Vaccinarea şi munca de la distanţă au impulsionat reluarea călătoriilor. Turiştii, dispuşi să-şi prelungească vacanţele şi să cheltuie mai mulţi bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Evoluţia pozitivă a ratei de vaccinare la nivel global şi menţinerea flexibilităţii în piaţa muncii au contribuit la reluarea călătoriilor, astfel că numărul turiştilor care au mers cu avionul şi s-au cazat la hotel a crescut cu 50% în ultima parte a acestui an în comparaţie cu anul trecut, arată un studiu realizat de Deloitte.

Potrivit sursei citate, cei care pot lucra la distanţă sunt mai dispuşi să călătorească pentru perioade mai lungi şi să-şi majoreze bugetul aferent vacanţei faţă de cel din 2019, comparativ cu cei care vor să se deconecteze complet de la activitatea profesională când călătoresc. 

„Dintre cei care plănuiesc să şi muncească în timpul vacanţei, 75% îşi prelungesc excursia cu cel puţin o zi.”, menţionază autorii analizei.

În ceea ce priveşte bugetul pentru cazare, aproape 60% dintre participanţii la studiu spun că vor aloca aceeaşi sumă pentru călătorii ca şi în urmă cu doi ani, iar 21%, semnificativ mai mult.

Cei mai mulţi participanţi la studiu susţin că apreciază măsurile impuse de autorităţi pentru a limita răspândirea virusului, 64% fiind mai dispuşi să rezerve un zbor dacă purtarea măştii este obligatorie, iar 58%, dacă se impune dovada vaccinării. 

„Dorinţa oamenilor de a călători a revenit odată cu creşterea ratei vaccinării şi cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unităţi turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii indicatorilor de încredere în economia europeană. 

În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menţionată. Referitor la măsurile de siguranţă luate de autorităţile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. 

În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum. 

Conform analizei, cei care nu călătoresc invocă pandemia ca motiv principal, urmată de îngrijorările de natură financiară. 

Totodată, stadiul în care se află vaccinarea copiilor influenţează planurile de vacanţă, 10% din persoanele cu vârsta sub 55 de ani invocând acest motiv pentru renunţarea la călătorii, iar una din şapte evită unităţile de cazare.

De asemenea, atitudinea faţă de călătorii variază în funcţie de vârstă. 

Astfel, persoanele de peste 55 de ani manifestă mai multă prudenţă decât cele mai tinere - sunt mai puţine cele care călătoresc, iar excursiile lor sunt mai scurte.

În contextul sărbătorilor de iarnă, 60% dintre participanţi spun că vor să organizeze o excursie care implică petrecerea timpului cu prietenii sau cu familia, iar 54% optează pentru cazarea la hotel sau într-o unitate privată. 

Cei care aleg să stea la hotel sunt motivaţi de încrederea în brand, de aşteptările cu privire la respectarea măsurilor de siguranţă şi de ofertele disponibile.  

Studiul Deloitte a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de peste 6.500 de participanţi din SUA.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite