SONDAJ Pandemia i-a făcut pe români să mănânce mai sănătos şi să redescopere produsele locale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pandemia de COVID-19 a modificat multe aspecte ale vieţii românilor, mâncarea nefăcând excepţie. Studiile ne arată răspunsuri neaşteptate, dar îmbucurătoare, la întrebarea „Astăzi ce mai mâncăm?”

În prima jumătate a anului în curs, agenţia de cercetare de piaţă IZI Data a realizat trei sondaje cu scopul de a evalua atitudinile românilor faţă de produsele locale. Rezultatele vizează şi modificările de comportament ale românilor faţă de alimentaţie în contextul pandemiei de COVID-19.

Sondajele au relevat că perioada pandemiei a fost una de conştientizare şi schimbare de comportament pentru români, care declară că acum fac alegeri mai sănătoase în materie de alimente şi sprijină producătorii locali.

Pandemia a reprezentat şi o perioadă de conştientizare a comportamentului alimentar: 26% dintre români declarând că mănâncă mai sănătos. De asemenea, 30% dintre tineri (18-24 ani) susţin că achiziţionează alimente sănătoase, în timp ce 35% din bucureşteni se încadrează în acelaşi trend.

O treime dintre românii care locuiesc la oraş au început să gătească mai des, în timp ce 74% au comandat mai rar mâncare gata preparată.

Tinerii sunt fruntaşii clasamentului când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declară că gătesc mai des în perioada pandemiei, cu o scădere liniară corelată cu înaintarea în vârstă. Persoanele mature găteau oricum şi înainte de perioada pandemiei: 60% din total eşantion susţin că gătesc la fel de des ca înainte.

Producătorii locali au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor

Un studiu iZi data realizat la începutul anului, înainte de pandemie arăta că 19% din români achiziţionau din online produse de la micii producători locali.

Una dintre schimbările de comportament din pandemie este preferinţa în creştere pentru produsele locale – 36% din total eşantion a declarat că în pandemie au cumpărat mai des de la producătorilor locali.

În acelaşi timp, în perioada pandemiei, cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade şi Merinde, Nod Verde şi Cumsecade, food hub-uri ce susţin producătorii locali, în medie, s-au triplat.

De ce cumpărăm produse locale?

Printre motivaţiile clienţilor hub-urilor de produse locale se numără faptul că se simt bine pentru că ajută oameni care fac o treabă bună (68%), în timp ce 57% consideră că produsele locale sunt superioare celor de la supermarket.

În ceea ce priveşte profilul vizitatorilor site-urilor de produse locale, studiul indică faptul că 23% sunt bărbaţi, iar 77% sunt femei. Dintre aceştia, 65% au copii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite