Românii şi-au temperat consumul, dar rămân fruntaşi în Uniunea Europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În lunile precedente, afacerile de retail au fost susţinute mai ales de creşterile înregistrate de vânzările de alimente, stimulate de scăderea TVA
În lunile precedente, afacerile de retail au fost susţinute mai ales de creşterile înregistrate de vânzările de alimente, stimulate de scăderea TVA

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populaţiei, a avansat în octombrie cu 7,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ritm inferior celui înregistrat în lunile precedente, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Ritmul de creştere din luna octombrie este sub cel din septembrie, de 9,7%, şi mult mai redus faţă de nivelul înregistrat în august, de 12,6%. Cel mai înalt ritm de creştere din ultimele luni a fost înregistrat în februarie, de 21,8% faţă de februarie 2015, nivel record din 2008 încoace. Cumulat pe primele zece luni, afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut cu 14,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Datele oficiale, care exclud vânzările de autovehicule şi motociclete, arată că afacerile din comerţ au fost susţinute în luna octombrie în special de vânzările de bunuri nealimentare.

În lunile precedente, afacerile de retail au fost susţinute mai ales de creşterile înregistrate de vânzările de alimente, stimulate de scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 24% la 9%, de la 1 iunie 2015. 

Totuşi, România a înregistrat în octombrie a doua mare creştere a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 8,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cel mai rapid ritm fiind consemnat de Luxemburg, de 16%, în timp ce media la nivelul UE a fost de 3,5%, potrivit datelor publicate luni de biroul european de statistică Eurostat, care calculează afacerile cu amănuntul ajustate la factorii de calendar şi sezonieri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite