Sens giratoriu modern la Otopeni, pe Centura Bucureşti. Durlă: A fost emisă autorizaţia, iar lucrările se vor încheia la toamnă

0
0
Sens giratoriu Otopeni, Foto: Facebook Cătălin Drulă
Sens giratoriu Otopeni, Foto: Facebook Cătălin Drulă

A fost emisă autorizaţia de construire a unui sens giratoriu modern, de tip turbogiraţie, pe şoseaua de centură a Bucureştiului, în punctul de intersecţie cu Strada Gării Otopeni, a transmis, vineri, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Veste bună pe final de săptămână - tocmai ce a fost emisă autorizaţia de construire pentru o soluţie pe care am propus-o anul acesta şi iată că o implementăm rapid, atât de necesară pentru fluidizarea circulaţiei pe şoseaua de centură a Bucureştiului, în punctul de intersecţie cu Strada Gării Otopeni.

Vorbim despre construirea unui sens giratoriu modern, de tip turbogiraţie, la care se adaugă construirea unei benzi dedicate, destinată maşinilor care circulă dinspre DN1/Mogoşoaia în direcţia Tunari şi care astfel pot merge înainte, fără să fie obligaţi să mai dea prioritate în sensul giratoriu.”, a transmis ministrul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, cei care trec zilnic pe acolo ştiu ce ambuteiaje se creează acum din cauza giratoriului improvizat.

Cătălin Drulă a precizat că, un alt beneficiu al proiectului îl reprezintă siguranţa rutieră pe timp de noapte prin acest punct care va fi îmbunătăţită prin instalarea a 16 stâlpi de iluminat.

„Lucrarea se încheie la toamnă, iar investiţia se ridică la 1,8 milioane de lei - bani proveniţi din bugetul de întreţinere a drumurilor.”, a precizat ministrul.

Acesta a menţionat că, în zonă, se află în plină desfăşurare alte două proiecte care vor fluidiza traficul şi vor aduce un plus de confort şoferilor: asfaltările începute deja pe centură (între pasajul Mogoşoaia şi această intersecţie) şi pasajul de la Mogoşoaia. 

„Toate aceste investiţii vor fi gata la începutul lui octombrie, astfel încât circulaţia pe acest sector al centurii capitalei să fie mai fluentă şi sigură. Aşa cum ne-a dovedit anul acesta proiectul reabilitării DN68A Margina-Holdea şi regândirea giratoriului de la Margina, asemenea soluţii simple şi elegante pot reduce chiar şi cu zeci de minute timpii de aşteptare din trafic.”, a conchis ministrul Transporturilor.

Compania de Drumuri investeşte circa 440 de milioane de lei în realizarea a patru pasaje acolo unde Centura Capitalei întâlneşte importante drumuri locale. Astfel, cu o lungime de 800 de metri, pasajul de la Mogoşoaia va muta actuala Şosea de Centură a Capitalei cu ale sale patru benzi peste giratoriul de la intersecţia cu DN1A. 

Alte trei pasaje sunt în lucru pe centura de sud: la Domneşti şi la intersecţiile cu Şoselele Berceni şi Olteniţa. Toate trei au forma unor sensuri giratorii suspendate astfel încât să poată fi ocolită şi linia de cale ferată lipită de actuala centură. Toate au termen de finalizare 2022.

Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite