Cum vor raporta curierii către ANAF cine vinde şi cine cumpără online cu plata ramburs. Precizările şefului ANAF

Cum vor raporta curierii către ANAF cine vinde şi cine cumpără online cu plata ramburs. Precizările şefului ANAF

Evazioniştii au găsit o nişă – comerţul electronic, a spus vineri preşedintele ANAF, Lucian Heiuş, precizând că ei aduc produse, le vând, iar ceea ce se plăteşte ramburs este la negru.

Ştiri pe aceeaşi temă

El a precizat că firmele de curierat vor pune la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
 
Lucian Heiuş a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, când va fi gata chestionarul pentru curierii care aduc pachetele achitate ramburs. 
 
“Comerţul în România şi-a modificat modul în care se desfăşoară. Tot mai multă lume cumpără în sistemul online. Fiecare dintre noi am cumpărat cel puţin o dată de pe net, să folosim aşa, o expresie clasică. În analizele de risc pe care le fac colegii noştri de la Inspecţia Fiscală, am constatat că, din păcate, de multe ori un expeditor livrează foarte multe produse şi culmea, când căutăm acel expeditor, constatăm că nu există sau există dar nu declară aproape nimic.
 
Şi atunci ne-am dat seama că există o nişă pe care au găsit-o evazioniştii, acest comerţ electronic. Aduc produse, le vând în sistem online, ceea ce se plăteşte cu cardul sau prin bancă şi îl înregistrează, ceea ce plăteşte ramburs, este la negru”, a explicat preşedintele ANAF.
 
El a precizat că singura modalitate pentru identificarea acestor persoane este ca firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs. 
 
“Cum poţi tu ca ANAF să-i identifici pe aceşti oameni, să îi opreşti decât având acces la nişte informaţii? Singura variantă este doar prin această declaraţie care urmează să fie adoptată prin ordin al preşedintelui ANAF prin care firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs. Şi ne va ajuta foarte clar în analiza pe care o facem. Când dintr-o societate pleacă foarte multe produse, dacă acesta nu declară nimic, clar te-ai dus a doua zi acolo”, a menţionat Lucian Ovidiu Heiuş. 
El a precizat că doreşte ca acest ordin să fie emis cât mai repede, dar nu a avansat o perioadă de timp. 
 
“Ca să emit ordin trebuie să creăm un program informatic. Trebuie să gândim un formular şi mi l-aş dori să fie un formular inteligent, adică cumva să nu îl scrii de mână, să îl scanezi, să-l pui în Spaţiul Privat Virtual şi după aceea să emitem ordinul.  Sper că ordinul să fie emis foarte repede pentru că fenomenul acesta se întâmplă în continuare. Dacă îmi cereţi să spun 30 de zile, 45 de zile, nu aş vrea să arunc o asemenea cifră pentru că nu este corect.
 
Dar într-un timp foarte scurt vom emite acest ordin de preşedinte ANAF, mergând în acelaşi timp cu cei de la CNIF ca să ne facă programul şi să găsim şi varianta unui formular inteligent care să fie cât mai uşor şi cât mai facil de completat pentru că, de fapt, aceste firme de curierat ne ajută şi dacă eI ne ajută este normal ca şi noi să încercăm să le oferim o variantă care să fie cât mai simplă de folosit”, a mai transmis preşedintele ANAF.
 

Ce informaţii vor transmite firmele de curierat către ANAF

 
În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poştale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilităţii secretului corespondenţei, să furnizeze lunar, organului fiscal central informaţii referitoare la trimiterile poştale care au ca şi particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate.
 
Astfel, firmele de curierat vor transmite către ANAF următoarele informaţii:
 
  • numărul de înregistrare şi data trimiterii poştale;
  • datele de identificare a expeditorului;
  • numele şi prenumele în cazul persoanelor fizice şi denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
  • adresele de expediţie respectiv livrare;
  • contravaloarea bunului livrat.
 
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie şterse automat, după împlinirea acestui termen.
 
Furnizorul de servicii poştale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central.
 
Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.
 
Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului preşedintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declaraţiei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările