiile de conducere“, scrie fondatorul Alibaba.

Daniel Zhang are 46 de ani şi este absolvent al Universităţii de Finanţe şi Economie Shanghai. A fost adus la Alibaba în 2007 de la dezvoltatorul de jocuri video Shanda Games, unde se ramarcase ca director financiar.

A început în cadrul Alibaba ca director de operaţiuni la Taobao, principala platformă de vânzări a grupului. Pe lângă Taobao, s-a ocupat de dezvoltarea T-Mall. Cele două platforme controlează în prezent 60% din vânzările online în China.

Proiectul care l-a făcut popular este „Sărbătoarea celibatarilor“, organizată anual pe 11 noiembrie. Este un fel de Sfântul Valentin care a adus Alibaba vânzări peste cele ale Black Friday-ului american.

A fost promovat în 2013 ca director pentru operaţiuni al Alibaba, apoi în 2015 ca director executiv al grupului.

Acum mai are un an până la preluarea preşedinţiei Alibaba şi la confruntarea directă cu principalii săi concurenţi: Tencent - un gigant de vânzări online, reţele de socializare şi aplicaţii de mesagerie - şi JD.com - Amazonul chinezesc.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite