Achiziţii directe controversate şi concursuri aranjate la Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc a efectuat mai multe achiziţii directe controversate şi concursuri aranjate, se arată în raportul Corpului de Control al primului ministru.

Potrivit raportului, în perioada 01.01.2016 – 31.01.2019, preşedintele executiv al IICCMER a emis un număr de 57 de decizii, prin care şi-a delegat atribuţiile manageriale pentru un număr total de 353 zile lucrătoare, cu încălcarea dispoziţiilor legale.

Începând cu data de 18.01.2019, finanţarea oferită anual IICCMER de către Fundaţia Konrad Adenauer Bucureşti a fost suspendată din cauza deficienţelor apărute în derularea unor proiecte comune, întâmpinate atât în activitatea de planificare a proiectelor ce urmau a fi finanţate de fundaţie, cât şi în modul de realizare a acestora, existând cazuri în care implementarea lor a fost doar parţială sau nu s-au mai realizat.

În ceea ce priveşte desemnarea persoanelor care să exercite activitatea de control financiar preventiv propriu (CFPP), s-a constatat că în perioada cuprinsă între 09.01.2019 – 19.02.2019, preşedintele executiv nu a desemnat nicio persoană care să exercite activitatea de controlul financiar preventiv propriu, conform legii. Începând cu data de 20.02.2019, prin decizia preşedintelui executiv, exercitarea controlului financiar preventiv propriu se realizează de însuşi preşedintele executiv al IICCMER, fără acordul ordonatorului principal de credite (Secretariatul General al Guvernului – SGG), cu încălcarea prevederilor legale.

În procesul de derulare a achiziţiilor publice, la nivelul IICCMER a fost aplicată doar procedura „achiziţie directă”. În perioada 2016 – 2018, IICCMER a încheiat nouă contracte de prestări servicii de transport, în condiţiile în care Institutul avea la dispoziţie un microbuz pentru transport persoane/marfă, achiziţionat în anul 2014 (acesta fiind utilizat doar în lunile octombrie şi noiembrie ale anului 2017).

În ceea ce priveşte gestionarea unor servicii de telefonie mobilă, s-a constatat că printre abonamentele active au fost regăsite trei abonamente repartizate unor persoane care nu mai au calitatea de salariaţi ai IICCMER.

În urma analizării dosarelor aferente concursurilor organizate în perioada 01.01.2016-31.12.2018, la nivelul IICCMER, au rezultat următoarele:

– comisia de concurs a declarat „ADMIS” un candidat care nu a îndeplinit condiţiile de vechime în specialitatea studiilor absolvite şi fără a avea pregătirea necesară pentru a îndeplini obligaţiile exercitării funcţiei, aşa cum au fost prevăzute în anunţul de concurs;

– comisia de concurs a declarat „ADMIS” un candidat din al cărui dosar lipsea un înscris necesar în vederea aplicării pentru postul vacant, aşa cum era prevăzut în anunţul de concurs;

– constituirea comisiei de concurs, respectiv a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pentru anumite posturi, de către conducerea IICCMER, a fost realizată la o dată ulterioară celei de publicare a anunţului, cu nerespectarea dispoziţiilor art. 8 alin. (1) din Regulamentul cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare şi Procedurii de sistem – Organizarea concursului de ocupare a posturilor în cadrul IICCMER, ediţia I, 19.06.2015, revizia 0, aprobată prin Ordinul preşedintelui executiv al IICCMER nr. 15/19.06.2015;

– un proces-verbal privind selecţia dosarelor depuse pentru anumite posturi a fost semnat doar de către preşedintele comisiei, nefiind asumat de secretarul comisiei şi de către membrii acesteia;

– nu au fost identificate procese-verbale de selecţie a dosarelor pentru anumite posturi, întocmirea şi asumarea, prin semnătură, a acestora de către secretarul comisiei de concurs şi membrii comisiei fiind obligatorii;

– nu au fost identificate planurile de interviu şi punctajele maxime stabilite/acordate de către membrii comisiei de concurs pentru fiecare dintre criteriile prevăzute în respectivele planuri;

– nu au fost identificate centralizatoarele nominale cu punctajele finale pentru concursurile organizate pentru anumite posturi.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite