Tinerii din generația Milenială și Z sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru produse sustenabile
0Aproape 70% dintre tinerii din România sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, deşi costul vieţii de zi cu zi rămâne principalul motiv de îngrijorare pentru aceştia, respectiv pentru 43% dintre Millenniali şi 29% dintre cei din Generaţia Z, reiese din rezultatele studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024.
Potrivit cercetării, publicată joi, 47% dintre românii din Generaţia Z şi 33% dintre Millenniali estimează că vor avea o situaţie financiară personală mai bună, în ciuda faptului că doar 20% dintre reprezentanţii ambelor generaţii se aşteaptă la o îmbunătăţire a situaţiei economice naţionale.
Pe acest fond, şapte din zece tineri români (din ambele generaţii luate în calcul) se declară dispuşi să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile, iar aproximativ o treime vor să evite produsele de tip fast fashion, să călătorească mai puţin cu avionul şi să verifice impactul de mediu al companiilor înainte de a le cumpăra produsele, pentru a le determina astfel să ia măsuri de protecţie a mediului.
De asemenea, 84% dintre românii din generaţia Millennials şi 81% dintre cei din Generaţia Z consideră că mediul de business poate şi trebuie să ofere consumatorilor posibilitatea de a lua decizii de cumpărare mai sustenabile, în timp ce guvernele ar trebui să acţioneze mai ferm pentru a determina companiile să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice (82% dintre Millennials şi 80% dintre reprezentanţii Generaţiei Z).
În acelaşi timp, peste trei sferturi dintre reprezentanţii ambelor categorii se implică activ în reducerea impactului lor personal asupra mediului.
În ceea ce priveşte evoluţiile din tehnologie, peste 40% din totalul celor chestionaţi cred că utilizarea soluţiilor bazate pe inteligenţa artificială generativă (GenAI) va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă în perioada următoare.
Sondajul Deloitte arată, totodată, că 17% dintre românii Millenniali şi 13% dintre reprezentanţii Generaţiei Z utilizează frecvent soluţii de GenAI la lucru. Trendul se manifestă mai intens în rândul Millennialilor, care se declară mai degrabă fascinaţi (31%) decât nesiguri (19%) de potenţialul acestor soluţii. De altfel, la nivel general, aproape jumătate dintre românii Millennials şi Generaţia Z afirmă că sunt implicaţi sau urmează să se implice, în anul care urmează, în acţiuni de pregătire sau perfecţionare pentru utilizarea GenAI, ca parte a procesului de dezvoltare profesională.
Referitor la starea lor psihică, 64% dintre Millenniali şi 55% dintre reprezentanţii Generaţiei Z spun că, în prezent,aceasta este bună sau extrem de bună, iar proporţia românilor din Generaţia Z care sunt stresaţi în cea mai mare parte a timpului s-a redus de la 52% la 38%. În schimb, aceasta a rămas constantă în cazul Millennialilor (35%).
Principalii factori de stres sunt: situaţia financiară pe termen lung (50% dintre Millenniali şi 52% din Generaţia Z) şi bunăstarea familiei (47% vs 53%).
Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, ajuns la ediţia a 13-a, a fost efectuat în rândul a circa 8.400 de exponenţi ai Generaţiei Millenniali (născuţi între ianuarie 1983 şi decembrie 1994) şi a aproximativ 14.500 de exponenţi ai Generaţiei Z (născuţi între ianuarie 1995 şi decembrie 2003), din 44 de ţări.