Cum completezi fişa de înscriere ca să ajungi la liceul dorit

Cum completezi fişa de înscriere ca să ajungi la liceul dorit

Repartizarea computerizată a elevilor în licee se va face pe 10 iulie

Între 2 şi 6 iulie, absolvenţii de clasa a VIII-a, care au susţinut examenele de Evaluare Naţională, împreună cu părinţii, şi sub supravegherea profesorilor diriginţi trebuie să completeze fişa de înscriere la liceu, pe baza căreia se face repartizarea computerizată

Ştiri pe aceeaşi temă

Absolvenţii de clasa a VIII-a care au susţinut Capacitatea fac ultimii paşi – dar foarte importanţi – pentru admiterea la liceu. Completarea corectă a fişei de înscriere maximizează şansele unui elev de a ajunge la şcoala preferată, în urma repartizării computerizate.
 
Întreaga ofertă educaţională pentru clasa a IX-a, anul şcolar următor, la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti este cuprinsă în broşurile printate, distribuite părinţilor şi elevilor la finalul clasei a VIII-a. Fişa de înscriere cuprinde, pe lângă datele de identificare ale elevului, spaţii de trei cifre aferente codurilor profilurilor şi specializărilor pe care le pot urma elevii şi care trebuie completate. Liliana Toderiuc-Fedorca, inspector şcolar general adjunct la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), a explicat cum să se orienteze elevii în completarea fişelor.
 
„La fiecare liceu şi profil există şi o rubrică referitoare la ultima medie de admitere de anul trecut. Media aceea este orientativă, pentru că nu avem de unde să ştim care vor fi mediile de intrare anul acesta. Deci, părinţii şi elevii trebuie să ţină cont, în primul rând, de media de admitere şi să aibă o fluctuaţie în sus şi în jos cât de cât”, detaliază inspectoarea.

Opţiuni suficiente pentru a nu rămâne nerepartizat

Un alt sfat este acela de a completa suficient de multe opţiuni. „Chiar dacă printre primele opţiuni sunt licee la care şansele de a ajunge depind foarte mult de cât va creşte media de admitere anul acesta, elevii să completeze şi opţiuni pentru licee cu medie de admitere mai mică şi mult mai mică decât o are copilul, pentru a se asigura că nu rămâne nerepartizat”, atrage atenţia Liliana Toderiuc-Fedorca. Completarea tuturor câmpurilor din fişă nu este însă obligatorie. „Elevul poate să completeze câte vrea. Una sau 100. Dar trebuie să completeze suficient de multe opţiuni şi nu numai asta, ci şi să completeze într-o marjă de mişcare a mediei de admitere. Că degeaba completează 100 şi toate sunt la licee unde media lui este mai mică decât potenţialul de a fi ultima medie de admitere, sau poate să completeze cinci opţiuni şi să fie realiste, conform rezultatelor lui şcolare, şi atunci va fi repartizat”, adaugă inspectorul general adjunct al ISMB.

„Sunt multe variabile“

Un alt criteriu care-i poate ajuta pe elevi să se orienteze este ierarhia mediilor afişată pe site-ul ministerului. „Elevii îşi pot face tot felul de calcule, dar totul este o variabilă, până la urmă. Sigur că şi ierarhia contează dacă putem să facem analize şi să ne estimăm mai bine şansele la un anumit liceu, dar sunt foarte multe variabile. Avem şi variabila că nu ştim anul acesta în ce măsură un liceu va fi solicitat de mai mulţi sau mai puţini candidaţi decât a fost solicitat anul trecut. Sunt şi date concrete care să ne ducă totuşi la o statistică corectă, sunt însă şi multe variabile, astfel încât trebuie să facem opţiuni suficiente, cât de realist posibil”, mai spune inspectoarea. În concluzie, pe lângă toate aceste criterii de luat în calcul, părinţii şi elevii trebuie să fie atenţi atunci când completează codurile în fişă pentru a nu le greşi. „Trebuie să se uite bine care este coloana cu coduri şi care este coloana din broşură care reprezintă numărul de locuri. Pentru că am avut două experienţe, în trecut, în care - tot din trei cifre fiind şi numărul de locuri - s-a trecut codul care reprezenta, de fapt, numărul de locuri, şi atunci calculatorul a x-at acea opţiune, adică a sărit peste. Şi, practic, s-a pierdut o şansă”, atenţionează inspectoarea ISMB.
 
După ce se completează codurile pe fişa de înscriere printată, acestea se introduc în calculator de către unitatea de învăţământ şi apoi se listează ce s-a introdus. „Părintele este chemat să verifice varianta online anul acesta şi semnează că a verificat. Mai ales la verificare: mare, mare atenţie! Dacă am greşit la introdus, putem să corectăm în etapa de verificare”, conchide Liliana Toderiuc-Fedorca.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: