Toate contractele de deszăpezire şi adevărata situaţie a utilajelor din teren, scoase la lumină de CNADNR
0Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România aduce la cunoştinţa publicului, într-un comunicat, informaţii complete privind contractele pentru întreţinerea pe timp de iarnă 2012-2013, numărul de utilaje prevăzut, precum şi obiectivul acestor contracte. Iată cum stau lucrurile în realitate:
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri BUCUREŞTI:
- SDN Bucureşti Nord: contract semnat cu SC Dimar SRL, în valoare de 3.714.915,30 lei fără TVA;
- SDN Bucureşti Sud: contract semnat cu asocierea SC Gecor SRL - SC Tel Drum SA, în valoare de 12.453.885,48 lei fără TVA;
- SDN Alexandria: contract semnat cu SC Tel Drum SA, în valoare de 8.875.181,35 lei fără TVA;
- SDN Târgovişte: contract semnat cu asocierea SC Dimar SRL - Compania Romprest Service SA
- SC Antrepriza Construcţii Montaj nr.4 Bucureşti SA, în valoare de 5.428.367,12 lei fără TVA;
- SDN Ploieşti: contract reziliat;
Utilajele enumerate în tabel la rubrica Nr. utilaje existente în baze au fost comandate de la terţi până la finalizarea procedurii de re-atribuire a contractului.
- SDN Buzău: contract semnat cu asocierea SC Mecan Construct SA - SC Via Carpatia Consult SRL - SC Gecor SRL, în valoare de 9.003.045,45 lei fără TVA;
- SDN Piteşti: contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru pentru întreţinere multianuală vară-iarnă 2012-2014: contract semnat cu asocierea SC Straco Grup SRL – SC General Trust Argeş SRL, valoare pentru întreţinere iarnă 2012 – 2013 de 9.854.706,05 lei fără TVA;
- Autostrada A1, Bucureşti-Piteşti: contract semnat cu SC Trustul de Autostrăzi Drumuri şi Poduri Argeş SRL, în valoare de 11.129.995,44 lei fără TVA;
- Autostrada A2, Bucureşti-Lehliu: contract reziliat;
Utilajele enumerate în tabel la rubrica Nr. utilaje existente în baze au fost comandate de la terţi până la finalizarea procedurii de re-atribuire a contractului
- Autostrada A3, Bucureşti-Ploieşti: contract semnat cu SC PA&CO International SRL, în valoare de 8.834.554,44 lei fără TVA.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri CRAIOVA
- SDN Slatina: contract semnat cu asocierea SC Tel Drum SA – SC Alexcor Trading SRL, în valoare de 6.054.230,42 lei fără TVA;
- SDN Râmnicu Vâlcea: contract semnat cu asocierea SC Simarc SA, în valoare de 11.531.451,59 lei fără TVA;
- SDN Târgu Jiu: contract semnat cu SC Gecor SRL, în valoare de 8.020.799 lei fără TVA;
- SDN Tr. Severin: contract semnat cu SC Via Vita Construcţii SRL, valoare contract 2.200.000,00 lei fără TVA (trim IV 2012);
- SDN Craiova: contract subsecvent semnat cu SC Tehnocstrade SRL în valoare de 4.219.386,29 lei fără TVA încheiat în baza contractului pilot solicitat de Banca Mondială „Întreţinere multianuală vară – iarnă 2010 – 2014 cu întreţinere pe timp de iarnă baza pe criterii de performanţă legate de condiţiile meteo”.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri BRAŞOV
- SDN Brasov: contract semnat cu asocierea SC Vectra Service SRL - SC Euro Strada SRL - SC Consal SRL, în valoare de 11.226.206,48 lei fără TVA;
- SDN Tg. Mureş: contract semnat cu SC Salubriserv SA Târgu Mureş, în valoare de 10.521.138,82 lei fără TVA;
- SDN M.Ciuc: contract semnat cu asocierea SC Grup Arcons SA - SC Compania Romprest Service SA, în valoare de 11.631.963,24 lei fără TVA;
- SDN Sf. Gheorghe: contract semnat cu asocierea SC Grup Arcons SA - SC Compania Romprest Service SA, în valoare de 7.014.350,10;
- SDN Sibiu: contract semnat cu asocierea SC Vectra Service SRL - SC Contran SRL, valoare contract 3.623.217,19 lei fara TVA (durata cotract 73 de zile);
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri CLUJ
- Autostrada A3: contract semnat cu asocierea SC Pastrans SRL - SC Bimet SRL, în valoare de 3.872.052,06 lei fără TVA;
- SDN Cluj: contract semnat cu SC Diferit SRL, în valoare de 9.746.895,64 lei fără TVA;
- SDN Bistrita: contract semnat cu SC Selina SRL, în valoare de 6.989.054,58 lei fără TVA;
- SDN Oradea: contract semnat cu SC Selina SRL, în valoare de 9.483.866,86 lei fără TVA;
- SDN Alba: contract semnat cu Ritorsa Trans SRL, în valoare de 7.890.938,00 lei fără TVA.;
- SDN Satu Mare: contract semnat cu Ritorsa Trans SRL, în valoare de 4.485.883,77 lei fără TVA.
- SDN Baia Mare: contract subsecvent la Acordul Cadru pentru întreţinere multianuală vară-iarnă 2012-2014: contract semnat SC Diferit SRL, valoare pentru întreţinere iarna 2012-2013 - 6.165.910,42 lei fără TVA
- SDN Zalău: contract subsecvent la Acordul Cadru pentru întreţinere multianuală vară-iarnă 2012-2014: contract semnat cu SC Drum Construct SRL, pentru întreţinere iarna 2012-2013 - 4.699.775,23 lei fără TVA.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri IAŞI
- SDN Câmpulung Moldovenesc: contract semnat cu SC Florconstruct SRL, în valoare de 4.965.414,28 lei fără TVA;
- SDN Piatra Neamţ: contract semnat cu SC PA&CO International SRL, în valoare de 10.467.610,88 lei fără TVA;
- SDN Suceava: contract semnat cu SC Transporturi Auto SA, în valoare de 6.410.131,19 lei fără TVA;
- SDN Bacău: contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB - SC Tehnostrade SRL, în valoare de 3.994.024,84 lei fără TVA;
- SDN Bârlad: contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB – SC Tehnostrade SRL – Baldassini – Tognozzi – Pontelo Construczioni Generali SPA, în valoare de 3.250.117,10 lei fără TVA;
- SDN Botoşani: contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB – SC Tehnostrade SRL – Baldassini – Tognozzi – Pontelo Construczioni Generali SPA, în valoare de 4.111.201,74 lei fără TVA;
- SDN Focşani: contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB – SC Tehnostrade SR, în valoare de 7.316.762,11 lei fără TVA;
- SDN Galaţi: contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB – SC Tehnostrade SRL – Baldassini – Tognozzi – Pontelo Construczioni Generali SPA, în valoare de 2.637.476,33 lei fără TVA;
- SDN Iaşi: contract semnat cu asocierea SC Spedition UMB – SC Tehnostrade SRL, în valoare de 4.023.554,35 lei fără TVA;
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri CONSTANŢA
- SDN Constanţa: contract semnat cu SC Teloxim Con SRL, în valoare de 9.902.527,81 lei fără TVA;
- SDN Călăraşi: contract semnat cu SC Delta ACM 93 SRL, în valoare de 5.788.075,41 lei fără TVA;
- SDN Slobozia: contract semnat cu SC Teloxim Con SRL, în valoare de 5.751.734,27 lei fără TVA;
- SDN Brăila: contract semnat cu SC Teloxim Con SRL, în valoare de 5.292.815,17 lei fără TVA;
- SDN Tulcea: contract semnat cu SC Teloxim Con SRL, în valoare de 6.510.217,31 lei fără TVA;
- Autostrada A2, Lehliu – Cernavodă: contract semnat cu SC Selina Constructii SRL, în valoare de 9.117.200,50 lei fără TVA;
- Autostrada A2+A4 (Cernavodă-Constanţa şi Centura Constanţa): contract semnat cu asocierea Astaldi SPA – Max Boegl România, în valoare de 7.315.882,43 lei fără TVA .
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri TIMIŞOARA
- SDN Arad: contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru din 2008 pentru întreţinere multianuală vară-iarnă (pe perioada 20.10.2012 – 28.12.2012): contract semnat cu asocierea SC Pas Trans Company SRL – SC Construct Mod SRL – Magyar Kozut Kht, în valoare de 3.912.383,80 lei fără TVA şi contract servicii întreţinere curentă iarnă 2012 – 2013 (pe perioada 29.12.2012 - 31.03.2013): contract semnat cu SC Selina SRL, în valoare de 6.585.446,38 lei fără TVA;
- SDN Caransebeş: contract servicii întreţinere curentă iarnă 2012 (pe perioada 19.11.2012 – 28.12.2012): contract semnat cu SC Office Construct SRL, în valoare de 2.254.200,04 lei fără TVA şi contract servicii întreţinere curentă iarnă 2012 – 2013 (pt perioada 29.12.2012 – 31.03.2013): contract semnat cu SC Office Construct SRL, în valoare de 5.770.191,45 lei fără TVA;
- SDN Deva: contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru din 2008 pentru întreţinere multianuală vară-iarnă: contract semnat cu asocierea SC Pas Trans Company - SC Construct Mod SRL - Magyar Kozut KHT, contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru din 2008 pentru întreţinere multianuală vară-iarnă 7.194.430,90 lei fără TVA;
- SDN Orşova: contract semnat cu asocierea SC Corporate Management Solution SRL – SC XS Sud Company SRL, în valoare de 8.013.283,42 lei fără TVA;
- SDN Timişoara: contract reziliat, în derulare procedură de negociere;
Utilajele enumerate în tabel la rubrica Nr. utilaje existente în baze au fost comandate de la terţi până la finalizarea procedurii de re-atribuire a contractului
- Autostrăzi: contract semnat cu asocierea CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL – SC Gecor SRL, în valoare de 6.363.287,95 lei fără TVA.
Conform Caietelor de Sarcini, atribuţiile contractorilor sunt, în principal:
- Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor în conformitate cu propunerea sa tehnică, pe toata perioada de derulare a contractului. Totodata, este răspunzator atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toata perioada contractului. Prestatorul are obligatia de a supraveghea efectuarea serviciilor cerute;
- Prestatorul are obligatia de a presta activitatea de deszapezire a drumurilor nationale in conformitate cu prevederile „Normativului privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice” - indicativ AND nr. 525-2011, descrisa pe larg in caietul de sarcini;
- Prestatorul are obligatia de a desfasura activitatile necesare indeplinirii obiectului prezentului contract in intervalele de timp maxime admise. Intervalele de timp maxime admise pentru interventiile mentionate la alin. (1) pot fi depasite numai în cazuri exceptionale ( ex. Caderi masive de zapada, viscol puternic,polei generalizat, etc.);
Prestatorul are obligatia de a presta activitati de informare privind starea drumurilor inconformitate cu prevederile Normativului privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice - ind. AND 525 – 2011 Anexa 3), precum si Ordinului M.T. privind functionarea Comandamentului Central de Iarna;
- Prestatorul va informa si va lua masuri de eliminare a unor pericole pentru siguranta circulatiei. Prestatorul are obligatia de a consemna informatiile prevazute la prezentul alineat intr-un “Jurnal de activitate pe timp de iarna”;
- Prestatorul are obligatia de a asigura urmatoarele dotari necesare obligatorii ale autoutilajelor care participa la activitatea de deszapezire, in conformitate cu prevederile „Normativului privind prevenirea si combaterea înzapezirii drumurilor publice“ – indicativ AND nr. 525-2011: autovehiculele de insotire si utilajele de deszapezire vor fi dotate cu GPS (pentru monitorizare si evidenta activitatii) si cu softul aferent, cu obligativitatea ca Achizitorul sa aiba acces la acesta, (fisa lunara, pe zile, cuprinzand orele de functionare;
fisa lunara, pe zile, cuprinzand traseele parcurse);
- Prestatorul are obligatia de a urmari si de a verifica permanent starea de functionare a autovehiculelor, utilajelor si echipamentelor furnizate prin contract;
- Prestatorul are obligatia de a repara autoutilajele defecte cu altele cu aceleasi caracteristici tehnice in termen de 8 ore de la constatarea defectiunii de catre Achizitor.
- Prestatorul are obligatia de a asigura achizitia de nisip, zgura si clorura de calciu, inclusiv transportul in baze, cat si transportul sarii la bazele de deszapezire. Prestatorul va asigura transportul zapezii care nu se poate înlatura prin actiunea mecanizata, în locuri speciale indicate de catre Achizitor;
- Prestatorul are obligatia de a ridica auto-utilajele de la locatiile Achizitorului în termen de 48 de ore de la data solicitarii Achizitorului;
- Prestatorul are obligatia de a respecta cu strictete comenzile emise de catre Achizitor, privind numarul de auto-utilaje, data si ora intrarii in baze, cu mentiunea ca se va respecta un interval de maxim 24 ore de la emiterea comenzii si pana la intrarea in baza;
- Prestatorul are obligatia de a prezenta utilajele la sectii sau districte, conform ordinului de intrare in baze;
- Prestatorul are obligatia de a respecta termenul de incepere a activitatii de transport materiale antiderapante si antiaglomerante (in cazul in care aprovizionarea acestor materiale se va face de catre Achizitor, dar cu transportul asigurat in baza contractului de lucrari de intretinere curenta pe timp de iarna) care trebuie sa fie de maxim 24 ore de la comunicarea scrisa si transmisa prin fax de catre Achizitor;
- Prestatorul poarta toata raspunderea pe durata de îndeplinire a contractului, pentru eventualele accidente, pagube sau efecte negative ca urmare a nerespectarii prevederilor din “Normativul privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice “ – indicativ AND nr. 525-2011.
De asemenea, precizăm că pentru asigurarea circulatiei rutiere în perioada de iarnă în conformitate cu “Normativul privind prevenirea si combaterea înzăpezirii drumurilor publice Ind. AND525/2011, administratorul drumurilor publice stabileşte următoarele masuri: măsuri pregătitoare (punerea in ordine a drumurilor si podurilor, montarea panourilor parazapezi, pregatirea bazelor de deszapezire, incheierea contractelor de deszapezire incheierea contractului cu ANM pentru furnizarea informatiilor meteo, etc.); măsuri de prevenire a poleiului şi înzapezirii (prevenirea înzăpezirii drumurilor publice se realizează prin patrularea cu autoutilaje, etc.); măsuri de deszapezire (acţiunea de deszăpezire se desfăşoară ţinând seama de încadrarea drumurilor publice pe niveluri de intervenţie în timpul iernii).
CNADNR-SA are în administrare o reţea de drumuri nationale si autostrazi de 18.440,735 km echivalenti ( 1 km echiv=7000 mp), repartizati pe nivele de interventie, dupa cum urmeaza:
- nivelul I de viabilitate = 12.768,090 km echiv (autostrazile, drumurile publice cu 4 benzi de circulaţie, drumurile publice cu 2 benzi de circulaţie);
- nivelul II de viabilitate = 4.972,036 km echiv (restul drumurilor naţionale care fac parte din clasa tehnică III şi drumurile judeţene care asigură legatura cu centrele de comună);
- nivelul III de viabilitate = 506,578 km echiv (Restul drumurilor publice care trebuiesc menţinute în stare de viabilitate);
- nivelul IV de viabilitate = 194,031 km echiv (sectoarele de drumuri publice cu trafic redus de vehicule).
Criteriile de încadrare şi clasificare pe niveluri de viabilitate şi intervenţie sunt clasa tehnică a acestora corelată cu importanţa economică , administrativă şi socială a fiecarui drum, a mai comunicat CNADNR.