Stare de alertă. Ce reguli vor respecta hotelurile. Restaurantele şi barurile rămân închise
0Starea de alertă, care va începe de la data de 15 mai, vine cu reguli pentru hoteluri şi structuri de cazare, dar şi pentru localurile care servesc mâncare şi băuturi „la pachet”.
Proiectul de lege adoptat luni de guvern privind starea de alertă prevede că mall-urile, restaurantele şi terasele rămân închise pe durata stării de alertă, a anunţat Ionel Dancă, şeful cancelariei premierului.
Totuşi, proiectul prevede o serie de reguli pentru hoteluri şi alte spaţii de cazare, inclusiv reguli pentru servirea mesei, dar şi pentru cafenele sau alte localuri publice.
Proiectul de lege arată că, pe durata stării de alertă, se poate suspenda activitatea de servire şi consum al produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, atât în interiorul, cât şi la terasele din exteriorul acestora. Este permisă organizarea activităţilor de preparare a hranei cât şi de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care nu presupun rămânerea clienţilor în spaţiile destinate acestui scop, precum şi cele de tip „drive-in” şi „room-service”, livrare la client, take-away.
Măsuri pentru hoteluri
Documentul arată că hotelurile şi structurile de cazare pentru turişti sunt la fel de susceptibile contagiunii ca şi restul locurilor publice vizitate de un număr ridicat de oameni care interacţionează între ei şi cu angajaţii. Cu toate acestea, acestea sunt locuri unde oaspeţii stau temporar în spaţii închise şi unde există un grad ridicat de interacţiune cu angajaţii. Acestea sunt şi considerentele pentru care toate interacţiunile dintr-un hotel necesită măsuri de prevenţie.
Este recomandată cazarea în structurile de primire turistică clasificate de autoritatea centrală cu atribuţii în domeniul turismului. În acest fel se poate asigura un nivel mai mare de siguranţă al turiştilor în călătoriile pe care le efectuează, structurile clasificate fiind obligate să implementeze regulile şi recomandările sanitare stabilite de autorităţi în contextul COVID-19, fiind controlate periodic în acest sens de instituţiile abilitate. Pentru protecţia proprietăţii, angajaţilor şi clienţilor, proprietarii şi operatorii au obligaţia să-şi pregătească proprietatea, spaţiile publice, spaţiile de cazare şi toate funcţiunile interne astfel încât să fie minimizate orice riscuri viitoare de contaminare.
Cum se va lua masa
Serviciile de alimentaţie în cameră sunt abordabile în structurile de foarte mică capacitate, pentru celelalte putându-se stabili eventual intervale orare diferite, structurarea serviciilor de servicii care nu presupun rămânerea clienţilor în spaţiile destinate acestui scop, etc. Spre exemplu, în unităţile mai mari, ar trebui luată în considerare asigurarea acestor servicii prin împărţirea numărului de camere (15% din totalul spaţiilor de cazare) în intervale diferite.
Reguli petru cafenele sau localuri
Pentru cafenele sau alte localuri publice sunt necesar a se institui măsuri astfel încât să nu fie permisă proliferarea virusului, cu riscul imposibilităţii eradicării acestuia. Premisele avute în vedere în instituirea restricţiilor în materia activităţilor de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centre comerciale sunt, în principal, următoarele: limitarea accesului în interiorul locaţiei potrivit numărului de case de marcat deschise, cu păstrarea distanţei de 2 m între staţiile de preluare comenzi. În cazul în care există mai mulţi clienţi decât numărul de staţii de servire, zona de aşteptare va fi posibil stabilită în faţa unităţii cu păstrarea distanţei între clienţi de 2 m. Asigurarea distanţei de siguranţă în centrele comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici este imposibil de realizat, cunoscut fiind faptul că ele servesc cererea clienţilor în diverse domenii. Pentru acest considerent se impune luarea unor măsuri adecvate situaţiei prezente.
Guvernul nu are obiecţii la activitatea desfăşurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei şi este întreruptă comunicarea cu restul complexului. Personalul angajat are obligaţia de a purta în permanenţă mască, ce va fi schimbată la un interval de cel mult 4 ore, iar operatorul economic va asigura soluţii de dezinfecţie a mâinilor în zona de acces în incintă.