Războiul din Ucraina a schimbat faţa marketingului digital la nivel mondial, dar şi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
orasul viitorului digitalizare

Invazia Rusiei în Ucraina a devenit un moment geopolitic important pentru cele mai mari companii de tehnologie din lume, tocmai pentru că platformele lor s-au transformat în câmpuri de luptă pentru un război informaţional paralel, iar serviciile lor au devenit un instrument important în acest conflict.

În această perioadă, Google, Meta, Twitter, Telegram şi alte mari companii au fost nevoite să fie mult mai atente în privinţa influenţei pe care o exercită asupra publicului.

Liderii ucraineni le-au cerut companiilor Apple, Meta şi Google să-şi restricţioneze serviciile în interiorul Rusiei. Apoi, Google şi Meta (compania care deţine Facebook) au interzis presei ruse de stat să ruleze reclame pe platformele lor. Ucraina a solicitat, prin intermediul Twitter, criptodonaţii în scopul sprijinului de război, postând adresele a două criptomonede. Au avut donaţii în valoare de peste 10,2 milioane de dolari, inclusiv 1,86 milioane de dolari din vânzarea unui NFT.

Cum ar trebui să comunice brandurile în această perioadă

Perioada unui război, care se petrece atât de aproape, este una dificil de gestionat de către branduri. Mulţi antreprenori şi echipe de marketing se întreabă care este atitudinea pe care ar trebui să o adopte, dacă promovarea este potrivită în acest context şi dacă nu cumva semnalează lipsa de empatie faţă de acest conflict? A-ţi promova produsele şi serviciile în continuare nu-ţi va afecta imaginea şi nu va periclita atitudinea ta faţă de conflict, dar adaptarea comunicării este imperios necesară.

“În acest context, este indicat ca brandurile să-şi personalizeze conţinutul şi comunicarea pe platformele de socializare, adaptându-se la condiţiile existente. Strategia majorităţii a fost de a pune totul pe pauză. Au mai fost şi mulţi care au continuat să comunice ca şi când nimic nu s-a întâmplat.

Desigur că, în primele zile, informaţiile şi şocul au marcat pe toată lumea, aşadar publicul cel mai probabil, nu ar fi consumat oricum conţinutul, fiind preocupat de a urmări ultimele ştiri. Dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să oprite acţiunile de marketing. Dacă pandemia ne-a învăţat ceva, este că adaptarea mesajelor şi redresarea rapidă fac diferenţa între a supravieţui şi chiar a face profit sau a pune definitiv lacătul ca afacere.

De aceea, e bine să iei în considerare că lucrurile pot degenera, dar cu toate acestea, trebuie să ai grijă de afacerea ta. Este important să nu fii insensibil în strategiile tale de marketing. Îţi poţi promova afacerea prin simplul fapt că arăţi solidaritate, speranţă şi dorinţa de a fi alături de refugiaţi, dar şi de publicul tău, care trece prin clipe de nesiguranţă, anxietate şi stări negative, ”declară Anca Dobrescu, Managing Partner peprimapagina.ro

Iată ce atitudini ar putea aborda brand-urile în această perioadă:

• Continuă activitatea ca şi când toată lumea se uită la afacerea ta. Presupune că milioane de oameni din întreaga lume îţi vor vedea conţinutul, indiferent de dimensiunea companiei tale. Orice poate deveni viral. Nu fi un exemplu rău.

• Empatie. Empatizează cu cei afectaţi în această perioadă, atât cu refugiaţii, dar mai ales cu clienţii şi angajaţii tăi. Înainte de a fi clienţi sau angajaţi, aceştia sunt oameni. Comunicarea brandului tău ar trebui să nu uite acest lucru şi să interacţioneze cald şi prietenos cu comunitatea creată în jurul afacerii tale.

• Distribuie resurse utile şi poveşti care motivează şi induc o stare de optimism. Spune-le urmăritorilor tăi că nu eşti surd şi orb faţă de ceea ce se întâmplă în lume.

• Încearcă să respecţi regula 80/20 de social media marketing. 80% din conţinutul tău ar trebui să fie util, informativ, educaţional, dar şi cu rol de suport moral. 20% din conţinut ar trebui să fie de promovare, adică să informeze publicul despre brandul tău, despre ceea ce reprezinţi, cum îi poţi ajuta şi ce face afacerea ta.

• Adaptează conţinutul deja planificat. O strategie de marketing eficientă înseamnă şi planificare în avans. Din păcate, în astfel de situaţii, trebuie amânate postări, reclame care apoi, pot fi reevaluate. Adaptează postările şi reclamele, printr-o comunicare mai informală, mai emoţională chiar, încercând să te apropii de audienţa ta. De exemplu, dacă planificai să promovezi o linie de rochii sau de pantofi, poţi să le asociezi unor valori care acum sunt mult mai importante ca oricând: libertatea (de a purta orice vrei, indiferent de reguli), nonconformism, putere feminină sau unor lucruri care îţi schimbă starea: să ai curaj să ieşi dintr-o relaţie toxică, să ai curajul să spui da sau nu, să încerci lucruri noi şi să trăieşti clipa.

• Să ajuţi. Ca business, poţi dona din o parte profitul tău, te poţi implica şi ajuta refugiaţii aşa cum îţi doreşti, în măsura posibilităţilor. Implicarea activă şi acţiunile de CSR sunt apreciate de public, care vor vedea faţa umană a afacerii tale şi se vor ataşa de ea.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite