Alstom a câştigat licitaţia pentru achiziţia celor 20 de trenuri electrice. „Au o capacitate de peste 300 persoane, la o viteză maximă de 160 km/h”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat, joi, compania Alstom Feroviaria S.p.A. câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru achiziţia materialului rulant nou destinat transportului inter-regional de călători (trenuri electrice inter-regionale RE-iR).

Potrivit datelor transmise de ARF, oferta financiară a societăţii Alstom Feroviaria S.p.A. a fost de 1.309.065.880 lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

„Finanţarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM şi bugetul de stat, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul: 1.311.698.701,00 lei – 3.714.279.851,00 lei (fără TVA) – (contravaloarea a 20 rame electrice inter-regionale RE-IR şi mentenanţa lor asigurată pe 15 ani, cu posibilitatea dublării cantităţii şi perioadei de mentenanţă).”, transmite sursa citată.

Conform ARF, obiectivul general al contractului îl reprezintă achiziţionarea de material rulant nou pentru pasageri (inclusiv conceptul de întreţinere), care va fi distribuit operatorilor feroviari de călători din România, pe bază de act adiţional la contractele de servicii publice, ce urmează a fi elaborate în conformitate cu Regulamentul UE 1370/2007, modificat prin Regulamentul UE 2338/2016 şi prevederile legislaţiei din România.

tren electric altom foto fb i scriosteanu

Contractul prevede pe lângă livrarea celor 20 de rame electrice şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum şi instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor software.

Achiziţionarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a transmis ulterior că Alstom va livra suplimentar încă 17 trenuri.

„Primele 37 de trenuri electrice vor fi cumpărate de Ministerul Transporturilor şi vor fi puse în circulaţie pe căile ferate din România. Compania ALSTOM Ferroviaria SpA (parte a grupului european ALSTOM) a fost desemnată astăzi câştigătoarea licitaţiei pentru achiziţia a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, cele 37 trenuri (20 provenind din contractul de bază şi 17 din activarea opţiunii suplimentare), vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor 3 trenuri electrice Hyperion produse în ţară, la Craiova, şi achiziţionate de operatorul privat Softrans. 

„Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h. Pentru asigurarea calităţii vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparaţii incluse, pe minimum 15 ani.”, precizează sursa citată.

tren electric foto fb ionel scrioteanu

Ionel Scrioşteanu menţionează că, achiziţia se bazează pe rezultatele unui studiu de fezabilitate realizat sub egida Băncii Europene de Investiţii, cu sprijinul JASPERS, şi este co-finanţată din fonduri europene nerambursabile. 

„Pentru a răspunde obiectivelor naţionale şi europene privind combaterea efectelor schimbărilor climatice, designul ramelor electrice va respecta cerinţele legale privind protecţia mediului în ceea ce priveşte funcţionarea, întreţinerea şi eliminarea/reciclarea.”, subliniază secretarul de stat.

Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale reţelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:

-  Bucureşti Nord – Constanţa

-  Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara

 - Bucureşti Nord – Braşov – Cluj

-  Braşov – Deda – Cluj

-  Bucureşti Nord – Braşov

-  Bucureşti Nord – Iaşi

-  Bucureşti Nord – Suceava

 - Bucureşti Nord – Galaţi

-  Bucureşti Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani- Simeria

-  Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad

- Cluj – Timişoara

- Cluj – Suceava – Iaşi

„Prin finalizarea procedurii de achiziţie publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulaţie a primului lot consistent de trenuri de la achiziţia faimoaselor Săgeţi Albastre de la începutul anilor 2000. 

Achiziţia este una foarte importantă pentru transportul de persoane din România, în condiţiile în care „pentru ca parcul de material rulant utilizat pe reţeaua feroviară din România să asigure realizarea cererii de serviciu de transport public de călători la actualele standarde europene şi naţionale, este nevoie ca prezentul parc de material rulant deţinut de operatorii de serviciu public feroviar din România, cu capital public sau privat, să fie înlocuit întrucât şi-a depăşit deja durata ciclului său de viaţă sau este aproape de finalul acestuia” (conform studiului recepţionat de ARF).”, a mai transmis Ionel Scrioşteanu.

tren electric
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite