E.On spune că nu va întârzia cu emiterea facturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

E.On a anunţat joi că procesul de facturare se derulează normal, fără întârzieri cauzate de schimbările aduse de OUG 27/OUG 119, ceea ce înseamnă că facturile vor ajunge la timp.

facturi pe care sunt puse bancnote de 100 și de 50 de lei
E.On spune că va trimite la timp facturile către populație

Potrivit unui comunicat al companiei, au fost deja implementate noile prevederi valabile începând cu 1 septembrie pentru energie electrică, cele pentru gaze naturale rămânând nemodificate.

Începând cu a doua jumătate a lunii septembrie au fost emise facturile plafonate către toţi clienţii casnici eligibili. Procesul va continua pe parcursul lunii octombrie, astfel încât toţii clienţii companiei vor primi facturile la timp, evitându-se astfel situaţiile în care aceştia primesc mai multe facturi într-o singură lună.

Compania a făcut eforturile necesare astfel încât toate modificările impuse de legislaţia valabilă la 1 septembrie să fie implementate rapid, iar clienţii noştri să poată beneficia de schema de suport de la stat.

E.ON Energie România recomandă clienţilor să opteze pentru autocitire şi să transmită indexul în perioada menţionată pe factură. Astfel, clienţii se asigură că odată cu înregistrarea citirii de la distribuitor nu vor avea valori mari ale facturilor de regularizare.

Totodată, este importantă respectarea termenelor contractuale de plată pentru evitarea situaţiilor nedorite precum întreruperea furnizării sau costuri adiţionale generate de plata cu întârziere (dobânzi penalizatoare).

De asemenea, compania încurajează clienţii să adopte măsuri de eficienţă energetică, ceea ce înseamnă o atitudine responsabilă şi economii la bugetul propriu, fără a diminua confortul. 

ACUE: Furnizorii vor întârzia trimiterea facturilor

Furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor, a afirmat, în urmă cu câteva zile, Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE).

Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor.

"Cred că toţi furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situaţii, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările", a spus Dărăban.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite