Sindicatul INS critică dur măsurile fiscale: Mai bine renunță la subvențiile pentru partidele politice

0

Sindicatul din cadrul INS critică dur măsurile propuse de guvern, spunând că sunt discriminatorii și pot duce la blocarea instituției și încalcă Codul Administrativ.

Un angajat reface niște calcule comparându-le cu graficele
Sindicatul din cadrul INS critică dur măsurile propuse de guvern

Sindicatul din Institutul Național de Statistică București – SINSB, membru al Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie, luând act de proiectul Ordonanței de Urgență a Guvernului României privind unele măsuri fiscale în domeniul cheltuielilor publice, descentralizarea servicilor publice, disciplină economico-financiară, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, în total dezacord cu măsurile propuse dar și cu modul abrupt și lipsit de raționament de implementare, face următoarele precizări:

• eliminarea posturilor vacante poate duce la o blocare a activității Institutului Național de Statistică (INS) cât și a Direcțiilor Teritoriale de Statistică, ce funcționează în acest moment cu o supraîncarcare a salariaților existenți din cauza subdimensionării accelerate a resursei umane pe un fond remunerativ înjositor și discriminatoriu față de alte categorii profesionale;
  • gradul de complexitate al muncii în INS este întâlnit pe întreg parcursul cercetării statistice, inclusiv la nivel local, unde, alături de dificultatea colectării de date primare, există și problema realizării statisticilor teritoriale în condițiile în care expertiza statistică trebuie să fie păstrată la nivel superior și nu îngrădită prin măsuri politice iraționale;
  • referitor la pragul venitului salarial stabilit de 10.000 lei brut, prag peste care nu se vor mai acorda vouchere de vacanță în cuantum fix de 1.450 lei/anual/salariat, ne exprimăm dezacordul, deoarece această măsură, al cărei scop nu a fost unul social, ci pentru sprijinirea turismului național, ar crea discriminare între salariați, ceea ce contravine principiului egalității, aducând un prejudiciu major economiei naționale și implicit bugetului statului;
  • referitor la pragul de 1.000 lei brut lunar pentru sporul de condiții vătămătoare facem precizarea că acesta deja este plafonat la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018, iar în prezent ne aflăm deja într-o situație de discriminare întrucât sporul este plafonat pentru angajații existenți, în sumă fixă, spre deosebire de noii angajați pentru care se acordă, conform legii, în procent de 15% din salariul de bază;
  • referitor la măsura privind reducerea numărului de funcții de conducere de la 12% la 8% din totalul angajaților, desființarea funcției publice de șef birou și creșterea numărului de persoane din subordinea celor ce dețin funcții de conducere, considerăm că această măsură contravine prevederilor Codului Administrativ, aprobat prin Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 cu modificările și completările ulterioare. Totodată, măsura ar aduce atingere atât drepturilor acestor categorii de funcționari, drepturi câștigate deja de aceștia, cât și principiului stabilității din punct de vedere al activității INS.

„Propunem eliminarea subvențiilor pentru partidele politice, reducerea funcțiilor de secretari de stat și subsecretari de stat cu 50%, eliminarea facilităților de cazare și a costurilor de transport pentru aceștia, cât și reevaluarea fondului pentru achiziții neesențiale.

Reiterăm în final că adoptarea unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului României fără negociere cu partenerul social dovedește încă o dată dezinteresul guvernanților față de un drept fundamental al salariaților reprezentați de structurile sindicale.”, se menționează în documentul remis presei.

Economie